Bryce stormt op me af en grijpt mijn arm beet. 'Jij hoort thuis te zijn. Heb ik je toestemming gegeven om weg te gaan?'
'Sinds wanneer heb ik jouw toestemming nodig?'
Hij gromt dreigend naar me waardoor ik me snel lostrek. 'Gaan we weer zoals het begin doen?
'Ik ben veranderd.'
'Nee, je bent terug gegaan naar het begin. Je bent kortaf tegen me alleen maar omdat ik je een vraag stelde.'
'Dit ga ik niet hier bespreken.'
Hij draait zich om en stormt weg. Ik loop snel achter hem aan. 'Dan gaan we naar huis en praten daar' zeg ik.
'Nee, blijf maar lekker bij Flo.'
'Nee, ik wil hierover praten Bryce!'
Hij draait zich met een ruk om. 'Waarom?'
'Omdat ik dit niet wil.'
'Wat niet wil? Ik ben niet degene die wegloopt?'
Ik snuif en loop kwaad langs hem heen naar huis. 'Waar ga jij heen?'
'Je wil toch dat ik niet wegloop? Dan ga ik wel weer in die kamer zitten! Tot vanavond dan maar weer denk ik!'
Ik storm het huis in en sla de slaapkamerdeur hard achter me dicht. Ik zak lans de dichte deur op de grond en blijf daar huilend zitten. Dit wil ik niet zo. Ik wil niet weer dat het zo werd als eerst. Dat ik opgesloten zit in deze kamer en dat hij me negeert. Waarom doet hij nou zo? En wat heeft hij me niet verteld?
Er word op de deur geklopt. 'Wie' vraag ik.
'Chloe, gaat het' vraagt Kaïn, 'ik zag wat er gebeurde?'
'Dan weet je dat het niet gaat.'
'Chloe, doe de deur open alsjeblieft?'
'Waarom?'
'Chloe, alsjeblieft.'
Ik zwijg. 'Goed, dan praten we maar zo.'
Het blijft even stil tot hij zegt: 'Ik heb een déjà vu.'
'Mmh-mmh.'
'Wat is er aan de hand?'
'Een meisje vroeg me of ik zelf kindere wilde. En ik zei dat ik daar op terug zou komen omdat ik eerst aan Bryce wilde vragen of ik daar antwoord op mocht geven. Toen begon hij opeens kil te doen.'
'Dat is vreemd, hij heeft zelf gezegd dat-'
'Dat hij een kindje met me wil' onderbreek ik hem, 'weet ik. Adam vertelde dat me. Hij zou met Bryce praten.'
'Vandaar dat Adam een kies mist.'
'Wat?'
'Bryce heeft hem waarschijnlijk een klap verkocht.'
'Waarom?'
'Omdat Adam iets zei waar Bryce het dus niet mee eens is.'
Ik sta snel op en open de deur. Kaïn valt achterover de kamer in. 'Sorry' zeg ik.
'Geeft niet.'
Hij staat op en ik loop langs hem heen naar buiten. 'Waar ga je heen?'
'Naar Bryce. Hij moet zijn excuses aanbieden aan Adam!'
'Chloe, ga niet naar Bryce. Dan maak je het alleen maar erger.'
'Dan ga ik wel naar Adam. Waar is hij?'
'Waarschijnlijk bij Mike.'
Ik loop het huis uit naar het roedelhuis. Daar aangekomen loop ik naar de dokterskamer. De deur staat op een kier waardoor ik kan zien dat Mike voor Adam staat. Adam houd zijn mond open. 'Waarom heeft u haar niets verteld Alpha' vraagt dokter Mike.
Bryce loopt voor de deur langs. 'Ik weet het niet, ik wilde er zelf ook gewoon niet aan denken. Ze is weer wakker en het gaat goed tussen ons.'
'Dus als je het gewoon aan haar had verteld dan had ik mijn kies niet verloren' vraagt Adam.
'Waarschijnlijk. Nog sorry neef.'
Adam kan geen antwoord geven doordat Mike weer een vinger in zijn mond steekt. 'Au' zegt hij kwaad.
'Het spijt me Adam, maar dit moet echt.'
Ik klop op de deur. 'Binnen' zegt Mike.
Ik duw de deur open. 'Hoe gaat het met je Adam' vraag ik zonder Bryce ook maar aan te kijken.
Adam steekt zijn duim op naar me. 'Pwima' zegt hij.
Ik knik. 'Bedankt voor het proberen te praten met mijn mate, jammer dat hij zich niet kan beheersen en ervoor koos om je kies eruit te slaan.'
Bryce begint te grommen naar me en duwt me tegen de muur. Mike stopt meteen met wat hij doet en Adam springt van de tafel af. 'Hoe durf je zoiets te zeggen' gromt Bryce naar me.
Ik weet dat ik bang moet zijn eigenlijk, maar dat ben ik totaal niet. Hij moet de waarheid horen nu! Ik wil ook de waarheid horen. Blijkbaar kan ik die alleen krijgen als hij kwaad word.
'Het is toch zo? Je kan je niet beheersen. Alhoewel je wel geheimen voor me hebt.'
Hij gromt nogmaals naar me. 'Bryce' zegt Kaïn voorzichtig, 'doe het niet.'
'Als jij zo graag de waarheid wil weten dan krijg je die' gromt Bryce naar me, 'jij kunt geen kinderen krijgen!'
JE LEEST
Troubles
WerewolfChloe, een eigenwijs wolvenmeisje die naar niemand luistert en ook geen blad voor de mond neemt. Maar bovenal is ze een omega. Het laagste van het laagste in de roedel. Matilda, de dochter van de Alpha, maakt haar vaak het leven zuur met behulp van...