17

186 25 2
                                    

"Ok anak murid tersayang sia , sia nak kamu semua prepare(?) apa yg patut sebelum exam besar kamu tau , sia nak semua cemerlang . Buat yg terbaik sebelum korang tinggal kan sekolah ni faham ?"

Ucap Seokjin selaku guru kelas hana .

"Nae ?!" Balas mereka semua serentak .

"Ok sekarang buka muka surat...."

Rest time~

"Gaes?!" Panggil harin dari jauh . Mereka semua menoleh ke arah harin . "Pe ?" Soal wonchae . "Aku TERpasang telinga tadi beb , saem-saem kata mau buat last exam minggu depan" kata harin sambil tercungap-ii .

"Siyes lah ? Kira nya kita cuti awal lah ni ?" Soal hana . "Tak pasti gak , sebab saem kata nanti lepas rehat ni ada perhimpunan siaaaaaaaaaa" kata harin . Semua dah mengeluh . "Sial amat sih" carut minyong . "Kan" dan d persetujui oleh hyunjoo dan haeyoung .

"Gaes , sis nak ke tandas jap" pamit harin lalu jalan ke arah tandas .

Semasa dalam perjalanan , harin melihat jihoon dari jauh . Dia tersenyum kecil . "Makin lama makin comel" monolog harin lalu jalan terus ke tandas .

Beberapa minit kemudia , dia keluar dari tandas .

"Harin"

"YAH KAMCHAGIYA !" latah harin . Dia mengurut dada nya . Dia memandang ke arah orang yg menyebut nama nya tadi .

"Jihoon , buat apa kat depan tandas pompuan ni ?" Soal harin sambil membetulkan sedikit rambutnya . "Tunggu kau" kata woozi sambil berpeluk tubuh . "Kenapa ?" Soal harin lagi .

"Aku just nak kata , thnks dekat hadiah yg kau bagi tu , aku suka" kata woozi sambil mengusap tengkuknya . "Ok lah tu kalau kau suka , aku pun berterima kasih sngt dekat minyong , dia yg cadang bagi hadiah macam tu dekat kau" terang harin secara jujur .

"Ouw...cantik gelang ni" kata woozi sambil menunjukkan gelang yg di beli oleh harin hari itu . "Sesuai dekat kau" kata harin sambil senyum . "Erm....aku balik kelas lah dulu" pinta woozi lalu jalan tinggal kan harin yg tercegat di situ .

💎💎💎

Hyunjoo melangkah masuk kedalam library sekolah mereka . Niatnya yg ingin membaca novel itu di terus kan .

Tetapi langkah terhenti . Dia melihat wonwoo yg tengah mengulang kaji pelajaran dekat tingkap library tu .

Dia mendekati wonwoo sambil senyum . "Wonwoo kan ?" Sapa hyunjoo separuh bisik . Wonwoo mendongak sambil senyum . "Wae ?" Soal wonwoo . Hyunjoo duduk dihadapan wonwoo .

"Hehehe , kenal saya tak ?" Soal hyunjoo sambil senyum . "Kenal , kim hyunjoo right ?" Wonwoo menaikkan kening nya . "Ye . Hehehe , boleh kan saya duduk sini ?" Soal hyunjoo . "Boleh" kata wonwoo .

"Ok...tolong jagakan tempat ni tuk saya tau , saya nak cari buku dulu nak baca" pinta hyunjoo lepas tu pergi ke arah rak buku yg berdekatan . Wonwoo hanya mampu menggelengkan kepala nya .

Selang beberapa minit , hyunjoo datang dengan  4 buah buku . Melopong wonwoo di buat nya . "Boleh habis ke ?" Soal wonwoo . "Boleh kot" hyunjoo sengih tayang gigi .

"Eung ? Awak ada..." wonwoo menyentuh bawah bibir hyunjoo . Terkaku sebentar gadis itu sebelum dia jawab . "Nae..awak baru perasan ?" Soal hyunjoo ramah . "Ha'ah , sebelum ni jumpa tak nampak pon" kata wonwoo sambil menggaru kepala yg tak gatal itu .

"Hohoho...sorey ganggu awak belajar  , awak belajar lah , saya nak baca buku" kata hyunjoo lalu mula kan aktiviti membaca buku . Wonwoo memerhatikan setiap inci muka hyunjoo .

Bila hyunjoo dongak , dia acah ulang kaji .

How suweet syall ?!

💎💎💎

"Hana !"

Hana yg tengah berjalan lonely itu menoleh kearah suara yg memanggil nya tadi .

"Nuguseyo ?" Soal hana pelik . "Park hana ? Naneun , Kang Daniel imnida" kata namja itu . "Ouw...napa aeh ?" Soal hana . "Tak de lah , just nak kata , seokjin saem panggil kat bilik guru" kata daniel .

"Oh , gomawo nae.." kata hana lalu patah balik nak jalan ke bilik guru . "Bye hana !" Kata daniel dengan riang . Dia memamdang hana sambil tersenyum sinis .

Sesampai di bilik guru , hana mendekati seokjin yg tengah ber'VC' dengan wifeu dia . "Saem.." panggil hana . "Kejap nae chagi , yes park hana ?" Sapa seokjin .

"Ada apa saem panggil saya ?" Soal hana . "Na ? Bila masa saya panggil ?" Soal seokjin semula . "Kang daniel kata ㅡ"

"Ouh , alang-alang tu...nah bagi budak dalam kelas ko" kata seokjin sambil menghulurkan buku-buku mata pelajaran Add Math .

Jangan d sangka seokjin tidak memgajar mata pelajar teras...

"Oh , nae..." balas hana lalu menunduk hormat dan keluar dari bilik guru itu .

💎💎💎

Hana pov

"Huarghhhh...."  daku menguap . Ngantok siot belajar . Jimin ni lah , paksa pula aku belajar . Mana lah dia tahu minggu depan exam ? Hanat je perangai hish .

"Uhuks.."

Aku mengurut dada ku . Sakit . Dengan segera aku mencari ubat di laci ku . Aku makan ubat itu lalu menghembus nafas lega .

"Chilll..." kata ku sambil menutup mata . Aku pandang jam . "Dah pukul 11.30 malam ni...baik aku tido . Esok nak pegi rumah harin..." bebel ku sendiri .

Before that , aku mencapai phone ku .

Erk , ada noti dari ig lah syall...

@min9yu_k started following you

>min9yu_k like your photo
>min9yu_k like your photo
>min9yu_k comment in your photo

Erk  , aku follow back je lah . Daku ngantok ni . Ermm...

Direct massages+

+min9yu_k
Hana...awak dah tido ?

+park.hana_
Otw nak tido , tapi awk dah chat...ermm

+min9yu_k
Sorry ganggu , saya just nak pastikan ni awak je...k lah . Jaljayeo hana-sshi !"

+park.hana_
Nae..jaljayeo mingyu-ah

(Seen)

Aku menutup phone ku lalu tidor.....







_____________________________

Happy Birthday || 민규 [svt] ✅Where stories live. Discover now