() 63 ()

417 15 2
                                    

'Goed. En met jou?'

'Zeer goed.'

Hij kijkt even om zich heen naar de fotografen. 'Misschien kunnen we ergens privé even praten' zegt de man.

'Natuurlijk.'

Bryce loopt met de man weg. Snel ga ik achter ze aan. Bij een deur aangekomen loopt eerst de man erdoorheen. Daarna laat Bryce me voor zich uit de kamer inlopen en hij sluit de deur achter hem. 'Bryce' zegt de man, 'wie is dit?'

Hij gebaart naar mij. 'Dit is Chloe, mijn mate' zegt Bryce.

Hij legt zijn hand op mijn onderrug. 'Chloe' zegt Bryce, 'mag ik je voorstellen aan Zijne Koninklijke Hoogheid, koning Stefan Eduard David van Lunamus de eerste.'

'Uwe hoogheid' zeg ik terwijl ik een diepe buiging maak.

'Sinds wanneer heb je een mate' vraagt de koning aan Bryce.

'Ik weet eigenlijk niet hoe lang we al samen zijn' zegt Bryce.

'Je had me moeten bellen man. Ik zou jou toch ook gebeld hebben als ik mijn mate had gevonden.'

'Ja, mijn hoofd stond daar niet echt naar op dat moment.'

'Want?'

De koning gaat op één van de stoelen in de kamer zitten. Bryce grinnikt en gaat ook op een stoel zitten. Ik blijf staan. Regel bij de omega's, als je ooit met de koning in aanraking zou komen dan staan wij nog lager. 'Is je mate oké, Bryce' vraagt de koning.

Bryce kijkt naar mij. 'Chloe, ga je ook zitten?'

'Ehm... als de koning dat toestaat wel.'

De koning fronst. 'Bryce, is je mate heel toevallig een omega?'

Bryce kijkt naar de koning en knikt. 'Dat klopt. Hoe weet je dat?'

'Alleen een omega vraagt toestemming en staat te trillen op haar benen.'

Bryce staat op en loopt naar me toe. Hij legt zijn handen op mijn wangen. 'Chloe, ontspan.'

Ik haal diep adem en knik. Bryce draait zich om en gaat weer zitten. De koning kijkt naar mij en neemt me in zich op. Ik ga voorzichtig in de andere stoel zitten. Mijn benen houd ik tegen elkaar gedrukt en mijn handen in mijn schoot. Bryce en de koning zitten juist weer heel relaxt in de stoelen. 'Dus hoe heb je haar ontmoet Bryce' vraagt de man.

'Ik was bij een bondgenoot. Chloe gooide een drankje over de dochter van de Alpha heen en ze kwam in de problemen daardoor. Toen ze haar wilde straffen merkte ik dat mijn wolf het had overgenomen en heel duidelijk liet merken dat zij mijn mate was. Toen heb ik haar meegenomen naar mijn eigen roedel.'

'Waarom gooide je drinken over haar heen' vraagt de koning aan mij.

'Matilda had eerder die dag ook iets over mee heen gegooid. Daarvoor werd ik gestraft door haar broer en ik wilde wraak nemen.'

De koning grinnikt en kijkt weer naar Bryce. 'Ze neemt geen blad voor de mond.'

'Absoluut niet. Eén van de redenen waarom ik haar zo leuk vind.'

'Maar waarom zijn jullie hier' vraagt de koning.

'Dat is nogal een lang verhaal' zegt Bryce, 'Kort samengevat. Chloe is vergiftigd met zilver waardoor we niet zeker weten of ze pups kan dragen.'

De koning kijkt naar mij. 'Vergiftigd?'

'Ja, Matilda vergiftigde me aangezien zij Bryce's Luna wil worden.'

'Leg even uit, deze begrijp ik niet. Hoe is die Matilda bij haar gekomen?'

Bryce zucht diep en begint dan met praten. Hij verteld alles. Over hoe ik weg liep en niet wilde luisteren naar hem. Ook dat hij Matilda naar hem toehaalde omdat hij mij pijn kon doen aangezien ik Matilda haat. Daarna vertelt hij dat ik ziek ben geworden en hoe hij eraan toe was tijdens die tijd. Nadat hij klaar is met praten blijft de koning even stil. 'Dat is een aardig verhaal' zegt hij dan.

Bryce knikt. 'Ik weet het.'

'Mmh, moet je direct terug of kun je hier nog even blijven?'

'We kunnen wel blijven denk ik.'

De koning staat op. 'Dan zie ik jullie om zes uur voor het avondeten.'

'We zullen er zijn' zegt Bryce met een glimlach.

De koning verlaat de kamer. Ik haal diep adem en zak achteruit. 'Ontspan kitten' zegt Bryce, 'Steef doet je niets. We zijn goede vrienden.'

Ik kijk naar hem. 'Ik heb nog nooit geleerd hoe ik met iemand van adel om moet gaan.'

'Steef wil niet zo genoemd worden. Hij ziet zichzelf als een Alpha. Van een enorm grote roedel dan wel.'

Ik sta op en loop naar hem toe. 'Dus we gaan bij hem eten?'

'Ja, in de tussentijd kunnen wij wat kleding kopen voor jou.'

'Oké.'

Hij staat op en geeft een kus op mijn hoofd. Daarna lopen we de kamer uit. De fotografen zijn weg. We lopen naar buiten en stappen in de auto.

TroublesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu