Ik zit in mijn werkkamer als er word geklopt. 'Binnen' zeg ik.
Mike komt de kamer in, gevolgd door Bente en Flo. Flo gaat meteen op haar knieën zitten in de hoek van de kamer, vlakbij de deur. Ze zal daar wachten tot ik haar aanspreek. Aan haar houding te zien is ze bang voor wat ik ga doen. Maar Bente is er een stuk erger aan toe, ze staat te shaken op haar voeten.
'Dank jullie voor het komen' zeg ik.
Ik kijk naar Bente. 'Bente?'
'Ja Alpha' piept ze.
'Ik ben niet boos op je. Je moet me alleen wel helpen Chloe beter te maken.'
'Ja Alpha, maar hoe kan ik dat doen?'
'Vertel Mike wat je moest doen zodat hij Chloe kan helpen.'
Bente knikt. 'Ja Alpha. Ik moest in Luna Chloe's eten zilver doen.'
'Hoeveel heb je erin gedaan' vraagt Mike.
'Niet veel. Iedere keer een tipje van een lepel.'
'Alleen in haar eten?'
'Ja.'
'Dat is goed, dan heeft ze de laatste weken niet veel binnen gekregen. Ze at bijna niets.'
Bente haalt opgelucht adem. 'Wat kun je eraan doen Mike' vraag ik.
Ik hoop nu echt dat hij gaat zeggen dat alles weer goed gaat komen en dat ik Chloe mijn Luna kan maken. 'Ik denk dat we dat beter straks kunnen bespreken Alpha' zegt Mike, 'eerst zullen Bente en ik haar een smoothie geven van ijzerhoudend fruit. Met uw toestemming natuurlijk.'
Ik knik. 'Jullie kunnen gaan.'
Bente en Mike buigen hun hoofd en lopen mijn werkkamer uit. Flo zit nog steeds in de hoek. 'Flo' zeg ik.
'Ja Alpha.'
'Kom hier.'
Flo staat op en gaat voor het bureau staan. 'Sinds wanneer wist je dit?'
'Sinds Bèta Kaïn het me vertelde.'
'Mmh.'
'Alpha, wist u al dat mevrouw Zwaluw overleden is?'
'Nee, was je daarom hier?'
'Ja, ik zocht de Bèta maar kon hem niet vinden. Ik wilde naar u.'
'Daarvoor wilde je straf riskeren?'
'Ja Alpha, ik wil de roedel helpen. Ik snap dat u me nog steeds niet vertrouwt. Ik ben een omega en die zijn niet te vertrouwen.'
Denkt ze echt zo over zichzelf? Als er iemand betrouwbaar is, is zij dat. Ze had direct al tegen Kaïn kunnen zeggen wat ze hoorde in de keuken, maar dat doet ze niet. Dat kan niet iedereen.
'Flo, het spijt me dat ik je moest straffen.'
'U had alle recht om me te straffen. Net als dat u me nu moet straffen, ik was hier terwijl u me dat had verboden.'
'Nee Flo, als je hier niet was geweest dan waren we het nooit te weten gekomen.'
'Maar Alpha-'
'Nee Flo, luister naar me. En ga zitten.'
Ze wil weer door haar knieën zakken maar ik stop haar: 'Op een stoel.'
Flo gaat op een stoel zitten. 'Ik wil je mijn excuses aanbieden.'
'Uw excuses?'
'Ja, ik heb je vreselijk behandeld. Daar had ik geen reden toe.'
Flo zit me erg verbaasd aan te kijken. Zij snapt echt niet waarom ik dit doe. Ik eigenlijk ook niet. Waarschijnlijk omdat ik me schuldig voel. Flo is wel mijn zusje ook al weet ze het niet. En ook al is ze van een andere moeder, wij delen hetzelfde bloed.
'Dus nogmaals, mijn excuses. Heb je nog veel huizen te gaan?'
'Nee, nog maar vier.'
'Dat vind je weinig?'
'Ik heb er vijfentwintig op één dag Alpha.'
Ik knik. Chloe heeft gelijk. We behandelen Flo als een slaafje die ze niet is. Hier moeten we iets aan doen . 'Je kunt gaan, kun je morgen middag weer hier komen?'
'Als u dat graag wil dan zal ik er zijn Alpha.'
Ik knik. 'Graag Flo, dan kun je nu weer verder met je ronde.'
Flo staat op en buigt haar hoofd voordat ze de kamer uitloopt. Ik loop naar boven waar Bente en Mike zijn.
JE LEEST
Troubles
WerewolfChloe, een eigenwijs wolvenmeisje die naar niemand luistert en ook geen blad voor de mond neemt. Maar bovenal is ze een omega. Het laagste van het laagste in de roedel. Matilda, de dochter van de Alpha, maakt haar vaak het leven zuur met behulp van...