29

116 19 16
                                    

"Hana jom shopping" ajak lisa . "Ok , lagi pun aku ada barang yg nak di beli" ujar hana . "Ok" kata lisa lalu sambung membuat kerjanya .

Shopping Mall

"Hana , aku nak beli barang keperluan lah . Nak ikut tak ?" Hana sekadar menganggukkan kepalanya . Mereka masuk kedalam kedai yg menjual hanya barangan perempuan saja .

"Ko nak beli apa duh ?" Soal hana . Dari tadi lisa duk belek-belek barang yg berada di hadapannya itu . "Aku nak beli pelembab ni , HOHOHO" lisa mengambil pelembab itu .

"Jap jap , aku nak ambil pad dulu" pinta hana lalu jalan ke arah pad . Lepas tu hana ambil satu lalu dia bwh ke kuanter .

Seusai mereka membayar , mereka keluar dari kedai tersebut .

"Hanaaa hanaaaa....teman aku pegi tandas duhhhh"pinta lisa sambil menarik baju hana . "Ok . Kajja" ajak hana . "Palli-yaaaaa !!" Jerit lisa sambil jerit .

Sesampai di depan tandas , lisa menghulurkan barangnya pada hana .

"Tunggu arr...tunggu" kata lisa lalu masuk kedalam tandas . "Yelah duh ," ujar hana lalu menyandar pada dinding dekat depan tandas tu .

BUUKK !

"Ahhhh....mianhaeee....." ujar orng yg melanggar hana . "Tak pe" balas hana sambil mengutip barang yg jatuh . "Nah" orng yg melanggar hana itu menghulurkan pad .

Pad ? Fuhhh malu lah siaaaa

"G-gomawo..." ujar hana sambil senyum . Pipinya sudah naik merona kemerahan . "Awak blushing aeh ? hahahahaha...saya ni mingyu lah" kata mingyu lalu memegang bahu hana .

"Erk...."

Hana dongak pandang mingyu yg tengah sengih depan hana itu .

"Awak tunggu siapa ni ?" Soal mingyu lalu menyandar di seblh hana . "Tunggu lisa" balas hana . Mingyu mengeluh . "Dah lama kita tak berduaan" keluh mingyu .

Hana terpana
.
.
.
.
.
"Huarghhhhh !!!!!" Raung seorang kanak kanak lelaki yg berada di luar cafe itu .

Harin yg melihat kanak kanak itu , terus mendekati nya .

"Heloo baby boy..." sapa harin separuh tunduk untuk menyamakan ketinggiannya dengan budak itu .

"Noona....tolong rayyan boleh ?" Soal rayyan . "Ok , rayyan nak noona tolong rayyan cam mna ?" Harin mengusap lembut kepala rayyan .

"Rayyan nak pegi alamat ni.....hikss"

"Ok , kita pegi nanti . Jom noona bawa rayyan makan dulu . Jom masuk" ajak harin sambil tersenyum manis dekat rayyan . Hilang ke'swag'an harin .

"Heeeee noona baikkkk" kata rayyan dengan riang . Tertawa kecil harin dibuatnya . Mereka menapak masuk kedalam cafe itu .

Dari jauh , ada sepasang mata yg memerhati . Jihoon tersenyum setelah melihat apa yg harin lakukan sebentar tadi . Adakah ini petanda hati jihoon sudah terbuka untuk yeoja d luar sana ?

I dont know nan molla ?
.
.
.
.
.
Minyong yg tengah melantak soju itu meletakkan kepala di atas meja . Sudah 2 botol dia hambir habiskan .

Happy Birthday || 민규 [svt] ✅Where stories live. Discover now