Bab 28-It's a dangerous way

52 4 0
                                    

"Saya boleh tidur dalam bilik awak kan?." diam.Mickhail memang nak aku terus merayu macam ni ke apa ni?.Kalau ya dia memang mintak diberikan penumbuk oleh aku.Kan?.

''Balcony..." heol.Ni memang melampau Mickhail Daniel.Takkan la.Ada yang aku pergi rooftop malam-malam karang.Jangan tercari-cari pulak time tu.

Piano dimainkan.

"Stop it.Don't you ever play it again."

"Saya tak tunggu Harraz selama ni." jangan la kena halau pulak lepas sebut hal ni.Takutnya.

"Arshia..."

Itu bukan masalahnya macam tu?.Habis apa yang masalahnya sampai awak bersikap macam ni Mickhail Daniel huh?.

"You shouldn't come again to my life..."

Huh?.

Lamgkah dibawa pergi dari situ.Sebelum itu dicapai hoodie milik jejaka itu diatas kerusi.

Dua-dua pun sama.

Sorang halau aku sekarang sorang lagi.Hmm.Chincha.Aku memang tak suka kawan dengan orang lelaki ni sebenarnya.Memang tak boleh pun sebenarnya.Entah apa-apa jadi sekarang.Dulu aku tunggu Harraz.Tapi Mickhail muncul dulu.Pastu Harraz muncul bagitahu dia tak nak bina impian lama tu dengan aku.Jadi tinggal la Mickhail Daniel.Dan setelah sekian lamanya akhirnya kami bergelar suami isteri.

Tapi perkahwinan ni bukan apa yang aku sangka dan bayangkan.Tak boleh jadi macam ni sebenarnya.

Aku ingat Mickhail terima perkahwinan ni rupanya...

Aku tak sangka semua ni akan berlaku.

Benci.

Bencinya aku dengan sikap lepas tangan Mickhail.Kenapa dia buat aku macam ni?.Dia tak sedar ke dia dah sakitkan hati seorang gadis yang cintakan dia?.Walaupun Mickhail tak tahu tentang perasaan ni tapi sekurang-kurangnya faham la sikit.Ingat aku suka-suka terima Mickhail jadi suami aku ke?.Sebab aku cintakan Mickhail.Sangat.Dan terlalu cintakan Mickhail.

Boleh dia buat macam ni.Macam mana mama papa boleh terima dia?.

Sebab Mickhail kawan lama aku ke?.

Sejuk sangat la pulak rooftop ni malam ni.Kenapa kena sejuk malam ni?.Tak boleh ke esok ke minggu depan ke?.Kenapa mesti hari ni?.

"Nothing goes the way I want...Yet I still want to be with him."

Sebab aku tak boleh lepaskan Mickhail macam ni.Tapi aku sendiri yang buat keputusan macam ni.Untuk aku dan untuk Mickhail.Tapi apa yang aku nampak di mata hazel Mickhail adalah sebuah perpisahan.Dia harapakan itu sebagai penghujung hubungan kami ke?.

Mickhail...

Sampai hati dia cakap macam tu pada aku.

Lupakan Mickhail takkan datang sini.Dia...Memang tak peduli tentang aku.

Aku ingatkan malam tu kali terakhir aku akan pergi rooftop ni.Sebab lama sangat aku tunggu Mickhail malam tu.Dia tak datang-datang.Rupanya...Hmm.Malas la nak ingat pasal malam tu lagi.Menyampah dan benci dengan sikap Mickhail.Entah apa-apa.Dah besar kan.Hmmm.

Harraz pun sama je dengan Mickhail.Dua-dua pun sama.Benci.

Sorang jauh sebatu sorang lagi bina tembok.Elok la tu.Dua-dua pun guna konkrit.Heol.

''You're wearing my hoodie...'' nak aku pulangkan sekarang ke?.Masalahnya memang la aku pakai pyjama lengan panjang.Tapi apa yang aku nak guna untuk tutup kepala ni?.Nak aku buat gila ke Mickhail Daniel tak payah pakai tudung?.Lagipun bukan ada sesiapapun yang nampak buat masa sekarang.

Kedekut la tu.Orang nak pinjam sekejap je.Takkan tak bagi kot.Hish dasar...

Cepat-cepat aku bukak hoodie tu pastu campak dekat Mickhail.

Kedekut.Orang kacak memang perangai macam ni ke?.

''I thought you're crying.'' never again.Hmm.Bosan aku.Buat apa.Sebab Mickhail akan buat lagi kan?.

''Tak mungkin.Saya pergi sini sebab nak tidur dekat sini.'' lantak la.Aku dah tak peduli dengan sikap keras kepala Mickhail Daniel sebab aku akan jadi lebih keras kepala daripada dia.Ingat aku suka la dia buat macam ni?.

''It's dangerous Arshia...Let's go.'' tak pun.Ditariknya lengan aku.Issh.Suka tarik lengan orang kan?.Tariklah baju ke.Okay sikit.Jangan buat sebarang skinship dengan aku boleh tak?.

''Kan awak halau saya.'' kan?.Dengan cakap macam tu maksudnya Mickhail memang tak perlukan aku dalam hidup dia kan?.Itu sama la erti dengan halau.Kan?.

''When?.''

Bukan eh?.Aku dah salah faham?.

"Whatever it is.Let's just go from here Arshia." hish.

Pillow Of LoveWhere stories live. Discover now