"Weh...kazen kau aenㅡ"
"Jihoon ?" cantas wonchae sambil menyisip sedikit air yg dibelinya tadi . "ha'ah , memandangkan hari ni festivalㅡ"
"Betul juga aen . jom belikan crush kita something" cadang wonchae sambil menarik tangan harin menuju ke satu kedai jual barangan buatan tangan .
"Wah ! Cantik gelang ni , berapa aeh ?" soal harin lalu mencapai satu gelang coupleset yg berwarna hitam-biru cerah . "tu 2 ringgit je" balas penjual itu . "ni sesuai ngn jihoon aen ? Dengan warna kulit dia yg cerah tu..." kata harin sambil membayar nya .
"Ha'ah , lagi pun dia ni jenis swag... So tak pakai lah yg gelang over ni . ni ok ni...ko rasa soonyoung suka yg mana aeh.." kata wonchae sambil membelek-belek gelang kat situ.
"Saya rasa ni sesuai dengan cik" kata penjual itu lalu menghulurkan gelang yg berwarna silver siap ada tulisan 'lo' pada gelang lelaki manakala 've' pada gelang pompuan .
"Jinjja ?" soal wonchae sambil mencuba gelang tu . "sesuai lah" kata harin memberi cadangan . "ko rasa dia nak ke kalau aku bagi ?" soal wonchae . "tengok nasib lah...hehehe" harin sengih menampakkan eye-smile . speck mata di betulkan .
"Saya ambil au . berapa ni ?" soal wonchae . "sama je . 2 ringgit" kata penjual itu sambil tersenyum . wonchae menghulurkan duit dekat penjual tu . "gomawo" kata wonRin serentak .
"So now , kita nak kemana ?" soal wonchae pula . "eh jap , tu kan vernon ngn minyong , nampak cam vernon marah je.." harin menundingkan jari kearah vernon yg tengah menarik tangan minyong .
"Arghh , biar lah dorng . pasangan gaduh . kot . kita tak tau...dah jom pegi sana...cantik duh view kat sana" wonchae menarik tangan harin ke arah kawasan yg dipenuhi bunga tulip yg pelbagai warna .
🔼🔼🔼
"Lepas ni kita nak kemana ?" soal haeyoung pada minghao . "hae nak pegi mana ?" soal mighao kembali . "eh dia ni , kita tanya dia . dia tanya kita pula . sepuk kang" kata haeyoung sambil pout .
HALAH ! ORANG NAK MENGGEDIK TAK PA BAH KAN ? 😂
"Alah....majuk pula . jom pegi makan dulu . mesti lapar kan ? Ajak sekali yg lain" cadang minghao . "ha'ah , boleh juga . aku chat jap" kata haeyoung lalu menchat dorng semua .
"Dah ! Dorng kata set tempat je , nanti dorng dtg" kata haeyoung . minghao memeluk bahu haeyoung lalu memandang nya . haeyoung pula hanya jalan kehadapan . tanpa hiraukan minghao .
🔼🔼🔼
"Awak...saya baru ja dpt chat dari haeyoung . dorang ajak mkan . awak nk tak ?" soal hana . mingyu hanya menganggukkan kepalanya. Hana menchat haeyoung lalu memandang kearah mingyu . "jom , haeyoung dah set tempat ."kata hana .
"Kat mana ?" soal mingyu lalu merampas phone hana dari tangannya . dia membaca chat itu lalu menganggukkan kepala . "jom" mingyu memegang pergelangan tangan hana .
Hana terkedu tapi dia hanya membiarkan saja . hatinya gembira . alhamdulillah , adakah ini pentunjuk yg crush dah notice ? i dont know nan molla .
Sesampai di restaurant itu mereka terus duduk dihadapan pasangan VerMin itu . "eh , ada pun..." tegur mingyu . minyong hanya tersenyum nipis lalu memandang kebawah semula . rambut paras pinggang itu dihurai menutup mukanya .
"Dah kenapa ni bro ? Tak sihat ke ? Nak aku call seungkwan dtg jemput kau ?" soal mingyu bertubi-tubi . perlahan-lahan minyong angguk . "tak payah hyung , biar aku je hantar dia balik...kau nak balik sekarang ke ?" soal vernon dingin .
"Y...a" teragak-agak minyong menjawabnya . "kalau ya pun , makan lah dulu . aku sponser" kata minghao sambil senyum . "korang makan lah . aku tak de selera . aku pegi toilet jap" kata minyong lalu mencapai beg nya lalu pergi ketoilet .
"What happen bruh ?" soal haeyoung kearah vernon . vernon hanya mengangkat bahu tanda tidak tahu . "masalah dorng , biar dorang je urus..." sampok wonchae . "ok...pesan lah" kata minghao .
🔼🔼🔼
"Warghhh ! Kenyangnya..." raung harin . "waseh , knyang knyang pun cakap lah 'gomawo' ka . 'gomabda' ka.." bebel minghao . "yelah...yelah...thank minghao" kata mereka semua .
"Kitaorng blik dulu aeh..." pinta vernon lalu mencapai tangan minyong . "awal bruh...jom lah lepak lagi" kata hana pula . "tak pe lah . kitorng balik dulu.." tolak minyong dngan baik .
"Kalau dorang nak balik , bagi jelah . maybe dorng ada problem yg kena di selesaikan ." sampok wonchae . "eiii sekor ni , nak aku sepuk tak ? Kalau ya pun sapot lah weh.." kata haeyoung .
"Lek lek lek..." minghao tahan haeyoung tu . "aceh..." harin bersuara . "jadi kau nak aku buat macam ni , minyong jangan pegi...stay lah dengan kitaorng..." kata wonchae siap dengan memek muka dia lagi sambil tarik-tarik lengan minyong .
"Hah , sudah lah . layan korang ni ... Tak de nya nak ok nanti . kitaorng balik dulu..." pamit vernon lalu membawa minyong pergi dari situ .
"Dah kenapa dorang tu ?" soal harin . "tak tau gak" balas hana . "nak tak kita siasat ?" cadang haeyoung . "hah ! Aku setuju" jata hana ngn harin serentak .
"haih , yg korang beria sangat ni knpa ? Tak de keje ? Asyik nak selak kain orang je . kau kau tak nak pula kau selak . kau dapat apa kalau kau orang dapat tahu ? Kau boleh dapat duit ke ? Kena bayar ke ? Tak kan . so berhenti lah dari buat kerja yg tak patut tu ." bebel wonchae .
"Orang cakap satu je , dia balas satu perenggan.." kata haeyoung . "dah kauorang sebok je" kata wonchae . "kita tak sebok , kita risau . dia orng kawan kita kot..." kata harin . hana hanya mendiamkan diri .
"Haih , dah lah tu . jom enjoy" sampok mingyu . "hah betul tu , asyik bertekak je dah jom..." minghao menarik tangan haeyoung . "eh jap , korang......"
"Ye ! Dah officialll . bila nak raikan ?" soal haeyoung . minghao hanya bermain dengan tangan haeyoung . "nak rai pula . dalam keadaan vernon dan minyong tengah tegang ni ? R u ok ?" wonchae menjongketkan kening .
Haeyoung dtg mendekati wonchae , lalu dia membisik sesuatu d telinga wonchae . "kalau macam tu, aku setuju . malam ni , ok ?" soal wonchae sambil tersenyum manis .
____________________________
YOU ARE READING
Happy Birthday || 민규 [svt] ✅
Random•[생일 축하합니다 || 민규]• "Happy Birthday Kim Mingyu ?!" Started : 11.08.18 End : 31 . 12 . 18 ©fckdaaalbyeoool