22

127 15 1
                                    

Daniel menyikat rambutnya . Dia memandang kearah cermin . Dia tersenyum puas . "Akhirnya aku kerja dengan kau" daniel mengusap lembut gambar yg berada d sebelah cerminnya itu .

"Plan A , done . Lets move to plan B" kata daniel sambil menayangkan sengih .

💎💎💎

"Ok , ni dia yg saya cakap tu . Kang Daniel" hana perkenal kan daniel pada pekerja lain . "Oppa , dia boleh kerja bahagian pasaran . Dari apa yg hana nampak dekat fail-fail tentang daniel , hana rasa dia layak"

Terang hana lalu memberi jimin fail-fail itu . Jimin membaca nya sekali pintas . "Ok , daniel awak di terima kerja" kata jimin sambil menghulurkan tangan dan berjabat tangan  daniel . Daniel hanya tersenyum . Senyuman yg paling puas .

"Ok , semua boleh bersurai , hana boleh bawa daniel tunjuk-tunjuk kat syarikat ni dulu" arah jimin . "Nae oppa...kajja daniel" kata hana lalu keluar dari bilik mesyuarat itu .

Setelah jelajah satu bangunan , hana menunjukkan tempat daniel bekerja . "Daniel , ni lah tempat kerja awak . Jauh dari tempat saya lah . HAHAHAHA" kata hana sambil ketawa kecil . Daniel hanya tersenyum melihat hana .

"K lah , saya minta diri dulu . Selamat bekerja ! Fighting !" Sorak hana . Makin berbunga hati daniel d buatnya .

💎💎💎

"Barusan kurang pelanggan" keluh gualin . "Dah memang nasib nak buat macam mana ?" Kata seunghyun pula . "Biar lah reda sikit macam ni , berapa hari ni sebok sangat smpai tak temakan kita di buat . Jom makan dlu . Guanlin tutup kedai jap" arah mingyu selaku boss di situ .

"Nae" guanlin berlari anak kearah muka pintu dan terbalik kan signboard(?) kepada 'close' . "Sedap , tak pernah tak sedap kau masak gyu" puji chanyeol . "Eh hyung , ada-ada je" mingyu sengih .

Mansae Mansae Mansae yeah !

Dengan segera mingyu mencapai phone .

"Yeobseyo ?"

"Mingyu-ah ! Kau tutup restoran kw ke ?"

"Nae , wae ?"

"Boleh tak buat kerja dkt restaurant kau . Kerja ni kena buat personal . Memandang korng tengah rehat"

"Boleh-ii kw tolak je pintu tu . Tak kunci pun"

"Gomawo mingyu-ah !"

Sejurus itu panggilan d mati kan oleh pemanggil . "Sapa call tu ?" Soal chanyeol lalu menyuap makanan kedalam mulutnya . "Kazen aku yg kemarin tu hyung" kata mingyu sambil minum . Bow 😂

"Ouw..."

Kring~kring~

"Annyeonghaseyo" minyong dan mereka yg lain bow . "Sorry ganggu . Tpi aku kena selesaikan hal" kata minyong lalu menarik orng yg berada d sebelahnya serta duduk d meja berhampiran .

Minyong duduk di hadapan 'clien' nya itu . Dia membuka laptopnya .

"Ong seungwoo" panggil minyong . 'Clien' bernama ong seungwoo menelan air liurnya dengan perit . "Berumur 23 tahun" sekali lagi seungwoo menelan air liurnya .

"Kau assal takut sial ? Aku je kot" kata minyong tegas . Seungwoo geleng . "Menjawab lah ! Ko nak aku jadi peguam kw ke tak ?" Bentak minyong semua yg berada di restoran tu memandang minyong .

"Na...nak" balas seungwoo gagap . "Ok , betul ke kw bunuh ?" Soal minyong . "Tak" balas seungwoo . "Ok" balas minyong dingin . "Ok , ni soalan personal . Assal ko nak aku jadi peguam kw ? Sedangkan pendakwa raya yg akan aku lawan tu under syarikat yg sama dengan aku , kenapa ?" Soal minyong .

"Err..aku dah bayar boss kau , boss kw setuju" kata seungwoo selamba . "Ko nak penampar ke sial ? Ko nak hukuman kw kat penjara teruk ke babi ? Main rasuah pulak sama orng tua pasal apa ?" Bidas minyong . Dia berpeluk tubuh .

Mingyu dtg sedia kan air . "Lek...min...lek" mingyu mengusap bahu minyong . "Aku tengah rilex lah ni" kata minyong .

"Apa yg buktikan kau tak bersalah ?" Soal minyong . "Aku teraniaya" balas seungwoo . "Yelah ! Apa yg buktikan kau tak bersalah !" Minyong menghentak meja di situ .

HAH NI LAGI SEKOR . ROSAK MEJA MINGYU KANG HAAAAA NANGIS TAK BERTEMPAT KANG MINGYU .

terhinjut sedikit bahu seungwoo d buatnya . "Aku ada bukti . Nah" seungwoo menghulurkan recorder suara kat minyong . Minyong mengambilnya dan mendengar nya .

"Ok , bukti stu dah ada . Bukti lain ?" Soal minyong . "Nan molla ㅡ" "ko nak penampar ka sial ? Assal tak tau ?" Soal minyong . Agak kasar . Huhuhu . "Kau tak siasat napa ? Tagune punya penguam" amarah seungwoo . "Babi anak ong! Aku teda kereta lah nak pegi siasat , kau kaya kau belikan lah" kata minyong sambil sengih .

"Eh sengih pula dia kalau cakap macam tu" seungwoo berpeluk tubuh lalu jeling minyong . "Aku gurau lah ngok . Dan stu lagi ko kata aku tak berguna aen , hah pegi cari peguam lain" kata minyong lalu berdiri hendak tinggalkan seungwoo .

"Weh weh...aku gurau lah...majok pula kau . Tau pula kau majok" kata seungwoo sambil menahan tangan minyong . "Aku yeoja , tau lah aku nak terasa . Bukan macam kw , bapok . Tak pandai pertahankan diri . Werk" minyong jelirkan lidah lalu duduk semula d hadapan seungwoo .

"Macam ni lah , kita jadi kawan , kau tolong aku kali ni" kata seungwoo . "Aku tengah kerja ." Kata minyong lalu ketawa . "Tau lah ! Hmmpf" seungwoo pula yg jelirkan lidah .

"Ok . Aku gurau je lah . Aku dh dpt bukti semua . Dont worry" minyong menepuk bahu seungwoo . "Yeke ? Buat aku nak tercabut jantung je" kata seungwoo lalu ketawa .

"Whatever , betulkan bukan kau yg bunuh ?" Soal minyong lagi . "Betul . Aku sumpah atas nama Ong !" Kata seungwoo sambil mengangkat tangan tanda di berkata benar . "Kalau aku tau kw yg membunuh awas kau , aku cincang kau buat bubble tea sehun" kata minyong .

"Hah ! Kau yg nak bunuh aku ." Seungwoo menundingkan jarinya kearah minyong . "Tak kan kantoi sbb kau dh ku cincang lalu aku berikan dkt sehun buat bubble tea" kata minyong lalu ketawa .

"Kau rasa kau akan menang ?"

"Kau tak percayakan aku ke anak ong ?"

"Percaya . 100% percaya"

"Good , aku rasa aku boleh menang kali ni"

Minyong meneguk airnya . "Mingyu ! Nak aku bayar ke airni ?" Soal minyong . "Tak pa , aku sponsor kw" kata mingyu lalu dtg mendekati minyong then dia usap kepala minyong macam budak-budak .

"Aku bukan adik kw mingyu" minyong mencebik . "Namchin ?" Sampok seungwoo . "Aku dah kawin babun" kata minyong . Melopong seungwoo d buatnya . "Tapi kw tinggal solo kot" kata seungwoo .

"Seben aku kerja luar negara" kata minyong . "Ha'ah dorng kawin time lepas gradute(?) 3 tahun lepas" terang mingyu . "Bapak awal . Gatal bebenor kau" kata seungwoo selamba .

"Sorry sikit , ni atas permintaan keluarga k . Kalau aku yg nak , dh lama aku ada baby ok" kata minyong . Seungwoo sengih . "Ko jangan nak buli kazen aku" amaran mingyu sambil sengih .

"Hahaha...ok" kata seungwoo .






__________________________

Happy Birthday || 민규 [svt] ✅Where stories live. Discover now