Hana pov
Macam yg dirancang , aku jalan dengan mingyu . Tapi ber-3 dengan vernon . Memandangkan minyong balik awal tadi . Mingyu berdiri di tengah antara aku ngn vernon .
"Korang ! Jom duduk sana jap" cadang mingyu dengan riang nya . Vernon pula macam baby tak cukup umur dah jalan dulu dri aku .
"Erm... Korang nak apa apa tak? " soal ku. "Boleh ke?" soal vernon . Aku angguk . "korang nak tak gula-gula kapas tu ?" soal ku . Vernon menganggukkan kepala , manakala mingyu hanya tersenyum .
Aku berdiri tapi , mingyu pun berdiri juga . Aku pandang dia pelik . "wae ?" soal ku . "saya nak teman awak" kata mingyu . aigoooo . gantle nyaaaa .
"Ok" balas ku sambil tersenyum girang . "vernon , kau duduk diam kat sini aeh" kata mingyu sambil mengusutkan rambut vernon . "yelah hyung . aku bukannya chan hyung" vernon mencebik .
Mingyu jalan mendahului aku . aku hanya mengikutnya dari belakang .
End pov
Hana berjalan sambil menghayal . entah tengah khayal kan apa . tiba-tiba mingyu berhenti dari berjalan . dia menoleh kearah hana .
BUK!
Dahi hana terhantuk di dada mingyu . keadaan mereka sangat rapat . hana dongak , manakala mingyu pula tunduk nampak muka hana . eye-contect
"Erkhm" mingyu berdehem kecil . "er...mianhae" hana melarikan pandangannya dari memandang mingyu yg kacak tu .
"Kenapa awak pusing tadi ?" soal hana menghilangkan kekok diantara mereka . "oh ya ! Saya cari awak . saya sangka saya sendiri je , tu yg toleh cari awak . saya ni tinggi , nasib awak langgar saya ... Kalau tak , tak lah saya perasan awak kat mana" terang mingyu panjang lebar .
"Ouw...hahhahaha" balas hana . "lain kali berjalan kat sebelah saya . boleh lah saya cuba kenal awak" kata mingyu . hati hana tersentak jap . huhuhu terharu katakan .
"Ahh...ok" balas hana . "awak , yg saya jumpa kat depan loker kan ?" soal mingyu . tersedak air liur hana dibuatnya . "ha'ah...saya lah tu" kata hana kekok .
"Soooo , album tu awak yg bagi ?" soal mingyu tenang . "aniyo" ujar hana sepatah . "aik , bukannya awak dah ngaku ke tadi..." mingyu bersuara .
"Ye , tapi chingu saya . Hah! Chingu saya . dia minat awak" balas hana tenang , setenang mungkin .
"Ouw...tapi assal saya rasa ikhlas sngt , macam awak yg tengah confess je..." sekali kata kata mingyu membuatkan hana tersentak .
Hana memandang mingyu pelik . acah je sebenrnya . "eh , tak de lah . kita gurau je" kata mingyu sambil ketawa kecil .
🔼🔼🔼
Minyong yg tengah bergerak solo itu sempat membeli mask , alasan dia sejuk . banyak penyakit skrng . dia perasan yg vernon tengah duduk sambil menghayati pemandangan .
Minyong hanya berlagak tenang sambil melimpasi vernon . Dia pasti yg vernon tak kan dapat detect dia .
"Woi !" minyong yg dengar tu buat bodoh je . "eh kau kat sana berhenti ?!" arah vernon . minyong terus berhenti dan lama-lama baru dia pusing dia memandang ke arah vernon .
Dup dap dup dap dup dap
"Er..."
"Nah , sapu tangan kau jatuh" Kata vernon sambil menghulurkan sapu tangan berwarna indingo kearah minyong . siap ada nama minyong dihujung sapu tangan tu .
"Harap dia tak perasan" bisik hati minyong. Dia menyambut huluran saputangan tu ke arah minyong .
"Goma ㅡARGH!!!" vernon merentap mask minyong . vernon memandangnya tajam . banyak persoalan yg kena di jawab oleh minyong .
"Kau ikut aku..." dingin saja vernon bersuara sambil menarik tangan minyong . aku ulang TANGAN . bukan pergelangan tangan minyong .
"Ehhh...." minyong hanya mengikuti vernon .
Meanwhilee....
"Eh , mana vernon ?" soal hana bila dia dapati kelibat vernon dah takde . "haih...mana budak sekor ni ? Buat orang risau ja" bebel mingyu lalu dia mendail num vernon .
"Yeobseyeo...hah ? Dengan minyong ? Dah jumpa rupa nya.... Ok . take care bro.." sejurus itu mingyu meletak kan phone .
"Vernon dngn minyong ?" soal hana ingin kepastian . "ha'ah . ni bermakna kita berdua lah . heheheh..." sengih mingyu . "tapi...ni ?" soal hana sambil menunjukkan gula-ii kapas perisa coklat tu kearah mingyu .
"Kita makan lah" balas mingyu sambil senyum .
🔼🔼🔼
"Hae , jom try ni...comel lah" pinta minghao sambil menunjukkan kearah bunny hat memang khas pasangan punya . "ha'ah...kau nak ke satu ?" soal haeyoung sambil meletakkan bunnyhat tu di atas kepala minghao .
"Ya , comel . sesuai dekat kau" kata minghao pula lalu meletakkan bunnyhat tu di atas kepala haeyoung . "wahhh...sangat sesuai lah korang berdua ni" tegur penjual itu .
"Yeke ?" soal minghao sambil tersenyum . penjual itu menganggukkan kepala . "kamu ahjumah bagi free , memandangkan kamu nampak masih sekolah lagi..." terang penjual itu .
"Jinjja ? Gomawo ahjumah !" kata haeyoung dengan riangnya . "gomawo" kata minghao sambil bow . "kwencana , selamat untuk korang berdua.." tutur penjual itu .
"Erm...hae." panggil minghao . "hmm" gumam haeyoung lalu memandang kearah minghao yg berada disebelah kirinya itu . "kau dah ada namchin ?" soal minghao .
Dibalas dengan gelengan kepala haeyoung . minghao tersenyum puas . "be my yeochin ?" confess minghao tiber... Haeyoung berhenti dari berjalan . di pandangnya muka polos minghao .
"Tak lawak k minghao..." kata haeyoung lalu meneruskan perjalanannya tapi ditahan oleh minghao . "tak...sya siyes ni . saranghae" kata minghao . haeyoung apa lagi . meloponglah .
Minghao tersenyum melihat gelagat haeyoung . dia mencubit lembut pipi haeyoung . "kau fikirkan dulu , aku pun tak kisah kalau kau tak nak . aku tak paksa kau" terang minghao lalu memeluk bahu haeyoung sambil berjalan beriringan .
"Aku dah confess buat hati aku lega sikit dari resah selama ni , dah lama aku pendam . dah lama aku simpan sendiri . akhirnya , aku luahkan juga ..." sambung minghao lagi .
Haeyoung hanya mendiamkan diri saja .
"Aku rasa , hari ni hari paling sesuai untuk aku confess" terang minghao lagi . "er...minghao-ah..." minghao memandang tepat kearah haeyoung .
"Nado..." balas haeyoung tapi perlahan . "huh?" minghao sudah tersenyum sendiri . "ani...aniyo..." haeyoung menggelengkan kepala nya . minghao hanya tersenyum .
Dia memasukkan jari-jarinya di celah-celah jari haeyoung . di genggam kuat oleh minghao . "thanks" bisik minghao di telinga haeyoung . haeyoung hanya tersenyum malu . ceh....
________________________
YOU ARE READING
Happy Birthday || 민규 [svt] ✅
Random•[생일 축하합니다 || 민규]• "Happy Birthday Kim Mingyu ?!" Started : 11.08.18 End : 31 . 12 . 18 ©fckdaaalbyeoool