8♡

463 41 9
                                    

Hana pov

Tok tok tok!

Isy ! Manusia jahanam mana yg ketuk pintu bagai nak roboh ni ?

"Hana ! Bangun oi ! Kau kena pergi skolah . Yuhooo"

Tu dia suara-suara bapuk -eh tiber .

"Nae oppa ?! Hana bangun"

Jerit ku .

Selepas ja aku mandi , aku bersiap nak ke sekolah .

#akurajink

"Hana , palli makan . Oppa hantar hana pegi sekolah ." Kata jimin oppa . "Nae oppa" kata ku lalu makan .

"Morning appa" spa jimin . Aku dongak kepala aku seraya snyum . "Handsome appa hari ni" kata ku . Appa senyum .

"Hyung , noona ?!" Jerit sorang ank kecil . Adik aku . Lain eomma je . Kembr pula tu . Kembar tak seiras

"Jihoon , woojin . Meh sama appa" maka jihoon dan woojin pun jalan ke arah appa . Mereka berumur 5 tahun . 

"Hana , kajja . Appa eomma , kitaorng jln dlu" kata jimin lalu menyalam tangan appa n sunmi ahjuhmah . Aku pun salam juga lah . Tak kan nda salam pula . Kang appa tampo aku .

School~

Aku mencari kelibat lisa . Mana lisa ni .

"Wah ?!"

"Kamchagiya ?! Yah !" Marah ku . Aku pukul bahu dia .

"Yah , appo~" adunya sambil buat muka minta kaki . "Ei , buruk syall muka mu" aku tolak muka dia .

"Weh , teman pegi loker jap" ajak ku . Lisa just ikut ja .

"Weh , tolong jap" kata ku lalu menghulurkan buku yg aku pegang dekat lisa . Dia mengambil huluran ku tanpa bnyk songeh . Aisy , boleh pula tali kasut buat mslh skrng .

B B U K K ! !

Aduh ,,,, sapa pula langgar aku ni . Tak nampak aku ikat tali kasut .

"Weh weh ! Kau ok ?" Soal lisa . Dah nampak aku sikit nak cium lantai dia tnya ok ? Bodo je .

"Ya , kwencana ?" Soal insan yg langgar aku . Aku tau dia klishe .

Aku dongak . OH MY GOD MINGYUUU ?!! *suara seungkwan* joke .

Aku angguk then terus ikat tali kasut tu . Malu lah , dah lah dngn member dia c Wonwoo tu .

"Eo ? Hana ? Kau ke yg mingyu langgar tadi ? Pffttt" kata wonwoo sambil menahan ketawa nya . Kalau aku cepuk dia ni , ninggal tak ? Wonwoo stan maju ? 😅

Aku berdiri then jeling dia . "Jom lah lisa" kata ku . Isy , malas nak layan perngai mcm wonwoo tu . Dah lah depan mingyu .

Isy ! Geram je aku ngn perngai wonwoo ni .

End pov

"Hyung rapat ke dngn dia ?" Soal mingyu kat wonwoo . "Ya , mana tak rapat nya . Aku duduk sebelah dia je ." Balas wonwoo sambil merangkul bahu mingyu .

Erkhm , pendek tu pendek eh wonwoo .

"Ouw , jom lah ke bilik music , nnti kena ceramah oleh jeonghan hyung pula" ajak mingyu .

♡♡♡

"Yow ! Sorry lambat" kata wonwoo . "Dari mengayat memang macm tu" perli vernon . "Kau diam eh vernon" wonwoo menjeling ke arah vernon .

Happy Birthday || 민규 [svt] ✅Where stories live. Discover now