() 51 ()

519 18 0
                                    

p.o.v Flo

Ik loop het Alpha huis weer in. 'Alpha' roep ik.

'Flo? Ik ben boven.'

'Moet ik in de werkkamer wachten?'

'Nee, kom maar hier.'

Ik loop de trap op naar de kamers achterin. Alpha Bryce zit bij Chloe op bed. Chloe zit rechtop en glimlacht naar me. Ik loop de kamer in en buig mijn hoofd. 'Alpha en Luna' zeg ik.

'Flo' zegt Chloe glimlachend.

'Hoe voelt u zich' vraag ik.

'Beter, en jij?'

'De wonden zijn geheeld en ik ben blij dat u weer wakker bent.'

'Jij alsjeblieft Flo.'

'Sorry.'

Ik kijk naar de Alpha. 'U wilde met me praten zei u.'

'Ja, ga zitten.'

Ik ga voorzichtig op de stoel zitten. 'Ik wilde met je praten omdat ik iets op moet biechten. Ik heb je niet goed behandeld en dat spijt me heel erg. Er is geen goede reden waarom, maar er is een reden. Flo, weet je wie je vader was?'

'Nee Alpha.'

'Wij delen dezelfde vader.'

Mijn hart slaat een slag over. Ben ik de dochter van de ode Alpha? Maar hoe dan? 'Weet u dat zeker' vraag ik.

'Dat weet ik zeker, mijn vader heeft het me verteld. Weet je nog de manier waarop hij naar je keek?'

Ik knik. Hij keek altijd heel afkeurend naar me en ik hoefde ook maar één ding fout te doen en ik had al problemen. Vaak werd ik de rest van de dag in de zilveren cel gestopt. Mijn moeder kwam vaak voor me op maar toen ze stierf was ik alleen.

'Ik zag wat hij deed en vroeg waarom. Toen kwam eruit dat jij mijn half zusje bent.'

'Waarom wilt u me dit vertellen Alpha?'

'Omdat ik Omega's beter moet behandelen. En ik begin bij jou. Ik wil dat jij me helpt om een plan te maken.'

'Ik?'

'Ja, ik vertrouw je Flo. We zullen zo snel mogelijk plannen gaan maken. Maar eerst mag je Chloe gezelschap houden.'

'Ik dacht dat ik niet meer bij de Luna in de buurt mocht komen.'

'Eerst niet, maar ik wil veranderen. En dat begint hierbij.'

Hij staat op. Ik wil ook opstaan maar hij schud zijn hoofd. 'Niet doen, het is goed zo.'

Hij geeft een kus op Chloes voorhoofd en loopt de kamer uit. Ik kijk naar Chloe. 'Waarom wil de Alpha veranderen?'

'De reden weet ik niet precies, maar dat maakt me ook niet zo uit. Hij veranderd en dat is goed.'

Ik knik. 'Hoe voel je je' vraag ik. 

'Een stuk beter, en ik voel me ook goed doordat Matilda weg gaat.'

'Zit ze nog steeds in de cel toch?'

'Ja, en volgens Bryce zal ze daar nog wel even blijven.'

Ik knik weer. 'Gaat het met je Flo' vraagt ze fronsend.

'Ja, ik ben alleen een beetje verbaasd over hoe de Alpha doet.'

'Dat snap ik. Hij heeft je slecht behandeld en nu opeens doet hij dat niet meer.'

Ik knik weer. Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen. 'Chloe?'

'Ja.'

'Wat als je weer ziek word? Alpha Bryce was er echt kapot van dat je ziek was.'

'Ik weet het, en ik weet niet zeker of ik niet meer ziek word. Ik weet wel dat Bryce nog voorzichtiger is geworden met wie hij bij me laat.'

'Wat gebeurd er met mij?'

'Met jou?'

'Ja.'

'Bryce wil dat je komt helpen. Jij weet meer van deze roedel dan hij. Jij hoort en ziet dingen die anderen niet zien.'

'Dus ik ben een spion van binnenuit?'

'Ja, zo kan je het zien ja.'

Chloe en ik blijven de hele middag doorpraten tot ze moet gaan slapen van Bryce. Bryce en ik praten nog even over hoeveel huizen ik moet doen en of we dat beter kunnen verdelen tussen de omega's zodat ook wij rust hebben. Daarna ga ik naar huis en kan ik eindelijk eens een goede nacht slapen.

TroublesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu