p.o.v Bryce
Ik lig op bed met Matilda tegen me aan. Het liefste wil ik haar niet bij me hebben, maar als ik haar nu naar huis stuur zal ik geen Luna meer hebben. Chloe zal waarschijnlijk toch doodgaan. Het gaat zo slecht met haar. Ze is niet veel meer wakker. Zelfs mijn wolf heeft zich erbij neergelegd dat hij nooit het mateproces zal kunnen voltooien met zijn mate.
Kaïn stormt opeens de kamer in waardoor ik direct rechtop zitten. Matilda kijkt kwaad naar hem maar als ze ziet hoe kwaad hij kijkt hij kijkt ze aardig bang. Wat is hier aan de hand?
'Kaïn' vraag ik, 'wat is er?'
'Dat kan Matilda beter uitleggen' sist Kaïn.
Kaïn is niet vaak boos, maar nu is hij echt woedend. Wat heeft ze gedaan om hem zo boos te krijgen?
Ik kijk naar Matilda. 'Wat heb je gedaan' vraag ik.
'Ik weet niet waar hij het over heeft.'
'Je liegt' roept Kaïn naar haar, 'kreng dat je bent!'
Hij loopt kwaad naar het bed en trekt haar ervan af. 'Zij heeft ervoor gezorgd dat Chloe zo ziek is. Ze heeft Bente gedwongen om zilver in haar eten te doen waardoor ze ziek werd.'
'Wat' grom ik.
Matilda kijkt met angst in haar ogen naar mij. 'Dit is dus jouw fout' grom ik naar haar.
Matilda slikt en probeert ineen te krimpen maar Kaïn houd haar goed vast. 'Dat dacht ik niet' zegt hij.
Ik pak Matilde beet en duw haar de trap af mijn huis uit. Daar gooi ik haar voor mijn huis op de grond. De roedelleden die buiten lopen blijven allemaal geschokt stilstaan. 'Dit ga je bezuren' schreeuw ik naar haar, 'ik zal je vader zeggen wat je hebt gedaan. Hier zul je niet ongestraft vanaf komen. Als jouw vader hoort dat je mijn Luna hebt geprobeerd te doden zal hij net zo woest zijn als ik op dit moment.'
'Alsjeblieft' snikt ze, 'dit was voor jouw eigen bestwil.'
'Dit was voor JOUW eigen bestwil!'
Er zijn twee wachters aan komen lopen. 'Sluit haar op in een cel' zeg ik tegen hen, 'als Chloe wakker is besluiten we haar straf.'
'Ja Alpha.'
'Nee' gilt Matilda, 'alsjeblieft niet! Bryce, alsjeblieft!'
Ik draai me om en loop naar de deur. Daar draai ik me om. De wachters slepen een hevig tegenstribbelende Matilda mee naar de cellen. 'Vanavond een vergadering' zeg ik, 'voor iedereen. Ik zal uitleggen wat er gebeurd is.'
'Ja Alpha' zeggen de wolven.
Ik loop het huis weer in. Kaïn staat in de gang op me te wachten. 'Hoe kwam je erachter?'
'Bente kon het niet meer aan en ging naar Adam. Ik kwam Flo hier tegen omdat ze wilde zeggen dat mevrouw Zwaluw was overleden. Flo hoorde dat Matilda en Bente aan het praten waren en door haar kwamen we erachter wie Bente dwong.'
'Waar zijn ze?'
'Bente is bij Adam. Ik weet niet zeker of ze het aankan om jou te zien. Ze probeerde zichzelf bijna van het leven te beroven.'
'Breng Bente, Flo en Mike hier. Mike moet dit horen. Hij moet horen hoeveel Bente aan Chloe heeft moeten geven.'
Ik knik. 'En Flo?'
'Ik wil gewoon even met Flo babbelen.'
JE LEEST
Troubles
Hombres LoboChloe, een eigenwijs wolvenmeisje die naar niemand luistert en ook geen blad voor de mond neemt. Maar bovenal is ze een omega. Het laagste van het laagste in de roedel. Matilda, de dochter van de Alpha, maakt haar vaak het leven zuur met behulp van...