36 [d-3]

145 19 13
                                    

"Dah siap ?" Soal hana yg tengah duduk di atas tilam sambil tunggu mingyu bersiap di bilik hotel dorng .

"Ko rilek je hana , jap g keluar lah mingyu tu . Dia memang bersiap lama seket kata seokmin sambil menguap .

"Hana kajja" ajak mingyu . Hana memandang mingyu tanpa berkelip . Waishhh apa hal handsome sangat anak kim ?

"Wowowowo hana , pandang cam tu asal ?" Seokmin menepuk bahu hana . Hana terus sedar dari lamunannya . Dia gelengkan kepala nya .

"Ani ...aniyo . Btw , bye seokmin ! Kajja gyu" ajak hana . Hana dan mingyu keluar dari bilik hotel itu berdua .

"Btw , awak tak sejuk ke pakai baju nipis ?" Soal hana .

"Tak , saya yg patut tanya awak macam tu , awak tak sejuk pakai baju cam tu ?" Mingyu menjongketkan keningnya .

Hana ;

Hana sengih .

"Tak de lh sejuk sngt hehehe" hana senyum menampakkan eye-smile nya .
.
.
.
.
"Awak nak kemana ni ? Saya penat huhuhu" rungut mingyu . "Sorry lah buat awak penat . Meh saya sponsor awak makan aiskrim kat kedai sana tuhhh"

Hana menarik tangan mingyu smpai kesatu kedai .

"Kita oder satu then share nak ? Sbb aiskrim kat sini bnyk"  kata hana . "Saya ok je" kata mingyu .

"Ok"

Mereka mengoder ais krim perisa blue berry

"Banyak giler"

"Kan ! Saya dah cakap . Nah"

Hana menghulurkan sudu pada mingyu .

"Gomawoooooooo" kata mingyu riang . Hana hanya ketawa kecil .

"Sebenarnya , saya ajak awak teman saya keluar ni bersebab"

Mingyu terus memandang hana yg tengah menyuapkan aiskrim kedalam mulutnya .

"Kelmarin , time kita outing . Saya ada nampak eomma kandung saya ."

Terkejut mingyu mendengar luahan hana .

"Eomma kandung ?"

"Ya . Saya ikut kesini pun sebb dapat tau eomma saya menetap di jeju . Saya rasa saya dh tahu di mana eomma saya . Awak nak teman tak saya jumpa eomma saya ?"

Hana pandang mingyu yg berada di hadapannya itu .

"Nak ! Saya nak jumpa eomma awak"

Kata mingyu sambil senyum menampak kan gigi taringnya .

"Ok ! Cepatkan habis ! Saya tak sabar nak jumpa eomma saya" kata hana dengan riang . "Ok" balas mingyu .

💎💎💎

"Dah kenapa ajak aku keluar pepagi ? Aku rancang nak tido je"

Rungut minyong sambil menguap .

"Tutup mulut lah siakkk" haeyoung mengetuk kepala minyong .

"Niat sebenar ?"

"Oh ya , aku ajak ko ni sbb nak ajak jejalan kat sini . Angin segar kot . Sebelum kita balik seoul yg penuh dengan stress"

Kata haeyoung sambil mendepakan tangannya .

"Hish ko ni , selalu nya ngn minghao aen ? Minghao mana ?"

Sekali lagi minyoung menguap tapi dia tutup mulut lah kali ni .

Happy Birthday || 민규 [svt] ✅Where stories live. Discover now