Bab 45-She's trying right now

78 2 0
                                    

"Tolong balik sekarang.Please."

Serabutnya kepala sekarang ni.Harraz datang.Mickhail...Arh.Rasa nak menjerit sekuat hati.Lepas tu menangis.Lepas tu tidur.Tak nak fikir pasal apa-apa dah.

"Sha..."

"Go Harraz."

You don't even know how much I'm trying right now.

"Okay.Let me see you tomorrow then."

Takkan Harraz tak faham lagi?.Aku dah cukup penat la setiap malam fikirkan dia.Fikirkan Mickhail lagi.Macam mana aku nak jelaskan pada diorang yang aku memang tak sanggup hadapi semua ni?.Macam mana aku nak jelaskan pada Harraz yang aku dah tak ada langsung simpan apa-apa perasaan pada dia?.Dan macam mana aku nak buat Mickhail faham apa yang aku katakan selama ni betul.Yang aku cintakan Mickhail dengan sepenuh hati?.

"There's no tomorrow lagi Harraz.Cukup sampai sini je.Awak tahu kan saya anggap awak sebagai kawan je selama ni.Saya tunggu awak sebab impian yang kita nak bina bersama.Tapi awak yang musnahkan impian tu.Tapi saya tak sanggup nak musnahkan semua tu Harraz.Sebab saya tahu ada seseorang yang menyokong saya dari belakang.Sebab tu saya teruskan.Dan sebab tu la saya berjaya buka cafe tu.Tapi sekarang keadaan dah berbeza Harraz.Dia yang dahulunya hanyalah kawan pada awak.Tapi sekarang dia adalah seorang yang sangat bermakna dalam hidup saya.Awak boleh faham apa yang saya maksudkan kan Harraz?."

Harraz Afham melangkah pergi dari situ.

Tubuh disandarkan pada pintu.Langkahnya lemah disaat itu.
Setitis demi setitis air mata mulai mengalir disaat itu.

Tidak.Mickhail akan nampak kalau aku dekat sini.Baik aku pergi dekat swimming pool.

Dari jauh diperhatikan tingkahlaku gadis itu.

"Sha memang suka menangis dekat situ." Tuan Irham muncul ketika itu.

Papa.

"Saya yang buat Raysha sedih kan?." ditepuk bahu menantunya itu.Senyuman diukir.

"Bukan salah kamu Mickhail.Papa sendiri tak faham kenapa dengan Sha sejak akhir-akhir ni.Mungkin dia rasa semua ni bebanan untuk dia.Sedangkan apa yang perlu dia lakukan adalah buat keputusan yang betul.Tapi dia dah lama buat keputusan tu.Sebelum jumpa kamu lagi.Dia..." maafkan saya papa.

"Tunggu Harraz selama ni.Sebab tu saya menjauh."

Direnung tajam menantu lelakinya itu.

"Kamu dah salah faham Mickhail.Sha tunggu Harraz sebab impian dia je.Tak lebih dari tu.Papa cuma harapkan satu je dari kamu berdua.Kebahagiaan antara Mickhail dan Sha."

Insyaallah.Itulah yang dihadapannya selama ini.

"Terima kasih papa.Sebab percayakan saya untuk jaga Arshia.Walaupun saya banyak kekurangannya.Terima kasih kerana terima saya dengan baik dalam keluarga ni juga.Terima kasih."

Tuan Irham ukir senyum.

"Papa tahu kamulah orangnya sejak pertama kali kita berjumpa lagi.Dari tingkah lakunya.Dari pandangan matanya.Dari situ papa harapkan sesuatu.Agar kamu dan Sha ditemukan dalam sebuah ikatan yang penuh bermakna.Alhamdulillah Allah makbulkan doa papa."

Alhamdulillah.

Ketika bertemu kembali dengan gadis itu.Hanya satu harapannya.Agar dibukakan pintu hati gadis itu untuk menerimanya.Walaupun hakikatnya sangat memedihkan pada awalnya.Kini dia yakin gadis itu miliknya.Gadis itu betul-betul mencintainya.Cuma.Tak salah kan main tarik tali dulu?.

Heol Mickhail.Sampai bila?.

Pillow Of LoveWhere stories live. Discover now