Bab 40-Mickhail...

60 5 0
                                    

''Arshia..." Mickhail panggil aku.

Senyuman terukir disaat itu.

"I...'' love you Mickhail Daniel.Tapi saya tak mampu untuk ungkapkannya sekarang.

Nafas ditarik.Lantas soalan diajukan.

"Kenapa saya tunggu Harraz dulu?."

Kamera diturunkan dari terus menghala ke arah gadis itu.

Diam.

Tiada jawapan dari Mickhail.Jawab je la.Saya tahu awak ada jawapannya Mickhail.

"Because it's Harraz.It's always him the person that you know from the start.It's him the person that you miss.It's always him that you always love.At the end it's always him."

Ddaeng.Jawapan yang salah.Sangat tersasar jauh dari jawapan yang sebenar.

"Tapi kenapa saya pilih awak daripada Harraz?."

Lama.Soalan itu dibiar sepi.Mickhail jawab soalan saya.

"Because..." Mickhail halakan pandangan ke bawah.

"Sebab awak Mickhail Daniel..."

Mickhail mengecilkan matanya memandang aku.Kenapa?.Betul apa.Sebab dia Mickhail Daniel.Takkan dia dah bertukar nama kot.Kan?.Amnesia ke Mickhail?.Seolma.

"Arshia..." nama gadis itu disebut.

Aku sangat suka bila Mickhail sebut nama aku.Ada suatu rasa yang menggetarkan naluri kewanitaan aku.Rasa macam bahagia dan...Entah.Yang pasti aku rasa sangat bahagia bila Mickhail panggil nama aku.

"Love is when nothing goes the way you want.Awak tahu?.''

Pegangan tangan dileraikan.

"Where did you hear that?."

"Rooftop.Dah lama dah.Masa tu saya tak jumpa awak lagi.Saya dengar ada seorang lelaki ni dengan seorang perempuan.Suara dia macam suara awak.Tapi..."

Aku nak sangat tahu sebenarnya.Siapa yang malam-malam dekat rooftop tu.

"That was me."

Huh?.Kepala diangkat.Heol.Selama ni...

"Because I know everything doesn't goes the way I want.That's why I try to push you away from my life.It's a miracle when we met again.That day.I didn't realize that feelings until you came back into my life.She's the girl that I know from the start.But she loves someone else.That's why I rejected you.Because being rejected from the start and it will always be like that..."

Huh?.

"Tapi saya takkan pilih Harraz walau macam mana sekalipun."

Sebab...

"Sebab saya sayangkan awak."

"Arshia..."

"Saya cintakan awak."

"Arshia..."

Say something selain nama saya Mickhail.

"I've to go now."

Dan tinggalkan aku sorang-sorang dekat sini?.Mickhail.Kenapa dia tak beritahu je yang dia pun cintakan aku?.

Pillow Of LoveWhere stories live. Discover now