p.o.v Bryce
De rest van de dag ben ik bij Chloe. In de avond ga ik naar de zaal waar de bijeenkomst zal zijn. Ik ga achter de grote tafel zitten met Kaïn aan mijn rechterhand. De stoel links van me is eigenlijk bestemd voor Matilda maar die wil ik hier niet bij hebben. Kaïn heeft haar opgesloten voor me.
De roedelleden nemen hun plaatsen op de stoelen. Flo en de rest van de omega's zitten achterin op de grond. Mijn neef zit op de voorste rij met zijn armen over elkaar. Ik sta op en iedereen word stil. 'De reden dat ik iedereen bij elkaar heb geroepen is omdat er geruchten zijn. En ik kan die op dit moment niet rechtzetten. Als ik dat doe kan ik jullie veiligheid niet meer garanderen.'
De roedelleden knikken. Opeens staat een jong meisje op. 'Alpha' zegt ze, 'mag ik u iets vragen?'
'Natuurlijk, ga je gang.'
'Toen de andere Alpha en Luna hier waren riep het meisje dat u haar niets als mate wilde. Is ze uw mate?'
'Christina' sist haar moeder.
Nu pas zie ik dat ze de dochter van de directeur van de school is. Ze is erg slim en is niet bang om mensen vragen te stellen. Ze wil journalist worden en een krantje opstarten om te laten zien wat er gebeurd in de roedel en in de wolvenwereld.
Ik knik langzaam. Ik was ook helemaal vergeten dat Chloe dat geroepen heeft. 'Goed dan. Het meisje is inderdaad mijn mate. Op dit moment wil ik dat iedereen dit voor zich houd. Als de vijandelijke roedels hier lucht van krijgen vallen ze ons waarschijnlijk aan. En ik ben bang dat ik jullie dan niet meer veilig kan houden.'
Iedereen knikt. 'Ik had dit eerder moeten zeggen, maar deed dat niet vanwege jullie veiligheid. Als mijn mate wakker word en aangesterkt is zal ik haar voorstellen en voorbereiden. Tot die tijd vraag ik jullie om hier niet over te praten met anderen.'
De roedelleden knikken. 'Ja Alpha.'
'Jullie kunnen gaan. Bedankt voor jullie begrip.'
De leden staan op en gaan weg. Ik blijf achter met Adam en Kaïn. 'Dat ging beter dan gedacht' zegt Kaïn.
'Inderdaad' zegt Adam terwijl hij opstaat.
Hij loopt naar ons toe. 'Dus wat nu?'
'Wachten tot Chloe wakker word.'
'En wat doen we met Matilda' vraagt Kaïn.
'Ik breng haar terug zodra Chloe sterk genoeg is. Dan kunnen we ons met zijn tweeën in het openbaar vertonen tot Chloe en ik dat kunnen doen.'
'Strak plan' zegt Adam.
'Laten we naar huis gaan' zeg ik.
We lopen naar de uitgang. Ergens in de hoek zit Flo nog steeds op haar knieën op de grond. 'Alpha' vraagt ze zacht.
'Ja Flo' vraag ik.
Ik blijf stilstaan net als Kaïn en Adam. 'De wonden van de jurk doen heel veel pijn, mag ik met uw toestemming naar de dokter morgen?'
'Ja Flo.'
'Dank u.'
'Je mag gaan.'
'Ja Alpha.'
Ze staat op en loopt weg de gang in waar haar slaaphok is. Ik loop met de jongens naar buiten waarna we ieder naar ons eigen huis gaan. Daar gaan we naar bed.
JE LEEST
Troubles
WerewolfChloe, een eigenwijs wolvenmeisje die naar niemand luistert en ook geen blad voor de mond neemt. Maar bovenal is ze een omega. Het laagste van het laagste in de roedel. Matilda, de dochter van de Alpha, maakt haar vaak het leven zuur met behulp van...