7

543 53 6
                                    

-someone pov-

"I'm home" kata ku malas lalu menutup pintu . "Balik pun anak eomma sorang ni" sapa eomma . "Macam mana sekolah . Ok tak ?" Soal nya . Aku hanya mengabaikannya .

Malas sebenarnya nak balik rumah . "Appa kat mana ye auntie ?" Soal ku kepada yeoja yang aku gelar eomma or auntie sedangkan dia bukan mak or macik aku pun .

"Appa kamu kerja lagi . Kalau lapar turun lah ye . Eomma dah masak" aku angguk lalu masuk kedalam biliknya . Sempat aku dengar dia mengeluh .

Kesah apa aku .

Aku menghempas badan ku atas tilam . Tetiba terlintas kat kepala otak aku pasal kejadian pagi tadi .

Tok! Tok! Tok!

"Nae !" Balas ku dari dalam bilik . Malas nak ke pintu . "Ni oppa , oppa masuk aeh" aku terus duduk dari baring tadi . "Masuk lah" kata ku . Dia lah satu-satu ahli keluarga tempat aku meluah .

"Nae , oppa napa aeh ? Eh , oppa tak kerja ke ?" Soal ku bertubi-tubi . "Oppa datang nak tengok saeng oppa lah" katanya sambil mengusap lembut kepala ku .

"Hari ni hari jadi Mingyu aeh ? Dah bagi hadiah belum ?" Soal oppa ku pula bertubi-tubj . "Dah ! Tapi hana tertangkap pula . Malu tau" aku menekup muka ku menggunakan bantal .

Ala . Sekali sekala mengada dengan abang sendiri tak pe kan .

"Jimin , hana . Eomma dah siap masak ni . Jom makan" panggil eomma . "Kajja" oppa menarik tangan aku . Aku geleng . "Hana , kita kena terima yg dia tu eomma kita" kata oppa kat aku .

Aku mengeluh lalu jalan keluar .

___
---

"Auntie , hana keluar dulu" kata ku kepada eomma Sunmi . "Eo ? Pegi mana . Kan dah senja ni" kata eomma sunmi . "Nak ambil angin kejap . Dalam jam 7 hana balik lah" kata ku lalu keluar dari rumah tu .

"Changkkaman hana-sshi , ada duit tak ? Ni eomma ada duit sikit kalau hana nak" kata nya sambil menahan aku dari jalan terus kat depan pintu tu .

Aku memandang kosong mukanga dan beralih pula pada tangan aku dimana dia memegang lengan aku . Kami beza beberapa tahun je . Tu yg aku tak biasa sangat nak pnggil dia 'eomma' .

"Mian , nah . Hana ambil . Jangan balik lewat tau . Nnti appa hana marah pula" katanya sambil meletak kan duit di tapak tangan ku .

"Nae . Gomawo" balas ku lalu keluar dari rumah agam itu .

-Boo's 7E-

Aku pegi je kedai ni . Memandang kan ni kedai je paling hampir dengan rumah aku . Dalam 30 minit .

Kring~ kring~

Tu dia bunyi kalau someone masuk kedalam kedai . Aku jalan ke arah area ramen . Aku ambil perisa keju . Tak makan aku yg pedas-pedas ni .

Lepas tu aku jalan ke area air pula . Cukup je lah banana uyu dua botol . Hehehehe...

Aku jalan ke kaunter pula . Oh gosh !

Ni kan kedai Seungkwan budak kelas 가 , kelas pertama . Asal ada Mingyu pula ni . Hadoi .

Aku meletakkan barang tadi kat atas meja dan Mingyu mengambil dan scan semua barang tu .
"Semua nya rm 9.90" kata nya dengan senyuman yg manis .

Aku hulur duit rm10 . "Seposen ni kita letak kat tabung ni aeh . Derma . Tak salah kan ?" Kata Mingyu . Aku angguk dan mengambil barang tadi then duduk kat meja yang di sediakan . Makan katakan .

"Changkkaman" kata Mingyu . Aku toleh sambil tayang muka wae?  "Kita pernah jumpa tak sebelum ni ?" Soalan nya membuatkan aku tersentak .

Dengan pantas aku geleng . "Erm...macam pernah nampak awak tapi kat mana aeh" dia acah berfikir . Tolong lah jangan ingat .

"Awak yang kat lo--"

"Hyung ?!" Seungkwan terus memanggil Mingyu . Aku hembus nafas lega . Fuh~ sikit lagi kantoi .

Dirt dirt dirt .

Sapa pula call ni .

Hanturin

"Yeobseyeo ?"

"Yeobeo~♡"

"Siapa yeobeo kau ha ? Tak malu ka hapeh"

"Hehehehe....lek . Jom lepak ."

"Hah , cepat tau . Aku kat Boo's 7E ni"

"Nae~yeobeo~♡"

Sejurus itu aku matikan panggilan .

Kring~kring~

"Yow Mingyu ! Kau buat apa kat sini ?" Soal Harin sebaik saja dia melihat kelibat Mingyu . Rapat pula dorang . Jealous lah pula .

"Aku tolong ahjumah Boo kat sini jaga kedai . Memandangkan Seungkwan dan Minyong study tu . Dan one more thing , memang masa aku pula yang kerja ni"

Terang Mingyu . Ouw , ada Minyong . Lupa pula , dorang serumah .

"Alah....cian nyer kau . Time birthday pon kerja ke ? Kata Harin . Aku perasan dia melirik ke arah aku tadi . Saja lah tu .

"Hahahaha , dah besar . Buat apa nak sambut kan . Ni kau kesini nak jumpa aku ke ?" Soalnya . Jealous pula . Haish... "tak de mase tau Mingyu . Aku datang sini nak jumpa kawan aku kat sana tu hah" kata Harin sambil tunjuk aku .

Aku buat-buat tak tau . Aku dapat rasa kan yang Harin dah makin dekat .

"Hana ,"

Aku pandang Harin yg duduk di hadapan aku . "Minta sikit boleh tak ? Aku lupa bawa duit lah . Hehehehe" Harin sengih sambil membetulkan speck mata dia .

"Lupa ke saja huh ?" Aku jeling Harin tengah ketawa tu . Sempat juga aku menolak ramen cup kat dia . Memandangkan aku belum buka lagi banana uyu tu . Aku bagi dia satu .

"Mingyu weh , eomma kau panggil" aku terus melihat Mingyu yg terkejut sebab kena terjah oleh Minyong . Comel~♡

"Kau nampak siapa tu ?" Tegur Harin . Dengan cepat aku alih kan pandangan kat phone kau . "Daebak hana-sshi . Macam mana kau boleh baca news kat phone dengan keadaan phone kau terbalik" tegurnya lagi .

Membahang pipi aku . Malu . Mujur saja Mingyu sudah masuk kedalam rumah . Aisy~ "dah lah kau . Habiskan lah ramen tu , aku nak balik" kata aku lalu keluar dari kedai tu .







---------------------------------------
**** is Hana , Park Hana .
Hehehehehehehehe....
Wait till the next part !

Happy Birthday || 민규 [svt] ✅Where stories live. Discover now