Seperti yg di rancang , dorang pon mula menjalan kan misi .
"Isy ! Mana dorang ni ? Kata nak dtg jam 3 . Skrng dah jam 3.30 janji melayu betulll lah ?!!!!"
Bebel minyong . Geram ?!
Ting!
Minyong terus menoleh ke arah screen phone nya . Mesej dari WhatsApp .
BaeHarinsyall~♡
: weh ! Sorry kitaorng lambat sikit . Kau rilek je dulu dekat cafe tu . Kw jangan mengamuk dah . Nnti dtg satu orng yg berpakain baju putih , seluar pendek paras atas lutut . Kasut hitam jenama gucci . Muah😂"What de park ?! Sapa pula insan tu ?" Monolog minyong . Mata nya meliar mencari manusia yg di kata kan tu .
Tiba-tiba ada tangan yg memegang bahu minyong .
Dia terus menoleh .
"Wait ... " minyong meng'scan' insan yg menyapa nya tadi .
Dia melihat chat dari harin tadi .
"Kau buat apa kat sini ?" Soal namja itu . "Tunggu kawan , yg kau kat sini buat apa ?" Soal minyong semula .
"Mingyu hyung kata tunggu kat meja num 18 ni . Dia kata ada sorang yeoja baju purple . Seluar jean panjang . Rambut hurai ... wait.."
"Duduk je lah duh . Nnti dtg lah dorang tu ." Kata minyong malas lalu mata nya beralih ke phone nya .
Manakala namja tadi duduk di hdpn minyong .
Minyong membuka Instagram lalu masuk keruangan chat kawan-ii nya .
Go banana SQ
minyong_iee
Weh babi . Bila kau orng nak sampai sial ?:Bae_rinrin._
: otw bro . Sabar .Im_chae
: ha'ah . Otw .Haeyoungpark
: dah jumpa vernon ? Segak tak dia ? Tergugat tak iman kau ? @minyong_ieeMinyong_iee
Gila tak handsome ? Handsome macam : bapak kau"Bodo ja semua" kata minyong perlahan . "Sapa bodo ?" Soal vernon blur .
"Huh ? Tak de lah . Hehehe" kata minyong .
"Yow ?!" Sapa mereka semua .
"Oh , hi" sapa minyong sepatah . "Eh , vernon . Awal kau sampai ?" Kata Mingyu .
"Suka hati lah hyung" kata vernon sambil menjeling mingyu . Mingyu sekadar ketawa .
"Eh , kau ni vernon ? Yg pengawas tu aen ? Bla aeh . Aku nak duduk situ" kata Hana dan mingyu tolong tarik vernon dari situ .
"What the parkkkk ?!!!" Carut vernon . Pada mula nya dia henda duduk di sebelah hana tapi dengan pantas mingyu duduk .
Time vernon nak duduk sblh mingyu , harin dengan cepat duduk seblh mingyu . Lps tu , time vernon nak duduk sblh harin , wonchae dengan cepat duduk di sblh harin .
"Apa ni ?!" Bentak vernon . Dia mula bergerak tuk duduk di hujung meja , tapi haeyoung dengan pantas duduk di situ . Hingga lah tempat duduk d meja itu tinggal dua .
Depan wonchae dan sebelah minyong . Minyong buat bodoh ja . Dia tengah stalk GD tuuu ..
Vernon mencebik dan mula duduk di hadapan wonchae tapi hanpa , minghao menolak nya hingga vernon terduduk di sebelah minyong .
Semua dah ketawa . Bodo je bukan ?
"Minghao , kau boleh tepi sikit ? Aku nak masuk barisan korang lah . Memandang kan korang baru bertiga dlm barisan tu" pinta haeyoung .
Dia pun mengheret(?) kerusi nya ke sebelah minghao . Di tolak nya vernon dengan kasar sampai terlanggar minyong .
"Oi ! Buta ke ?" Herdik minyong . "Eh , dorang ni hah tolak?! Marah aku pula ?!" Bentak vernon semula .
Minyong just menjeling . Tiba-ii seorng pelayan lelaki dtg .
"Nak pesan apa semua ?" Soal nya dengan senyuman yg manis .
"Korang pesan lah . Aku malas nak makn" kata minyong seraya itu bermain dngn phone nya .
"Tak pe lah . Bagi minuman je"
Sesuai mereka memesan . Keaadaan jadi sunyi .
"Lepas ni nak pegi mana ?" Soal Minghao memecahkan kesunyian . "Entah" balas Haeyoung .
"Apa kata kita jalan pegi Han River ? Sbb aku ad dngr orng kata kat area sana ad Couple Festival" cadang mingyu .
"Why not , aku jln ngn wonchae , mingyu ngn hana , haeyoung ngn minghao dan last , vernon ngn minyong"
"Ei ! Aku bantah !"
"Aku tak nak ?!"
"Suka hati korng lah . " keluh haeyoung . "Ok" balas Vermin serentak lalu berdiri ingin beredar . "Weh weh , siyes lah ?" Minghao menahan tangan vernon ngn minyong . "Siyes arr , nak tipu wat pe ? Tak dapat pape pon . Aen han ㅡvernon ? Hehehe" minyong sengih .
"Han ?" Soal vernon . Berkerut dahi dia pandang minyong . "Tak de lah , han...han...hantu ! Hah ! Hantu" kata minyong dengan kekok . Yg lain memandang tajam kearah minyong .
"Kau nak sebut hansoㅡ"
"Bai ! Adik aku nak terberak dah ?! Bye ?!" Jerit minyong lalu lari dari cafe itu . Dia memandang kebelakang .
"Fuh ! Tak de yg kejar aku . Selamat~ sikit kantoi ." Minyong memukul mulutnya . Dia memandang semula kearah dorng tadi , vernon dah duduk balik .
"Baik aku pegi kat sungai han . Harap tak jumpa dorng . Huhuhu" kata minyong lalu melangkah pergi dari cafe itu .
_______________________
YOU ARE READING
Happy Birthday || 민규 [svt] ✅
Random•[생일 축하합니다 || 민규]• "Happy Birthday Kim Mingyu ?!" Started : 11.08.18 End : 31 . 12 . 18 ©fckdaaalbyeoool