28

118 17 6
                                    

Jihoon yg tengah menghayal(?) itu terkejut bila phone nya berdering .

"Yeobseyo"

"Aku ni harin , nak jumpa kat mana ?"

"Ouw...kau dtg kedai aku"

"Ok , otw"

Jihoon meletakkan phonenya di tepi nya . Dia meletakkan kepala nya di atas meja lalu melelapkan mata nya . Eh ! Sebelum tu dia ambil hadiah harin lalu dia alaskan kepalanya .

Baru best mau tidurrrrrrrrrrrr

Kring~kring~

Harin yg baru saja sampai itu , terus kearah jihoon yg sedang tidur itu . "Nak kejut ke tak ? Nak kejut ke tak ? Nak kejut ke tak ?" Kata harin sambil memandang jihoon yg tengah tidur itu .

"Jihoon.." harin menggoncangkan badan jihoon . "Jihoon..." sekali lagi harin menggoncangkan badan jihoon . "Hrmm.." jihoon menggeliat .

Tersentak harin dibuatnya . Mana tak nya , jihoon memukul tangan harin . Harin memandangnya datar . "Apa masalah namja ni ?" Rungut harin .

"Lee jihoon , ireona" harin menampar lembut pipi jihoon . Jihoon seperti tadi . Tiada reaksi . "Yahh , jihoon-ah...palli ireona..." harin menggoncangkan badan jihoon kuat sedikit .

"Eo ? Bila kau sampai ?" Jihoon menggosok-ii matanya . Dia siap menguap lagi . Harin hanya memerhatikannya tanpa reaksi . "Nah , kau tengok-tengok dulu , yg mana berkenan bagi tau . Kalau tak suka cakap ." Kata harin .

Jihoon mengambil setiap cara hiasan yg ada pada buku itu . Harin hanya meneliti muka jihoon yg pololes tu .
.
.
.
.
"Jaejae..." minyong memanggil kucing peliharaan nya itu . "Jaejae makan aehhh" minyong mengusap badan jaejae dengan lembut . "Esok , kooya dtg . Yeahhh!!" Sorak minyong sendirian .

Klerkkkk...

Eye-contact berlaku .

"Wae ? Bawa bantal segala . Bilik aku tak cukup bantal ke ?" Soal minyong pada insan yg dtg . Vernon terus memandang kearah tilam minyong yg penuh dngn bantal .

"Hehehe...tak perasan , tak pe lah . Tambahhh" kata vernon sambil sengih . Minyong hanya jelingnya sekilas lalu dia bermain dengan kucingnya itu .

"Jaejae , lepas ni mandi aehhhh" kata minyong pada kucing nya itu . "Jaejae ?" Vernon yg tengah elok baring diatas tilam milik minyong itu duduk .

"Ni" minyong menunjukkan pada kucingnya yg berwarna kelabu putih itu . "Ow...sejak bila...tak pernh nmpk pun" kata vernon . "Lama dah , huhuhu" kata minyong .

Rambut paras pinggang itu diselaknya kebelakang . Vernon pula terus baring semula . Setelah bri jaejae makan , minyong beri mandi pula . Lepas tu dibawa nya ketilam untuk sesi mengeringkan bulunya .

Vernon terbangun apa bila dia terasa seperti tilam itu di sapa punggung 😂 . Eh tidooo yeee anak chwe . Tapi vernon sambung tido nya .

Minyong hanya menghiraukan saja . Tapi ,  bantal peluk dia letak di tengah perantaraan antara minyong dan vernon . Minyong meletakkan jaejae di bawah . Dia baring kemudian dia pandang muka polos vernon yg tengah tido itu .

💎💎💎

"Aku dah balik !" Laung minhyun lalu duduk di sofa yg disediakan . Daniel yg berada di dapur itu terus dtg menjemput minhyun...cehhhhhh .

"Awal..." tegur daniel . "Tak macam ko , lama werk" minhyun . "Aku kan prooo..." daniel bertepuk dada di situ . "Jikalau sia sepuk muka handsome yg tak jadi handsome tu kau nak ?" Soal minhyun .

Songkoknya dia letak tepi . "Ni ko dah solat asar belum ?" Soal daniel . Apron nya dia buka . "Dah , tunggu maghrib je" kata minhyun . "Ok lah , kalau kau lapar aku dah masak" terang daniel lalu jalan kedalam biliknya .

Di dalam biliknya itu , di melihat gambar hana lalu tersenyum sendiri . "Bogoshipeo..." daniel memeluk bingkai gambar hana yg berada di tepi tilamnya .

Klerkk...

"Woi!" Minhyun menjengukkan kepalanya kedalam bilik daniel yg suram tu . "Wae ?" "Jom lah makan sekali" ajak minhyun . "Memacam babi je anak hwang ni" rungut daniel . Dia meletakkan semula gambar hana di tempat asalnya .

💎

"Badan saya sakit lah" adu haeyoung pada minghao . "Tulah , saya kata tak payah , awk nak juga . Tengok apa jadi skrng" marah minghao . "Mianhaeee" kata haeyoung sambil sengih .

"Meh saya urut" cadang minghao lalu duduk kat belakang haeyoung , manakala haeyoung duduk kat bawah . Minghao mula mengurut bahu haeyoung .

"Ok tak ?"

"Ok sangat duh"

"Lain kali , duduk tu elok sikit . Tau nak senang je . Tengok kan lenguh tu" bebel minghao . "Membebel je" haeyoung pout . Minghao tunduk lalu kiss pipi haeyoung .

"Dah jngn macam tu , duduk diam je . Saya urut ni , kang salah urut . Awak yg sakit" pesan minghao . "Yelah"
.
.
.
.
Hana melangkah masuk kedalam restaurant mingyu . Dia duduk di meja berhampiran . Guanlin sebagai pelayan , dtg menghampirinya . "Noona , na guanlin imnida . Noona nak pesan apa ?"

Soal guanlin . "Nak yg ngn yg ni stu nae" pesan hana . Guanlin hanya tersenyum lalu meninggalkan hana di situ . Hana hanya mengisi masa lapangnya dengan ber'sosial' huhuhu .

"Mana mingyu ?" Monolog hana sempat dia menjeling pada arah dapur restaurant itu .







__________________________

Happy Birthday || 민규 [svt] ✅Where stories live. Discover now