15♡

202 28 4
                                    

Hana pov

"Hana..."

Aku terus membuka mata ku dari tidur .

"Warghh ?!!! Ko sape sial ?"

Aku menolak badan manusia yg kejut aku bangun .

"Lek lek , aku lisa lah bodoh" lisa menunjal kepala ku . Aku pandang dia . Pandangan yg amat pelik . "Assal kau kat sini siak ?" Soal ku . "C kemetot tu call aku , kata nya tak dapat hantar kw pegi skolah , so dia nak aku pegi skola dngn kau" terang lisa .

"Ouw...aku pegi mandi sat" aku turun dari tilam . "Ok , aku tunggu kat luar , nak main dengan adik ko yg bangun awal tu" lisa menunding jari kearah luar . "Sape saeng aku bangun awl ?" Aku garu kepala aku .

"Alah....yg kulit dia cerah tu . Yg kulit gelap mama kau kata masih tido" kata lisa . "Ko maksud kan Jihoon ke ?" Soal ku . "Ha dia lah tu , yg baby face tu . Yg handsome tu mama kau kata masih tido . Dah lah , aku nak pegi main dulu" kata lisa lalu menutup pintu .

Aku menggelengkan kepala. Ada-ii je .

School~

"Aku bosan lerrr..." kata lisa . Aku pandang dia . "Apa kau pandang aku macam tu ? Nak mati ?" Soal lisa . Aku hembus nafas . "Tak de lah...jom jumpa jeonghan ?" Ajak ku .

Mata lisa bersinar-ii . Suka...

"Jom !" Dia menarik aku . Sesampai d kelas jeonghan , lisa berhenti . "Aku rasa kita patut hentikan niat kita , banyak keja rumah aku tak siap lagi" kata lisa .

Eh , tadi dia yg over .

"Alah...jom lerrrr" aku tarik tangan lisa . "Aku tak nak , tak nak lah syall" dia menepis tangan aku . Aku senyum . "Jom lah balik kelas" ajak ku .

"Nae.." balas lisa . "Assal tak nak jumpa jeonghan ?" Soal ku . "Maluuu" dia menutup muka nya . Aku bagi pandangan acah je kau tho

Sesampai di kelas , aku duduk di tempat aku . Sebelah ku , of coz wonwoo tengah baca buku . Aku meletakkan kepala ku di atas meja . Malas pun datang menjenguk diri yini .

"Hana !!"

Aku mengangkat kepala ku lalu melihat kearah orang yg memanggil aku itu . "Hyunjoo , apa ?" Soal ku . "Aku manusia lahh elleh...." dia ketawa dengan lawak nya sendiri . Aku pandang dia datar .

"Tak de arr , aku gurau je syg...HAHAHAHAHA" kata hyunjoo sambil ketawa terbahak-bahak . "Aku sah kan budak ni telan pil , ko abaikan je" sampok minyong yg dari tadi senyap . "Apa juga niat mu dtg sini ?" Soal aku .

"Oh ya , aku nak bagi ni , ole-ii dari USA" kata hyunjoo sambil menghulurkan kotak . "Kotak ? Hadiah apa beso macam ni ?" Soal aku lagi . Kaya bebenor anak tuan Kim yini .

"Aku belikan kau baju je . Eh ㅡbukan baju , gaun . Aku pasti kau muat . hahahaha . Pakai lah gaun tu nanti time majlis sekolah" kata hyunjoo dengan sisa ketawa nya .

Aku pandang dia sambil senyum .

"Gomawo nae" kata ku lalu letak ole ole tu dekat dalam bag . "Rehat nanti lepak kelas kitaorng lh" ajak minyong . "Ok" balas ku . "Aku nak join boleh ?" Sampok wonwoo . Aku pandang dia pelik . "Boleh , ajak yg lain" kata minyong .

"Okkk thnks min-ah" kata wonwoo lalu sambung membaca . "Sokey , kita kan chingu" kata minyong lagi . "Kitaorng balik kelas dulu aehhh , byeeeee hannnaaaaaaa~" kata hyunjoo sambil mencuit pipi aku .

"Geli babi !!" Kata ku sambil bagi dia middle_finger .

End pov

💎💎💎

"Seungkwan ?!" Jerit minyong lalu memeluk seungkwan . Vernon dan dino hanya berjalan beriringan . "Kau tak de keje lain eh min , asyik nak peluk seungkwan je" seungcheol bersuara .

"Tak kan aku nak peluk kau pula" rungut minyong still peluk seungkwan . "Kau tak rimas ke ?" Soal Seokmin . "Dah biasa.." kata seungkwan dengan muka ....

"Harin" panggil jihoon . "Pe ?" Harin pandang woozi . Woozi mendekati harin lalu membisikkan sesuatu pada harin . Lepas tu woozi jauh kan diri dari harin .

Harin pandang woozi . "Ok" balas harin lalu senyum kecil . Bayangkan 😂 . Tiba-tiba vernon menarik tangan minyong pergi dekat satu lorong kecil d sekolah tu .

"Apa hal lagi tu ?" Soal wonchae . "Kau tau ke seungkwan , mingyu ?" Seungkwan & mingyu hanya mengangkat bahu tanda tidak tahu . "Jom lah makan , nanti dorng dtg lerrr" sampok jeonghan . "Ok" balas mereka semua serentak .

Haeyoung pov

"Napa tak boleh hansol ?"

"Bukan masa dia sekrng"

"Hansol..."

"Min , kalau dorang tahu , apa dorang cakap nanti ? Cukup lah family kita je tau.."

Aku yg dengar perbualan tu , terus menyorok d sebalik dinding . Aku tengok vernon dengan minyong . Ni ke rahsiah yg dorang sorok ? Aku nak tau arr , tunggu dorng bagi tau takde nye tu .

"Hansol..." minyong menundukkan kepalanya . Suaranya bergetar .

"Min , mianhae" vernon memeluk minyong yg tengah menangis itu .

Jap , aku terlewat ke ? Macam dah nak tamat je . Haiyooooooo . Aku pandang semula ke arah vernon dngn minyong .

Kenpa minyong jadi lain depan vernon ? Kenpa minyong panggil vernon 'hansol' ? Kenapa dorng boleh rapat tetiba ?

Lama sudah aku simpan dalam hati , nak je aku sergah dorng ni . Aku pandang ke arah mereka semula .

"Hansol...huarghhh...aku tak nak dowhhh..." kata minyong .

"Aku pun tak nak juga , apa kita boleh buat . Ni keputusan keluarga duh" kata vernon pula .

"Woi !" Sergah ku . Mereka memandang ku terkejut . Ada setan ke ?

"Hae...haeyoung..." tergagap-ii minyong sebut nama aku . Aku pandang dorang tajam . Otak aku mula berhubung...








______________________________

Happy Birthday || 민규 [svt] ✅Where stories live. Discover now