p.o.v Flo
Ik loop het huis van de Alpha in. Ik weet echt wel dat ik hier niet mag komen, maar ik wil hem iets vragen. 'Alpha' vraag ik voorzichtig.
Ik krijg geen gehoor. Boven hoor ik wat gestommel. Ik loop naar boven en open voorzichtig de kamerdeur. Maar ik zie niemand. Net als ik de deur weer wil sluiten pakt iemand me beet en word ik tegen de muur geduwd. Chloe staat voor me. 'Flo' zegt ze verbaasd.
Ik blijf geschokt stilstaan. Hoe ga ik hier weg komen? 'Laat me los' weet ik uit mijn mond te krijgen.
'Wat? Waarom?'
'Laat me los! Je brengt me alleen maar in de problemen.'
'Wat bedoel je Flo?'
'Ik moest die zilveren jurk dragen omdat ik jou heb helpen ontsnappen'
Ik duw haar van me af. 'Wat? Serieus?'
Haar gezicht staat zo verbaasd dat ik er zeker van ben dat ze niet liegt. Ze weet het dus echt niet! Ze weet niet dat ik die jurk met zilver moest dragen zolang zij weg was. Waarom weet ze dat niet?
'Heeft Bryce je die straf gekregen?'
'Ja.'
Ik wil weglopen maar ze duwt de deur dicht. Daar leunt ze tegen aan. Nu pas zie ik dat ze maar op één been leunt. Waarom doet ze dat? Lag ze daarom op die ziekenzaal. 'Het spijt me' zegt Chloe, 'ik hoorde straf te krijgen. Niet jij.'
'Jij wist het niet. Anders was je eerder terug gekomen. Neem ik aan ten minste.'
'Natuurlijk was ik eerder terug gekomen! Ik ga nu naar Bryce. Hij moet zijn excuses aanbieden en je rust geven tot je weer hersteld bent.'
'Nee alsjeblieft niet. Hij zal me weer straffen.'
'Dat zal hij niet, dat laat ik niet toe.'
'Met alle respect, je hebt nog geen macht.'
'Ik weet het, maar als hij me als zijn Luna wil, dan moet hij me toch iets van macht gaan geven. anders heeft hij helemaal niets aan mij.'
Ik knik langzaam. Beneden hoor ik een deur dichtslaan, meteen daarna hoor ik gegrom. Daarna gestamp op de trap en Alpha Bryce stormt de kamer in. 'Wat doe jij hier' gromt hij naar me.
Ik val op mijn knieën en maak me zo klein mogelijk. 'Laat haar met rust' zegt Chloe, 'hoe heb je haar kunnen straffen?'
'Ze hielp jou ontsnappen!'
'En dus? Ik ontsnapte toch! Zij niet. Het is compleet normaal om je Luna te antwoorden. Ik vroeg haar iets en zij gaf mij alleen maar antwoord.'
Hij gromt naar haar. 'Dan heeft ze alsnog iets gedaan wat ze niet mocht doen. Ik verbood haar hier schoon te maken.'
'Dan deed ze niets verkeerd. Want ze maakte niet schoon. Ze wilde iets vragen.'
'Is dat waar Flo?'
Ik knik. 'Ja Alpha.'
'Wat wilde je vragen?'
'Wat als ik een probleem heb en hier niet mag komen. Moet ik dan naar Bèta Kaïn?'
'Ja.'
Hij opent de deur. 'Dan kun je nugaan.'
Ik sta op en wil weglopen maar Chloe houd me tegen. 'Bied eerst je excuses aan.'
'Nee.'
'Waarom niet?'
'Daarom niet. Ze is een omega.'
'Ze is een dienstmeisje. Zij maakt overal schoon en is net zoveel waard als de rest van de roedel. Ze is net zoals Bente.'
'Bente is kok. Zij maakt schoon.'
'En als zij hier niet was geweest dan had jij in een zwijnenstal geleefd!'
Bryce pakt haar haar beet en duwt haar tegen de muur. 'Als jij weer kan lopen mag jij voortaan schoonmaken. Is dat duidelijk?'
'Prima, dan hoeft zij alvast één huis minder te doen.'
'Dat doet ze nu toch al.'
Bryce kijkt naar mij. 'Weg' sist hij.
Ik knik snel en loop de kamer uit. Daarna ga ik weer aan het werk. Ik hoop niet dat Chloe zoiets vaker doet. Bryce zal mij eerder pijn doen dan haar.
JE LEEST
Troubles
WerewolfChloe, een eigenwijs wolvenmeisje die naar niemand luistert en ook geen blad voor de mond neemt. Maar bovenal is ze een omega. Het laagste van het laagste in de roedel. Matilda, de dochter van de Alpha, maakt haar vaak het leven zuur met behulp van...