p.o.v Chloe
Ik zit in de vergaderzaal achter een lange tafel. Bryce zit naast me en Kaïn zit weer naast hem. Ik ben nu een week geleden beter verklaard. Het hele proces om beter te worden heeft nog zes weken geduurd. Flo heeft me veel mogen bezoeken en daar was ik echt blij mee. We zijn nog meer naar elkaar gegroeid en ik wil haar echt heel erg graag blijven zien.
Flo en Bryce hebben ook veel gepraat. Flo is nog steeds erg bang voor hem maar durft wel meer te zeggen in zijn buurt. Gelukkig maar, want anders had Bryce nog geweten hoe slecht de omega's zijn veranderd.
Ik heb ook veel lessen in lezen en schrijven gehad nog. Ik ben ondertussen echt van lezen gaan houden en begin ook kleine verhaaltjes te schrijven.
Bryce heeft ook met me gepraat over mijn rol als Luna in de roedel. Hij wil graag dat ik bij de school op bezoek ga. Als ik de harten van de kinderen weet te veroveren dan lukt dat ook bij de rest. De kinderen zijn in deze roedel heel erg belangrijk.
Alpha Samuel en Luna Isolde zitten naast Adam in de zaal. Ze zijn ermee eens dat Matilda straft verdiend na al haar daden. Adam heeft haar ondervraagd en is erachter gekomen dat Meg ook door haar toedoen ziek is geworden. En de vrouw waarbij ze sliep is ook door haar gestorven. De vrouw had Matilda aangesproken op haar gedrag. Daarom vond Matilda dat ze dood moest. Er zit echt een draadje los bij haar.
Bijna alle roedelleden zijn ook gekomen. Ze willen weten welke straf Matilda gaat krijgen en ze willen mij zien. Blijkbaar is iedereen heel nieuwsgierig naar mij. Flo zegt dat iedereen me heel graag beter wil leren kennen om te zien wat voor een Luna ik ga worden.
Twee wachters duwen Matilda de zaal in. Haar handen zijn achter haar rug gebonden met touw. Ze word op de stoel voor de tafel geduwd. Recht tegenover Bryce. Ze kijkt niet eens naar hem. Aan haar houding te zien heeft ze geen fijne tijd gehad in de cel.
Bryce staat op en begint met spreken: 'Matilda Daniëlle Bergen, door jouw daden verdien je een grote straf. Allereerst noem ik de daden op waarvoor je gestraft zal worden. De eerste daad is het proberen te vergiftigen van mijn mate tot de dood erop zou volgen. De tweede is het doden door vergiftiging van de vrouw die je onderdak bood. Ten derde is het vergiftigen van een roedellid uit jouw eigen roedel. Over de laatste daad kan ik je niet straffen. Dat zal de Bèta uit jouw eigen roedel doen aangezien jouw ouders de Alpha en Luna zijn, zij mogen niet bepalen welke straf hun kinderen krijgen.'
Ik zie Matilda even kort omkijken naar haar ouders. Ze kijkt ze vol angst aan. Samuel en Isolde hebben het moeilijk weet ik, ze willen hun dochter beschermen. Maar dat kunnen ze niet doen. Dan zal Matilda nooit leren. Daarbij zal Bryce woedend zijn als ze haar helpen.
'Een deel van de straf die ik je geef is het dienen van je roedel voor een lengte van twee jaar. Je zult slapen in een eenvoudige kamer en vrienden zijn niet welkom. Het schoonmaken zal je dag vullen. Deze straf mag je doen in je eigen roedel. Het andere deel van de straf is verbanning uit deze roedel.'
Matikda kijkt beteuterd naar Bryce. Ze weet nog steeds echt niet van ophouden.' Dit is je straf vanaf mijn kant. Je zult nu door wachters worden terug gebracht naar je eigen roedel waar je Bèta de volgende straf zal geven.'
Bryce knikt kort naar de wachters die Matikda beet pakken en weg voeren. Als ze weg is kijkt Bryce even kort naar mij en dan weer naar de roedel.
'Nu mijn mate weer beter is kan ik haar rustig aan gaan uitleggen over wat een Luna zijn inhoud. Als eerste wil ik haar naar de school sturen. Dat lijkt me als begin een goede start.'
De roedelleden knikken instemmend. 'Dan heb ik verder niets meer te zeggen en kunnen jullie gaan' zegt Bryce.
De mensen staan op. Buigen hun hoofden en lopen weg. Alleen Bryce, ik, Adam, Samuel en Isolde blijven achter. Samuel en Isolde staan op. 'Bryce' zegt Isolde, 'het spijt ons dat Matilda zich zo heeft misdragen hier.'
Ze richt haar blik op mij. 'Chloe, ik weet niet hoe wij als roedel en ouders het ooit goed kunnen maken met je.'
Ik wil nu zeggen dat het nooit goed zal komen tussen ons. Maar ergens achterin mijn hoofd roept een stem naar me dat ik ze moet vergeven. 'Ik denk dat we opnieuw moeten beginnen' zeg ik, 'dat lijkt me het beste.'
Samuel en Isolde knikken instemmend en lopen daarna de zaal uit. Bryce neemt me mee naar zijn huis en wij gaan naar bed. Net als Adam en Kaïn.
JE LEEST
Troubles
WerewolfChloe, een eigenwijs wolvenmeisje die naar niemand luistert en ook geen blad voor de mond neemt. Maar bovenal is ze een omega. Het laagste van het laagste in de roedel. Matilda, de dochter van de Alpha, maakt haar vaak het leven zuur met behulp van...