9 | tengku

12.4K 721 40
                                    

Chapter 9 ; Tengku






" AISY " Aisy menoleh ke belakang. Hampir saja tersembur air yang disedutnya namun pantas ditahan.

" Boleh aku duduk? " Belum sempat Aisy berkata Ya dia sudah duduk di hadapannya .

" aku ada benda nak bincang dengan kau , pasal Zahir " Aisy mengeluh berat. Tak habis habis pasal Zahir, stress otak dibuatnya.

" Maaf Hanna, saya dah tak ada apa apa yang nak dibincangkan dengan awak pasal Zahir. Tak cukup lagi ke apa yang awak dah dapat sekarang ni? Tak lama Hanna sebulan je lagi " Balas Aisy geram. Merenyam sangat nak menikah perempuan ni.

" Aku nak mintak kau percepatkan tarik Pengesahan lafaz cerai tu " Dahi Aisy berkerut . Kenapa perempuan di hadapan nya itu sungguh tidak berhati perut. Sanggup melihat kaum sendiri menderita di atas kebahagiaannya.

" Aisy , Lepaskan Zahir pada aku secepat mungkin . Kau tahu tak perbuatan kau sekarang or even empat tahun yang lepas dah buat both of us terseksa? " Aisy rasa nak gelak tapi ditahan saja.

" Hanna awak merepek apa ni? Jangan cakap yang bukan bukan boleh tak? kalau awak nak cepat apa kata awak sendiri yang suruh mahkamah percepatkan? " Aisy memicit kepalanya, aduhaila.

" Terima kenyataan Aisy, dia tak cintakan kau, DIA HANYA CINTAKAN AKU! " jerkah Hanna membuatkan seisi cafe dan Aisy sendiri terdiam. Gila ke apa minah ni?

" You know what Hanna, you are so pathetic! Kenapa mesti berebut suami orang? Tolong lah Hanna, awak cantik. Ramai lelaki yang nakkan awak, tapi kenapa mesti Zahir? Kenapa dia yang awak mahukan? Kenapa mesti suami saya! " Hanna tersenyum sinis sahaja mendengarnya

" Sorry for saying this, but saya harap awak hormat setiap keputusan Zahir. Awak akan kahwin dengan dia juga Hanna, sebaik saja Zahir bukan lagi milik saya... But if you are desperate for it go on, kahwinlah dengan dia esok ke lusa ke, saya tak ada hak nak halang . lelaki boleh kahwin lebih dari satu pada bila bila masa saja" Aisy menahan sebak.

" Yes , memang aku desperate. He supposed to marry me past four years ago. Tapi semua harapan aku dan dia musnah sebab kau! Kalau kau tak terima pinangan mak dia semua ni tak akan terjadi lah perempuan! " Hambur Hanna .

" Sudah lah Hanna saya dah penat, saya sedar yang saya tak akan mampu untuk mengubah apa apa termasuk perasaan Zahir. Tahniah sebab awak dah berjaya memiliki hati dia ,dilayan seperti orang yang istimewa sedangkan saya ni hanya layak dicaci dan dimaki je " Air mata Aisy mengalir dipipi.

" Sedar pun. Jadi dengar cakap aku , paksa Zahir untuk percepatkan tarik Pengesahan lafaz cerai kau dengan dia! " Gertak Hanna keras. Meja dihentak kuat sebelum dia bangun dan melangkah pergi meninggalkan Aisy sendiri.

Wajah diraup kasar.
















STERENG kereta di pukul kasar. Kenapa waktu waktu macam ni tayar kereta kena pancit? Sudah lah langit semakin gelap , jalan pula semakin lengang.

Aisy mengeluh berat. Ya Allah...

Tiba tiba Iphone milik Aisy berdering. Aisy yang tersentak itu terus menggeledah handbagnya . Skrin telefon dipandang lama sebelum ikon Hijau di gesek.

" Iya Tengku? Ada apa apa yang boleh saya bantu? " Soal Aisy.

" Yes , saya nak tanya dekat mana awak letak file holder projek dekat Cyberjaya tu ya? " Aisy kemam bibir. Matanya memandang tepat pada file holder yang berada di seat belakang melalui cermin pandang belakang.

" File holder tu ada dengan saya tengku, saya ingat nak repair sikit sebab tu saya bawa balik " tak lama kemudian terdengar suara itu mengeluh.

" kenapa Tengku nak file Holder tu sekarang ke? "

" Yes, but saya tak nak susahkan awak Aisy. I'm pretty sure yang awak dah nak sampai rumah kan? " Katanya dalam nada hampa.

" Em actually I'm not, tayar kereta saya pancit dekat area banggunan baru tu dan saya tak tahu nak buat apa " beritahu Aisy. Mana tahu lelaki itu dapat menolongnya?

" What? Kenapa tak call saya awal awal? Awak tahukan area banggunan tu banyak mat gian? Just stay in your car and please make sure lock the door! I will be there in 5 minutes! " cemas suara itu berbicara.

Belum sempat Aisy ingin membalas, lelaki itu meletakkan panggilan terlebih dahulu. Syukurlah kerana ada juga seorang hamba Allah yang sudi menolongnya

Belum sempat Aisy mengunci pintu keretanya, tiba tiba saja pintu kereta itu dibuka kasar oleh seorang lelaki yang memegang pisau ramboo di tangannya.

" Keluar! " jerkahnya.

Aisy akur kerana pisau yang dipengang oleh lelaku itu diacukan pada mukanya.

" Cantik! " desisnya . Kedua belah tangan Aisy digengam kuat. Leher jinjang Aisy dihidunya. Aisy meronta ronta supaya dilepaskan

" lebih baik kau duduk diam kalau kau taknak pisau ni mendarat atas pipi kau " ugutnya. Tubuh Aisy mula menggeletar ketakutan.

Ya Allah selamatkan lah hambamu ini! Rintih hati Aisy.

" Hoi setan kau nak buat apa tu! " suara yang bagaikan halilintar itu menyentak perbuatannya yang mencium ciun leher Aisy.

Baru di jerkah, lelaki itu sudah lari lintang pukang meninggalkan Aisy yang terduduk lemah di atas jalan sambil memeluk tubuhnya. Air matanya bergenang. Hampir saja maruah dirinya dicabul oleh lelaki setan tadi.

Tengku yang baru saja tiba itu segera turun dari kereta bersama kot nya dan menerpa ke arah Aisy .

" Aisy awak okey? " wajah polos milik Aisy dipandang lama. Mesti gadis itu trauma dengan kejadian tadi. Kot tersebut disarung pada tubuh kecilnya.

" Sorry I'm late , did he hurt you? " Aisy menggelengkan kepalanya.

" No, awak sampai tepat pada masanya. Saya tak tahu apa yang akan jadi pada saya kalau awak tak ada " Aisy menghamburkan tangisannya di dalam dakapan Tengku itu.

Dimanakah Zahir sewaktu aku memerlukan perlindungan darinya?









To Be Continued,

Re-Write ( 11 okt 2018 )

Re-Write vers Hanna akan jadi antagonist yang the real one. And dia tak sakit cuma dia membabi buta dan terdesak nak kan suami orang huhu.

1.0 | Bahagia Milik Kita ✔Where stories live. Discover now