p.o.v Kaïn
We brengen de man zwaar verwond naar de kerkers. Ik mindlink Bryce: 'Waar zit je?'
'Ziekenzaal.'
Ik ren naar boven en de ziekenzaal in. Bryce staat achterin de zaal bij de deuren. Ik shift terug en trek een broek aan die naast Bryce ligt. 'Waar is ze' vraag ik.
'Ze halen de kogel eruit.'
Ik knik. 'Die man zit in de cel. Wil je wachten tot Chloe wakker word of wil je hem direct doden?'
Hij zucht diep. 'Ik wacht nog even.'
Ik ga op het bed zitten. Bryce komt met een zucht naast me zitten. 'Dus wat ga je tegen de roedel zeggen?'
'Geen idee nog. Misschien wel de waarheid.'
'Misschien? Je kan het de beter maar gewoon zeggen. Iedereen heeft gezien dat je veranderde toen ze weg was.'
'Ik vertel ze het wel als Chloe wakker is.'
'Oké.'
Op dat moment komt het meest vervelende persoon binnen die ik tot nu toe ken, Matilda! 'Ice' roept ze.
'Niet nu' zegt Bryce met een zucht.
Ze gaat op zijn schoot zitten. 'Wat is er' vraagt ze met een pruillip.
'Chloe is neergeschoten.'
'Ze is terug' vraagt ze verbaasd.
'Ja.'
'Waarom?'
'Omdat ze mijn mate is.'
Bryce duwt haar naast zich en staat op. 'Ga naar je kamer, ik zie je later.'
Matilda staat op en stampt weg. Ik snap best dat Matilda niet blij is dat Chloe terug is, want dat betekent dat zij terug moet naar haar eigen roedel en geen Luna word hier.
Bryce haalde haar hierheen zodat hij iemand had waarop hij zijn woede af kon reageren. En Matilda zag het allemaal als een spel. Maar nu Chloe er is moet ze weg. En dat gaat ze echt niet leuk vinden!
'Misschien moet je naar huis' zegt Bryce tegen me.
'En jij dan?'
'Ik blijf hier en wacht tot ze klaar zijn.'
'Heb je honger? Want dan kom ik je nog wat te eten brengen.'
'Breng me maar een boterham of zo.'
'Komt eraan.'
Ik sta op en loop weg. Als ik het huis inloop komt flo de trap af. De jurk met zilver draagt ze nog steeds. Bij iedere stap die ze maakt zie je de pijn in haar gezicht. 'Flo' zeg ik.
Ze staat stil en buigt haar hoofd. 'Je kan de jurk uittrekken' zeg ik.
Ze haalt diep adem en betrekt dan haar gezicht. Dat deed vast pijn. 'Heeft de Alpha dat gezegd' vraagt ze.
'Nee, maar die heeft wel wat meer aan zijn hoofd op dit moment.'
'Kaïntje' hoor ik Matilda roepen.
Ik rol met mijn ogen en loop naar het geluid toe. Matilda ligt op de bank met haar telefoon. 'Waarom is Chloe terug' vraagt ze.
'Omdat Bryce dat wil.'
Ze kijkt me aan. 'Wil Bryce haar als Luna? Ik ben veel geschikter daarvoor.'
'Hier heb ik geen tijd voor Matilda' sis ik, 'vraag dat maar aan Bryce.'
'Zal ik doen.'
Ik loop de keuken in. 'Bente' vraag ik.
Bente draait zich om. 'Bèta' zegt ze terwijl ze haar hoofd buigt.
'Bente, kun je een boterham maken voor Bryce. Hij moet iets eten en is in het ziekehuis nu.'
Ze knikt. 'Zal ik doen.'
'Dank je, ik loop even naar huis om me om te kleden.'
Ze knikt en ik loop weg. Thuis kleed ik me om en daarna ga ik weer terug. Buiten kom ik Bryce tegen. 'En' vraag ik.
'Ze slaapt en houden haar goed in de gaten.'
'Mooi. Bente heeft wat eten gemaakt voor je.'
Hij knikt en loopt zijn huis in. Ondertussen ga ik weer naar mijn eigen huis en ga douchen. Dat heb ik wel even nodig nu!
JE LEEST
Troubles
WerewolfChloe, een eigenwijs wolvenmeisje die naar niemand luistert en ook geen blad voor de mond neemt. Maar bovenal is ze een omega. Het laagste van het laagste in de roedel. Matilda, de dochter van de Alpha, maakt haar vaak het leven zuur met behulp van...