() 9 ()

606 24 0
                                    

Ik word de volgende ochtend vroeg wakker. Wanneer ik rechtop ga zitten zie ik dat Bryce hier niet is geweest. Daarom stap ik uit bed en ga in het raamkozijn zitten en staar naar de sterrenhemel. Sterren hebben me altijd al gefascineerd, maar aangezien ik niet naar school mocht weet ik er bijna niets van. Het zijn gewoon lichtjes voor mij.

Na een paar minuten zie ik in de verte de zon langzaam opkomen. Pas als hij volledig op is kijk ik de kamer weer rond. Wat kan ik doen?

Mijn blik valt op de kast. Misschien kan ik die sletterige kleding wel uitzoeken en kijken wat er wel te dragen valt. Wanneer ik opsta word de deur langzaam opengemaakt. Bryce komt de kamer inlopen. 'Je bent al wakker' zegt hij.

'Zoals je ziet' zeg ik.

'Waarom? Het is zes uur.'

'En dus? Ik moet altijd vroeg opstaan.'

'Mmh.'

'Dus mag ik vandaag weg uit de kamer?'

'Nee.'

'Natuurlijk mag ik niet weg' zucht ik.

Ik ga weer in het raamkozijn zitten. Bryce zucht diep en pakt andere kleding waarna hij de badkamer inloopt. Al snel hoor ik het water van de douche lopen. Buiten hoor ik wolven grommen. Als ik naar buiten kijk zie ik dat er weer een training is begonnen.

Ik blijf naar de training kijken tot ik opeens de deur weer hoor. Ik kijk naar de badkamerdeur die zich opent en Bryce komt de slaapkamer weer inlopen. 'Wat doe je' vraagt hij.

'Kijken naar de trainingen.'

'De wachtertrainingen?'

'Ja.'

'Waarom?'

'Wat heb ik anders te doen?'

Hij rolt met zijn ogen en loopt weg. Ik zucht diep en loop naar de kast. Daar begin ik de kleding uit te zoeken voordat het meisje mijn ontbijt weer komt brengen. Ik bedank haar en eet het op. Daarna ga ik weer verder met de kleding. Tot Flo komt.

Flo komt voorzichtig de kamer inlopen. 'Hey' zeg ik.

Flo doet geschrokken een stap achteruit. 'Oh sorry' zeg ik, 'ik wilde je niet laten schrikken.'

'Nee, het geeft niet. Sorry.'

Ik glimlach naar haar. 'Zal ik je weer helpen?'

'Oké.'

Ik glimlach naar haar en we maken samen schoon. 'Dus' zeg ik, 'wat moet je nog meer doen vandaag?'

'Huizen schoonmaken vooral.'

'Ik wil graag helpen' zeg ik, 'maar dan gaat Alpha Bryce over de rooie.'

'Waarom ben je hier eigenlijk? Alpha Bryce laat nooit zijn cadeautjes twee nachten in zijn kamer slapen.'

'Kun je een geheim bewaren' vraag ik.

Ze knikt. 'Natuurlijk.'

'Ik ben zijn mate.'

Ze draait zich met een ruk om. 'Je bent zijn Luna?'

Ik knik. 'Het spijt me' zegt ze, 'ik had meer respect moeten tonen.Ik... ehm....'

'Het geeft niet' zeg ik, 'ik ben geen breekbare pop of zo. En ik vertel Bryce niets.'

'Dank u.'

'Je alsjeblieft. We zijn gelijk naar mijn mening. Zolang Bryce me niet laat zien aan de roedel dan zijn wij gelijk.'

'En als hij je laat zien?'

'Dan zorg ik dat jij een beter leven krijgt dan omega.'

'Veel succes dan, Alpha Bryce laat zich niet overhalen. Zelfs zijn Bèta lukt het amper.'

'Over zijn Bèta gesproken, kun je me wat vertellen over de roedel?'

'Wat wil je weten?'

'Hoe heet zijn Bèta?'

'Kaïn.'

'Heeft Kaïn een vrouw?'

'Nee, nog niet.'

We horen de deur opengaan en ik ren naar de kast. Flo begint als een gek met schoonmaken. Bryce komt de kamer inlopen. 'Alpha' zegt Flo terwijl ze haar hoofd buigt.

Bryce negeert haar en kijkt mij aan. 'Wat doe je' vraagt hij.

'Kleding uitzoeken' zeg ik.

'Waarom vraagt hij.

'Heb je gezien hoe weinig die kleding bedekt? Tenzij je wil dat ik zo rond ga lopen in de roedel en iedere wolf naar me kijkt.'

Hij begint naar me te grommen waardoor Flo ineen duikt. Ik kijk hem alleen maar rustig aan. 'Hoe durf je zoiets te zeggen' sist hij naar me, 'jij bent van mij!'

'Dat weet ik, maar het was een serieus iets. Jij wil blijkbaar dat ik er als een hoer bij loop!'

Dan knapt er iets in Bryce, hij pakt mijn keel beet en tilt me eraan op en duwt me tegen de muur aan. Flo hoor ik naar adem happen. 'Hoe durf je zoiets te zeggen over mij' gromt hij.

TroublesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu