'Juist, zoiets verwachte ik al.'
'Als Bryce zo terug komt moet je proberen om rustig met hem te gaan praten. Dat is voor iedereen beter in de roedel.'
'Hoezo?'
'Dat doet er niet toe.'
'Ik weet dat de omega's verkracht worden. Doet hij dat nu?'
'Nee. Hij is gaan rennen.'
'Weet je dat zeker?'
'Ja, dat weet ik zeker. Dat zei hij tegen me via de mindlink.'
'Mmh.'
'Ga je de deur nog open maken?'
'Nee, ik wil graag alleen blijven.'
'Waarom?'
'Ik wil nadenken.'
'Waarover?'
'Hoe ik hier weg kom!'
'Chloe blijf alsjeblieft. Je begrijpt het niet, Bryce draait door zonder jou.'
'Hij is al doorgedraaid! Heb je de kleding in de kast gezien?! Of hoe hij schreeuwt naar me? Hij verstopt me in zijn kamer omdat hij niet wil dat de rest van de roedel weet dat ik zijn mate ben! Maar ik geef hem de schuld niet, ik ben maar een omega dus waarom zou hij als een sterke Alpha mij als Luna willen? Hij zal me waarschijnlijk mijn hele leven in dit huis houden. Me tevoorschijn halen voor als hij me nodig heeft en me laten zorgen voor de pups. Zoveel hij wil. En ik heb waarschijnlijk niets te zeggen.'
'Natuurlijk wel.'
'Leugenaar! Je neemt het alleen voor hem op omdat hij je Alpha is.'
'En mijn beste vriend. Chloe, ik ken hem al mijn hele leven. We zijn samen opgegroeid dus ik weet echt wel dat hij je een keuze geeft.'
'Tot nu toe heb ik anders nog niets gemerkt. Ik ben weggehaald uit mijn roedel en bij mijn familie vandaan zonder dat hij eraan dacht dat er misschien belangrijke spullen waren daar!'
'Vraag hem dan of hij je terug brengt.'
'Dat ga ik niet eens proberen, zijn antwoord zal toch nee zijn. En laat me nu met rust!'
'Chloe alsjeblieft, geef hem nog één kans.'
'Laat me met rust!'
Ik sta op en loop de badkamer in. Daar gooi ik de deur dicht en doe die op slot. Daarna gooi ik wat water in mijn gezicht. No way, dat ik hem nog een kans ga geven. Maar ik kom hier ook niet weg. Niet snel in ieder geval. Ik moet ervoor zorgen dat hij me vertrouwd, dan kan ik weglopen en me verstoppen tot hij zijn nieuwe Luna heeft gevonden.
Mijn gedachtegang word gestoord door gebons op de deur. 'Chloe' hoor ik Bryce grommen, 'kom uit die badkamer.'
'Waarom? Wat ben je van plan met me?'
'Ik wil praten.'
'We kunnen ook zo praten.'
'Ik wil je aan kunnen kijken als ik tegen je praat.'
'Jammer dan, zo kun je me geen pijn doen.'
'Wanneer heb ik jou pijn gedaan?'
Ik kijk naar mijn spiegelbeeld en kijk naar de kleine blauwe plek op mijn wang. 'Die blauwe plek om mijn wang zegt genoeg, of denk jij daar anders over?'
'Er zit geen blauwe plek op je wang.'
'Dan bedriegt mijn spiegelbeeld me.'
Op dat moment komt de deur met een klap op de grond terecht. Ik draai me naar de deuropening toe en mijn kaak word stevig beet gepakt. 'Mmh' zegt hij.
Daarna laat hij mijn kaak los. 'Dat spijt me' zegt hij.
Ik haal mijn schouders op en kijk nog eens in de spiegel. 'Laten we praten in de kamer.'
Ik loop langs hem heen naar de kamer en ga weer in het raamkozijn zitten met mijn rug in de zon. Bryce loopt achter me aan en gaat op het bed zitten. 'Waar wil je over praten' vraag ik.
'Waarom doe je zo?'
'Wat bedoel je? Hoe doe ik?'
'Je bent brutaal tegen me en spreekt me constant tegen.'
'Dan heb ik ook een vraag voor jou, waarom doe jij zoals je doet?'
'Daarom, geef antwoord op mijn vraag.'
'En daarom geef ik dus geen normaal antwoord. Je geeft mij ook geen antwoorden en je laat me niet uitpraten.'
Hij zucht diep. 'Dat moet je dan maar accepteren, want ik ga niet veranderen.'
Ik knik. 'Dat had ik verwacht. Daarom wil ik dat je me laat gaan. Breng me terug naar mijn familie.'
'Nee, je bent mijn Luna. Jij gaat nergens heen.'
Ik zucht diep. 'Wat wil je dan van me? Je eigen roedel weet niet eens dat ik je mate ben.'
'En dat komen ze ook niet te weten. Nog niet in ieder geval.'
'Waarom dan niet? Ben je bang voor hun reactie? Ben je bang dat ze je proberen af te zetten?'
'Nee!'
'Waarom stel je me dan niet voor?'
'Omdat je er nog niet klaar voor bent.'
'Dan krijgen ze dus nooit te weten dat ik je mate ben want ik zal er nooit klaar voor zijn.'
Hij gromt zachtjes. 'Ooit ben je er klaar voor.'
'Als ik oud ben misschien ja.'
Hij zucht diep. 'Je probeert het niet eens.'
'Hoe kan ik iets proberen? Je sluit me hier op. De enige die ik zie is Flo.'
'Das niet waar, vandaag zag je Kaïn en Irene breng iedere ochtend eten naar je.'
'Ja en Flo is de enige die tegen me spreekt.'
'Hoe bedoel je? Hoe spreekt ze tegen je?'
'Normaal, we zijn gelijk.'
'Dat zijn jullie niet. Zij is een omega en jij bent mijn Luna.'
'Zolang je me niet aan de roedel laat zien ben ik nog steeds een omega en weet je, dat vind ik helemaal prima.'
Hij zucht en staat op. Daarna begint hij met ijsberen. 'Hoe kan ik jou laten inzien dat je hoger staat dan dat volk?'
'Dat volk is mijn volk. Ik ben ook een omega weet je nog?!'
Hij draait zich met een ruk naar me om. 'Je bent geen omega' schreeuwt hij.
Er word zachtjes op de deur geklopt. Bryce rukt de deur open en kijkt recht tegen Flo aan. 'Wat' gromt hij naar me.
'He spijt me Alpha' zegt ze terwijl ze haar hoofd buigt, 'ik ben mijn poetsdoek vergeten.'
Bryce gromt naar haar. 'En waarom heb je die nu nodig?'
Ik zucht diep, sta op en pak de doek. Ik duw hem aan de kant en geef hem aan Flo. 'Alsjeblieft' zeg ik.
Ze glimlacht zwakjes naar me. 'Dank u Lu-'
'Niet doen, nog geen Luna tot hij me daar voorstelt aan de rest als zijn mate. Weet je nog?'
Ze knikt. 'Het spijt me.'
Ik glimlach naar haar. 'Ga maar weer snel aan het werk hoe eerder je klaar bent en kunt rusten.'
Ze knikt en loopt weg. Ik sluit de deur en zodra ik me omdraai duwt Bryce me ertegenaan. 'Wat was dat' gromt hij.
JE LEEST
Troubles
WerewolfChloe, een eigenwijs wolvenmeisje die naar niemand luistert en ook geen blad voor de mond neemt. Maar bovenal is ze een omega. Het laagste van het laagste in de roedel. Matilda, de dochter van de Alpha, maakt haar vaak het leven zuur met behulp van...