V Sutechově chrámu se ve své komnatě připravuje mladý bůh na setkání s mladším ze svých otců.
Konečně se velké, pozlacené dveře otevřou a dovnitř vejde Lukáš.David svého otce málem nepoznává.
Lukáš je oblečen v rudé suknici, lemované zlatem. Na krku mu visí pektorál (velký zlatý přívěsek) s vyobrazenou psí hlavou.
Na psí hlavě má nasazenou modrou válečnou korunu se vztyčeným Ureem.
V levé ruce drží kříž věčného života Anch, v pravé žezlo was, které zdědil po Sutechovi.„Tati?"
„Ahoj, Davide."
„Proč vypadáš takhle?"
Lukáš se nejdřív zarazí a pak se uchechtne. V mžiku stojí před svým synem v lidské podobě.
„Promiň, zapomněl jsem. Jdu přímo z trůního sálu."
„Aha. Takže, čím začneme? Který živel mě naučíš ovládat jako první?"
Davidův otec si povzdychne a pokyne synovi, aby si sedl.
Sám pak usedne naproti němu.„Synku, to, co jsi dokázal před hodinou, změnilo spoustu věcí.
Sachmet, vůdkyně jedné z opozičních frakcí veřejně zpochybnila náš úsudek a prohlásila tě za nebezpečného.
Zároveň navrhla řešení, pro které hlasovali téměř všichni bozi.Nemohli jsme jinak, než její návrh přijmout. V opačném případě bychom riskovali vzpouru."
„Tati. Mě to tak mrzí, nechtěl jsem mu ublížit.
Je mi moc líto, že máte s tátou kvůli mně problémy."Lukáš zavrtí hlavou.
„Nic si nevyčítej. Takový ses zrodil.
Mocný. Silný. Nepředvídatelný."„Dobře, tati. A... Co se mnou tedy bude?"
„Zítra večer budeš při slavnostním ceremoniálu připojen k trůnu."
„Cože? A-ale co to znamená?"
„Staneš se oficiálně následníkem trůnu. Koruním princem.
Bude ti udělen titul regenta a spoluvládce.Budeš se muset setkávat s bohy i mágy. Udělovat jim audience, vyslechnout prosby a žádosti. A v rámci svých pravomocí i rozhodovat."
„Ale tati! Já to nechci. Je mi šestnáct. Chci mít svůj život."
Lukáš smutně pohlédne na svého syna, o jehož budoucnosti rozhodli bez něj.
„Je mi to líto, Davide. To není žádost. Prostě se tak stane.
Pochop, nemůžeme dopustit, aby se bohové vzbouřili.
Mohlo by to vyústit v další válku a my na ni nejsme připraveni. Ne teď, když se objevil nový nepřítel."„Nový nepřítel? Kdo?"
„Nejsme si jisti. Někdo proti nám obrací řecké bohy. Podezíráme Ereba, boha věčné tmy.
Je to jeden z prapůvodních bohů Řecka. Bratr Tartara. Jen málokdo ovšem ví, že je také synem Kuka.Toho jsme zničili před patnácti lety. Jeho potomci byli vždy velkým zlem.
Patří mezi ně i Apop a ledový obr Ymir.
Ale první je uvězněný a druhý mrtvý. Jakékoliv další z jeho dětí je hrozbou."David se lehce ošije, když pomyslí na svého přítele a opatrně se zeptá:
„A je možné, že by potomek Kuka mohl být naším přítelem?"
Lukáš zpozorní a zadívá se na syna. Jeho hnědé oči Davida propalují nicneříkajícím pohledem.
Nakonec zamrká, vrtíc hlavou:„Ne, taková věc je nemožná."
ČTEŠ
Sutechův syn ✓
AdventureJaký může být osud mladého puberťáka, který se znáhla dozví, že je synem boha zla? Jak jeho život ovlivní jemu podobní? A co když dostane úkol, na jehož splnění závisí samotná rovnováha? Upozornění! LGBT postavy!