() 53 ()

520 17 3
                                    

Er is een week verstreken sinds Matilda's "rechtszaak."  Bij haar eigen roedel moet ze huizen schoonmaken tot ze beseft wat haar acties hebben veroorzaakt.

Bryce en ik slapen weer in dezelfde kamer aangezien hij dat fijner vind. Ik ondertussen ook. Ook al is het bed nog steeds wel iets te zacht voor mij.

Vandaag ga ik naar de school. Bryce is enorm enthousiast, terwijl ik juist enorm zenuwachtig ben. Ik weet echt niet wat ik kan verwachten. Bryce heeft Gerda al laten komen en zij vertelde me dat we alle klassen rond gaan. Gerda zal me rondleiden en ik vind haar eigenlijk best eng. Ze is best kil en af en toe voelt het alsof ze me als een klein kind behandeld. Waarschijnlijk is dat ook omdat ze veel met kinderen werkt.

Ik zit nu aan het ontbijt. Bente staat bij het fornuis. Ze voelt zich nog steeds enorm schuldig, maar Bryce houd haar hier omdat hij geen andere kokkin kan vinden. Bente is en blijft de beste kok in de roedel. Hij heeft gezegd dat hij haar nog steeds vertrouwd en toen ging ze huilen. Het liefste wilde ze gestraft worden. Maar dat doet Bryce niet. Bente smeekte hem om haar te straffen. Daarop zei Bryce dat koken voor mij en hem haar straf zou zijn. Want koken voor ons schijnt zwaar te zijn. Nou, voor Bryce koken is het zwaar. Hij eet echt mega veel!

Bryce komt de keuken inlopen. Ik speel met een stukje brood op mijn bord. Ik heb niet echt honger aangezien ik zenuwachtig ben. Bryce leunt over me heen. 'Gaat het' vraagt hij.

Ik knik alleen maar. 'Ik ben alleen een beetje zenuwachtig.'

'Je hoeft nergens zenuwachtig over te zijn. Jij bent Luna en ze luisteren naar jou. Loop gewoon met Gerda mee en volg haar instructies.'

Ik haal diep adem en knik. 'Je zult het geweldig doen' zegt hij.

Ik knik weer. Ik weet gewoon echt niet wat te zeggen. Zo zenuwachtig ben ik!

Bryce drukt nog een kus op mijn hoofd. Daarna gaat ook hij zitten en begint met ontbijten. Als we hebben gegeten neemt Bryce me mee naar de school. Er zijn nog geen kinderen. Het is ook nog voor schooltijd dus dat is best logisch eigenlijk.

Gerda staat ons op te wachten. Ze buigt haar hoofd voor ons. 'Alpha en Luna.'

'Gerda' glimlacht Bryce, 'bedankt dat je Chloe wil rondleiden.'

'Heel fijn dat uw Luna wilde komen juist. Veel kinderen hebben vragen over u en uw mate.'

'Echt' vraag ik verbaasd.

Gerda knikt. 'De kinderen zijn heel nieuwsgierig. Ik weet niet precies waarom, maar misschien komen we daar vandaag wel achter.'

Ik glimlach. 'Ja misschien wel ja.'

Bryce drukt een kus op mijn hoofd. 'Ik moet weer gaan, ik zie je thuis weer.'

'Ja, tot dan.'

Ik druk een kus op zijn lippen en hij loopt weg. Ik volg Gerda naar haar kantoor waar ze me wat te drinken geeft. 'Hoe gaat het met lezen' vraagt ze me als zij ook thee heeft gepakt.

'Beter' zeg ik, 'Bryce helpt me veel.'

'Dat is fijn.'

'Ja, ik wil graag een goede Luna zijn. Ik denk wel dat ik meer lessen nodig heb in schrijven. Gewoon om mijn handschrift te verbeteren.'

'Dat doe je vooral met veel oefenen. Maar u mag altijd langskomen.'

'Dank u.'

Ze glimlacht even kort naar me. 'Vandaag gaan we even langs alle klassen. We beginnen in de aula waar ze vragen kunnen stellen, mits u dat goed vind ten minste, waarna ze naar de klas gaan. Wij zullen langs de klassen gaan om te kijken hoe het daar werkt.'

Ik knik. 'Dat lijkt me een prima plan.'

'Fijn, want daar zijn de kinderen al.'

Ik kijk uit het raam en zie vijf kinderen naar binnen gluren. Ze zijn echt nieuwsgierig!

TroublesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu