18

177 23 10
                                    

A week later ~

"Akhirnya exam dah mampos ?!" Jerit hana . "Ko tak yah jerit pun ok kan ? Pekak telinga aku au" tegur wonwoo . "Suka hati arr" bidas hana . "Lepas ni lagi banyak ujian , ko tak payah nak happy sangat" tegur wonwoo . Hana sekadar mencebik .

"Hana , how exam ?" Soal lisa lalu mengambil tempat d hadapan hana . "Ok je kot...tak sia-sia aku study . Ni semua sebab oppa aku" kata hana sambil senyum

"Oppa kau tau apa yg terbaik untuk kau" sampok wonwoo lalu menyambung kerja nya yg tergendala tadi . "Isy dia ni , tau bagi orng ayat deep je" kata lisa . "What , aku cakap betul lah kan" kata wonwoo lagi .

"Kau ㅡ"

"Dah , tak yah gaduh . Ku sepuk kang sorang-sorang" kata hana . Wonwoo hanya membaca , manakala lisa pula sudah menjeling wonwoo

💎💎💎

"Harin yow" sapa hana lalu memeluk bahu harin . "Ehhhh hana lerrrr . Chagi-ya..." hyunjoo memeluk hana dari belakang . "Eiii babi lah syall manusia ni nak peluk-peluk pula" hana melepaskan pegangan tangan hyunjoo d pinggang nya .

"HAHAHAHAHAHAHA" minyong hanya ketawa . "Min-ah , comel kau hari ni" kata hyunjoo sambil mencuit hidung minyong . "WONCHAE TOLONG ! AKU KENA RABA SIAKKKKKK ?!!!" jerit minyong lalu lari kebelakang wonchae .

"HAHAHAHAHA...MIN KENA RABA...HAHAHAHAHAHA" dekah haeyoung . "Tulah hae , lain kali jangan raba minyong" hyunjoo memegang bahu haeyoung secara perlahan-lahan . Bayangkan .

"Geli lah sial" haeyoung menepis tangan hyunjoo . "Hahahha...aku tak raba lah duh , bodoh amat sih" kata hyunjoo dengan sisa ketawa nya . "Weh" wonchae bersuara .

"Pe ?" Soal mereka serentak . "Kptusan keluar bila aeh ?" Soal wonchae . "Kalau ikut kiraan aku , 2 minggu lagi . Wae ?" Soal haeyoung semula . "Tak de arr , tanya je.." kata wonchae . "Alah , tau lah budak pandai" hana menepuk bahu wonchae .

"Tak de arr , oppa aku tanya je . Nanti dia nak outstation , dia nak ambil keputusan aku awal je" terang wonchae . Mereka hanya meng'ouh'kan saja

"Weh , jom lepak rooftop kat bangunan hoobae . Dengar cerita rooftop tu tak de sape pernah pergi sbb ada kes bunuh diri kat situ . Ada yg kata , roh yeoja tu masih kat situ" cadang minyong .

"Min , 'dia' tak kacau kita , so apa kata kita tak payah kacau tempat 'dia'...ok ?" Cadang haeyoung . "Betul tu min , kang ada benda jadi . Bagus tak yah" kata hana pula . "Aku setuju dekat dorng" sampok hyunjoo .

"Alah...korang ni , tempat tu nampak aman je" kata minyong lalu memandang ke arah rooftop itu . "Jangan di sangka air tenang tak de buaya dia , ingat tu min . Jangan ambil risiko" bebel harin pula .

"Ok" balas minyong pendek lalu memandang semula ke rooftop itu . 'Tapi aku pernah nampak orang kat atas sana' monolog minyong dalam hati .

"K lah . Nak pegi toilet sat" pamit minyong . Dia berancang nak pegi atas sana . Tekad !

💎💎💎

Minyong pov

Aku pandang dorang , nampak nya takde yg ekori aku . Ok jom pegi kat atas sana ! Yeahh ! Selama aku limpas kat bangunan hoobae ni , ada yg pandang aku pelik . Assal aeh .

"Bwo-ya ?" Soal ku kat hoobae kat situ . "Nothing sunbaenim" kata nya lalu masuk kedalam kelas . Aku mendekati tangga itu . Tak de lah seram macam orang cerita .

Happy Birthday || 민규 [svt] ✅Where stories live. Discover now