p.o.v Chloe
Bryce houd me nog steeds tegen de muur. 'Ik heb geprobeerd lief te zijn voor je, waarom moet je het zo moeilijk maken? Accepteer gewoon dat ik Flo nooit zal zien als een gelijkwaardige.'
'Waarom zou je dat niet willen? Wat heb je tegen haar?'
'Dat doet er niet toe.'
'Dat doet er wel toe.'
Ik duw hem van me af. 'Waarom zie je haar niet als je gelijke?'
'Omdat ze mijn half zusje is!'
'Wat' vraag ik zacht.
'Flo is mijn halfzusje. Mijn vader heeft haar verwekt bij Flo's moeder. Die ook een omega was.'
'Is dat de reden waarom je haar nooit hebt aan geraakt?'
'Wat bedoel je?'
'Flo vertelde me dat alle andere omega's ooit wel eens verkracht zijn door één van de roedelleden. Alleen zij niet.'
'Wat heeft Flo nog meer verteld?'
'Verder niets.'
'Chloe vertel het me gewoon. Alsjeblieft.'
Hoorde ik dat nou goed? Zei hij nou alsjeblieft. Dat is de eerste keer sinds hij me hier bracht.
'Flo heeft me alleen verteld hoe het hier werkt. Dat jij de Alpha bent en zij een omega is. En hoe slecht die hier worden behandeld. Nog slechter dan bij mijn oude roedel.'
'Oude roedel? Dus je ziet dit als je nieuwe roedel?'
'Zolang jij me hier houd kan ik toch nergens heen. Heb je al naar Alpha Samuel gebeld?'
'Nee. Daar heb ik nog geen tijd voor gehad.'
'Kan ik bellen?'
Hij fronst. 'Waarom wil je bellen?'
'Omdat ik wil weten of Meg oké is. Maar je dwaalt van het onderwerp af. Weet flo dat ze je zusje is?'
'Half zusje' gromt hij, 'en nee dat weet ze niet. En dat houd ik ook graag zo.'
'Wie weet van dit geheim?'
'Alleen ik, Adam en Kaïn.'
'Zou je het mij ooit verteld hebben?'
'Waarschijnlijk niet. Je had het toch alleen maar gebruikt als argument.'
'Als argument voor wat?'
'Voor waarom ik omega's beter zou moeten behandelen.'
'Daar hoef ik geen argumenten voor te hebben. Je moet ze gewoon beter behandelen.'
'Krijgen we dit weer?'
'Ja, tot jij en de roedel ze beter gaan behandelen blijf ik het proberen.'
'Luister Chloe, dit gaat al jaren zo. Dit gaat niet veranderen. Iedereen is dit gewend.'
'We zullen zien. Als ik Luna ben zal ik rondvragen.'
Er word zacht op de deur geklopt. 'Kom binnen' zegt Bryce.
Bente komt binnen met een dienblad vol eten. 'Dank je Bente' zegt Bryce, 'is mijn eten beneden?'
'Nee Alpha. Dat heb ik meegenomen hierheen.'
'Dank je.'
Hij neemt het dienblad aan van haar. Voordat ze vertrekt buigt ze haar hoofd. De deur sluit ze achter zich.
Ik begin met eten. Mijn bord is een stuk minder gevuld dan Bryce's bord. We eten in stilte op het voeteneinde van het bed. Mijn tong begint een beetje te branden tijdens het eten maar dat is waarschijnlijk omdat het heet is.
Na het eten brengt Bryce het dienblad terug waardoor ik even rust heb. De laptop en de film liggen nog steeds op het tafeltje naast het bed. Misschien moest ik proberen om hem op te starten.
Ik ga op het bed zitten en neem de laptop op mijn schoot. Die open ik en kijk eens naar alle knopjes en letters. Hoe zou dit ding aangaan?
Ik druk op verschillende letters maar er gebeurd niets. Daarna druk ik op de grote balk onderaan de letters. Weer niets.
Ik zie dat er ook een grote soort doos met een snoer aan ieder uiteinde ligt. Waar zou dat voor dienen?
Ik pak de ene kant en zie dat er een stekker aanzit. Naast het kastje zit een stopcontact waar ik dat uiteinde insteek. Daarna pak ik de andere kant en zie een rond ding zitten. Die steek ik aan de zijkant van de laptop. Ik kijk naar het scherm maar er gebeurd nog steeds niets.
'Waarom werkt het niet' mompel ik.
'Probeer het knopje linksboven eens' hoor ik Bryce zeggen.
Ik kijk op en zie hem in de deuropening staan. Daarna richt ik mijn aandacht weer op de laptop. Ik druk op het knopje en het scherm begint licht te geven. 'Dank je' zeg ik zacht.
Hopelijk hoort hij dat niet. Ik wil hem liever niet bedanken maar kan niet anders. Ik wil hem toch wel bevriend houden zodat hij Flo of mij geen pijn doet. En ook dat hij me naar mijn familie laat.
'Ik heb Samuel gebeld' zegt hij.
Meteen kijk ik hem aan. 'Wat zei hij?'
'Meg is oké, ze begint langzaam te herstellen.'
'Wanneer kunnen we naar haar toe?'
'We?'
'Ja, ik neem aan dat je me niet alleen laat gaan.'
'Daar heb je gelijk in. We zullen naar haar toe gaan als dokter Mike zegt dat het kan.'
'Dat was de man die me onderzocht vandaag, toch?'
'Ja, hij is ook degene die ik liet roepen toen jij op de grond lag net buiten het dorp.'
'Daar kende ik hem dus van.'
Hij knikt en komt voorzichtig naast me zitten. Daardoor kijk ik weer naar het scherm en zie dat ik een wachtwoord moet invoeren. 'Het wachtwoord is mijn naam.'
Ik knik en kijk naar de letters. Hoe spel je zijn naam? Ik weet niet eens wat wat is. Ik heb ooit leren lezen en schrijven, maar als omega heb je dat niet nodig en dus ben ik het verleerd na al die jaren. 'Jij moet het invullen' zeg ik zacht.
'Waarom?'
Ik haal mijn schouders op, pak de laptop en zet die op zijn schoot. 'Gewoon.'
'Gewoon? Chloe, wat is er?'
Ik sta op, maar Bryce is snel om me weer terug te trekken. 'Chloe, wat is er?'
'Ik kan niet lezen' zucht ik, 'of schrijven.'
'Dan weet ik wat ik je kan laten doen terwijl je op bed moet blijven.'
'Ga je me leren lezen?'
'Ik niet, ik zal de directrice van de school laten komen. Die kan je helpen.'
Ik knik en kijk weer naar het scherm. 'Je moet nog steeds het wachtwoord invullen.'
Hij knikt en begint de knoppen in te drukken. Daarbij zegt hij welke letter het is. Op de achtergrond staat een foto van hem, Kaïn en Adam met bier in hun handen. 'Leuke foto' zeg ik.
Hij grinnikt. 'Het was ook een leuk feestje.'
Hij pakt de film en doet de cd die erin zit in de computer. Op een soort lade die eruit komt. Daarna klikt hij op een plaatje en het scherm word zwart. Vlak daarna begint het beeld weer te bewegen en de film begint. 'Zullen we eerst beter gaan zitten?'
Ik knik en ga in de kussens zitten. Hij komt voorzichtig naast me zitten en we kijken de film. Aan het einde voel ik me zo moe dat ik gewoon in slaap val.
JE LEEST
Troubles
WerewolfChloe, een eigenwijs wolvenmeisje die naar niemand luistert en ook geen blad voor de mond neemt. Maar bovenal is ze een omega. Het laagste van het laagste in de roedel. Matilda, de dochter van de Alpha, maakt haar vaak het leven zuur met behulp van...