() 50 ()

510 15 1
                                    

A/N belangrijk! Lieve lezers, ik heb natuurlijk altijd een voorraad als ik ga schrijven. Alleen begint die nu op te raken bij dit verhaal. Ik blijf publiceren maar zal dit alleen nog maar doen op woensdag zijn. Totdat ik weer tijd heb om het verhaal verder te schrijven. Xxx M

-------------------------------------------------------------------------------------------

p.o.v Chloe

Ik open langzaam mijn ogen. Het voelt alsof mijn lichaam twintig kilo is aangekomen. Ik was niet zo vaak wakker maar iedere keer als ik wakker was leek Bryce er slechter uit te zien dan daarvoor. Hoe lang heb ik geslapen?

Ik beweeg mijn hoofd zodat ik eens rond kan kijken. Maar er is niemand in de kamer. Dat vind ik enorm vreemd want door het raam kan ik zien dat het dag is. Normaal is Kaïn of Adam er dan. Waar zouden ze zijn?

Ik sluit mijn ogen weer om weer in slaap te vallen, maar ik voel me helemaal niet moe. Waarom voel ik me niet moe? Is de ziekte weg aan het gaan? Ik dacht echt dat ik dood zou gaan. Want ik voelde me echt enorm slecht en zwak.

Ik hoor voetstappen op de trap en open mijn ogen weer. Bente komt de kamer inlopen. 'Bente' fluister ik.

Bente geeft een korte gil voordat ze de beker laat vallen. Het goedje wat erin zat valt voor een deel op de grond. 'Oh nee' zegt ze, 'het spijt me.'

Ze knielt neer op de grond en pakt de beker op zodat er niet meer uitlekt. Die zet ze naast het bed neer op het nachtkastje. 'Ik ga nog wat bij halen, zal ik Alpha Bryce halen?'

Ik knik. 'Dank je.'

Bij de deur draait ze zich om. 'Het spijt me Luna, voor wat ik heb gedaan.'

Daarna loopt ze snel de kamer uit. Ik frons, waar ging dat over? Toch niet over die beker? Want dat kan iedereen gebeuren.

Ik kijk naar de beker naast me. Wat zou daarin zitten? Sowieso iets vloeibaars, maar wat dan?

Bryce komt de kamer in. 'Gelukkig ben je wakker' zegt hij terwijl hij op de rand komt zitten.

Hij kijkt even kort naar de beker en de grond. 'Bente liet de beker vallen' zeg ik.

Mijn stem lijkt ook weer sterker te  zijn geworden. 'Aha.' 

Hij richt zijn blik weer op mij. 'Hoe voel je je?'

'Beter, en jij?'

'Ik voel me een stuk beter.'

Ik glimlach kort naar hem. Bente komt de kamer weer in met een schenkbeker, van een blender, met een smoothie erin. Dat giet ze bij de rest in de beker. 'Waarom verontschuldigde je' vraag ik.

'Voor mijn daden.'

'Wat bedoel je?'

Bente kijkt even kort naar Bryce en dan weer naar mij. 'De Alpha heeft u niets verteld?'

'Ik heb hem nog niet gesproken.'

'Oh, ehm... Luna Matilda... zij... ik kan het niet.'

Ze rent de kamer uit met de schenkbeker in haar handen. Ik kijk naar Bryce. 'Wat is er aan de hand?'

'Matilda dwong Bente om zilver in jouw eten te doen.'

'Oh, en daardoor voelt ze zich schuldig.'

'Enorm, ze wilde zelfs haar eigen leven nemen. Kaïn kon dat voorkomen en toen kwam alles aan het licht.'

Ik knik langzaam. 'Mag ik met haar praten?'

'Later, als je wat bent opgeknapt. Mike zei dat je het rustig aan moest doen.'

'Wanneer heeft hij dat gezegd?'

'Daarnet, ik was met hem in gesprek toen Bente me kwam halen. We voeren het gesprek later door. Hij moest ook nog wat doen dus het kwam goed uit.'

Ik knik. We blijven nog een hele tijd doorpraten terwijl ik ondertussen kleine beetjes smoothie krijg van hem. Als ik me weer moe voel laat hij me slapen terwijl hij naar Mike gaat.

TroublesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu