13 | Impian Kita

13K 716 125
                                    

( P/s : Play media )




























Chapter 13 ; Impian Kita

AZERA menjeling tajam ke arah adiknya yang sedang memandang ke lantai . Kecik besar kecik besar saja lelaki itu dimatanya.

" Puas dah malukan keluarga Zahir Adha? " soalnya sinis. Sudah lama Azera menahan sabar dengan perangai bodoh tak bertempat adiknya.

" Aku tak tahu lah setan mana yang dah rasuk kau sampai jadi bodoh macam ni Zahir. Bangga ke muka kau terpampang dekat depan surat khabar dengan magazine dengan headline sebesar besar alam ZAHIR ADHA CEO OSIRIS DITANGKAP KHALWAT BERSAMA SEORANG MODEL MURAHAN . Seronok ke yang satu Malaysia dah tahu pasal ni? " bidas Azera lagi. Zahir kemam bibir. Terasa habis dengan perlian tersebut.

Aisy hanya memerhatikan mereka.

" Mama , papa percayalah Zahir kena perangkap. Zahir mengaku memang Zahir nak kahwin dengan Hanna tapi bukan dengan cara macam ni " Terang Zahir kepada Datin Aisha dan Dato Zulfikri.

Kedua mereka turut membatu dan memandang ke arah Zahir tanpa sebaramg riak di wajah.

" Tergamak Zahir malukan mama dengan papa , satu Malaysia dah tahu pasal ni! Apa yang kami beri pada kamu selama ni tak cukup ke Zahir? Apa salah mama dengan papa sampai kamu sanggup conteng arang pada wajah kami. Mana kita nak letak muka lepas ni? " Sayu Datin Aisha berkata.

Zahir meraup kasar wajahnya dan melutut di hadapan Datin Aisha. Kedua tangan wanita itu digengam namun pantas Datin Aisha menepis.

" Mama tahu , Zahir tak dapat terima Aisy dalam hidup Zahir. Tapi kamu tak perlu buat semua ni semata mata nak berkahwin dengan Hanna " sambung Datin Aisha perlahan namun masih jelas di telinga semua.

Aisy sedaya upaya mencuba untuk tidak mengalirkan air mata di hadapan lelaki itu.

" Kalau itu yang kamu nak, hujung minggu ni papa nak Zahir dengan Hanna Nikah terus " Aisy memejamkan matanya rapat dan cuba menelan kenyataan tersebut walaupun pahit.

" Aisy! Kenapa kau diam? " suara Zahir memetir. Aisy memegang dadanya yang terasa sesak mata yang sudah bertakung dengan air mata itu menatap sayu ke arah Zahir.

" Ceraikan saya "

Seisi rumah terdiam seketika .

" What? No! Mama tak benarkan , Aisy satu satunya menantu yang mama terima dan mama sayang! " lantang Datin Aisha membantah . Pantas tubuh kecil milik Aisy dipeluk erat.

" Mama, kalau Aisy bukan menantu mama sekalipun... Aisy tetap akan jadi anak mama sampai bila bila " Aisy membalas pelukan Datin Aisha.

" Maaf Mengganggu Dato, Datin, tuan muda Tapi cik Hanna nak jumpa tuan muda " Beritahu Noni , pembantu rumah tersebut bersama wajah yang cemas. Selang beberapa saat terdengar suara nyaring milik Hanna memanggil nama Zahir.

" Sayang! " jerit Hanna teruja apabila melihat kelibat Zahir di ruang tamu rumah tersebut. Badan sasa Zahir terus dirangkul erat tanpa mempedulikan ahli keluarga Zahir yang turut berada di situ dan memerhatikan tingkahnya .

1.0 | Bahagia Milik Kita ✔Where stories live. Discover now