Bryce legt zijn hoofd in zijn handen. 'Chloe alsjeblieft' zegt Kaïn, 'we willen eerst dat je beter word. Dan brengt Bryce je zo snel mogelijk naar je familie, toch Bryce?'
'Ja, maar eerst zorgen we ervoor dat Chloe weer helemaal beter is.'
'Kun je dan tenminste naar Alpha Samuel een brief sturen om te vragen of ik met mijn familie mag praten via brieven?'
Bryce knikt. 'Ik ga mijn best doen, maar ik denk niet dat hij nee zal zeggen.'
'Waarschijnlijk niet als jij het vraagt.'
'Ook niet als jij het zou vragen' zegt Kaïn, 'want dan komt Bryce achter hem aan.'
Ik knik langzaam en kijk eens naar wat ik aanheb. Het is nog steeds de kleding die ik aanhad toen Paul me ontvoerde. 'Dus hoe kwam je bij die man' vraagt Bryce.
'Hij is één van de wolvenjagers die mijn roedel heeft uitgemoord-'
'Dus je hebt hem opgezocht' vraagt Bryce boos.
'Nee! Hij kwam erachter toen hij me met zilver aanraakte. Hij heeft me ontvoerd toen ik in mijn wolvenvorm buiten was.'
'Hoe kan jij in je wolvenvorm veranderen' vraagt Kaïn, 'dat kon je toch nog niet?'
'Ik was een aantal dagen geleden jarig.'
'Dat verklaart dat.'
'Hij sloot me op in zijn kelder aan zilveren ketenen en hij wilde dat ik hem informatie gaf. Eerst weigerde ik maar hij onthield me eten. Ik kan vrij lang zonder eten maar ik kon echt niet langer meer. Ik vertelde hem wat hij wilde weten en hij gaf me eten. Daarna moest ik hem hierheen brengen. En ik deed dat omdat ik dacht dat ik dan kon weg rennen van hem. En toen begon hij op me te schieten en waren jullie opeens daar. Waarom waren jullie daar?'
'We waren van plan om jou daar weg te halen' zegt Bryce.
Ik knik en kijk naar buiten. Jammer genoeg kan ik niet naar de trainingen kijken. Dat vond ik best interessant om te zien. Waarom weet ik eigenlijk niet. Misschien omdat mijn vader ook een wachter was en ik dat in me heb.
'Chloe' zegt Bryce, 'ik laat Bente zo komen. Dan kan ze je helpen omkleden.'
'Dat kan ik prima zelf.'
'Nee, want je mag niet lopen. Anders zal je been niet helen.'
'Prima dan. Maar ik kan best zelf mijn shirt en zo doen.'
'Dat weet ik, maar ze zal je helpen met een andere broek of zo.'
Ik knik. 'Of wil je liever een jurkje?'
'Misschien een joggingsbroek, die zijn lekker wijd en luchtig.'
'Prima idee.'
Hij staat op. 'Kaïn, zorg jij dat de roedel weet dat mijn Luna weer wakker is. Adam, kan jij naar Mike en vragen of Flo daar is geweest? En ik wil ook weten wat zijn diagnose was.'
Beide knikken ze en verlaten de kamer. 'Waarom rende Flo van me weg' vraag ik.
'Hoe bedoel je?'
'Ik werd wakker en zag Flo. Ik zei haar naam en toen ze zag dat ik wakker was rende ze van me weg. Waarom deed ze dat?'
'Geen idee, ik ga in ieder geval Bente halen.'
'Mag ik met Flo praten als ze hier weer komt schoonmaken?'
'Flo komt hier niet meer schoonmaken. Ze heeft je één kee helpen ontsnappen en dat gaat niet weer gebeuren.'
Ik knik langzaam. 'Ik beloof dat ik niet weer weg zal rennen, maar dan moet je me niet meer opsluiten.'
'Ik kan niets beloven, maar ik ga mijn best doen.'
Daarna loopt hij de kamer uit. Later komt hij terug met Bente die een stapel kleding draagt. Ze loopt de badkamer in. 'Ik breng je naar de badkamer. Dan kan Bente je helpen wassen en aankleden.'
Ik zucht diep maar knik. Hij tilt me op en draagt me naar de badkamer. Daar zet hij me op de rand van het bad. Bente staat bij de deur en buigt haar hoofd als Bryce de kamer verlaat. Daarna kijkt ze mij aan. 'Ik zal u helpen uitkleden en dan vertrekken. Is dat goed?'
Ik knik en ze doet eerst het bad aan voordat ze me helpt met mijn broek uitdoen. Ze haalt ook het verband weg. Daarna doet ze mijn sokken uit en de rest kan ik zelf. Ik laat mezelf in het bad glijden en begin mezelf te wassen. Als ik klaar ben hijs ik mezelf weer op de rand en pak een handdoek. Daarna roep ik Bente weer binnen. Ze helpt me met afdrogen en aankleden. Ik krijg een hoodie van haar en een kort broekje. Daarna gaat ze Bryce halen terwijl ik mijn haren kam. Bryce komt precies binnenlopen als ik klaar ben.
'Klaar' vraagt hij.
Ik knik waardoor hij me weer optilt en op bed legt. Als ik goed zit begint hij mijn been te verbinden. Het voelt vreemd aangezien ik nu tintelingen voel als hij me aanraakt. Als hij klaar is legt hij de deken weer over me heen. 'Dus wat nu' vraag ik.
'Ik blijf bij je, zo hoef je je niet te vervelen.'
'En wat gaan we dan doen?'
'Als je wil kunnen we films kijken.'
'Films?'
'Ja, noem er één en dan pak ik die.'
'Ik ken geen films.'
Ik sla mijn ogen neer. 'Ik mocht nooit tv kijken.'
'Dan zoek ik een film uit.'
Hij loopt de kamer uit voordat ik ook maar antwoord kan geven. Waarom doet hij zo lief tegen me? Probeert hij mij voor zich te winnen. Want ik ga me echt niet zomaar aan hem geven nadat ik ben neergeschoten. Ik ben veranderd ja, maar ik ben ook nog steeds niet van plan om me zomaar over te geven aan hem. Of om alles te doen wat hij zegt me te doen.
JE LEEST
Troubles
WerewolfChloe, een eigenwijs wolvenmeisje die naar niemand luistert en ook geen blad voor de mond neemt. Maar bovenal is ze een omega. Het laagste van het laagste in de roedel. Matilda, de dochter van de Alpha, maakt haar vaak het leven zuur met behulp van...