16

176 24 0
                                    

"Cerita lah sekarang" tegas haeyoung . Dia memandang tepat kearah VerMin . "Kau dengar ke ?" Soal vernon . "Aku tak dengar secara complet , tapi apa maksd kau , 'aku pun tak nak..'  hah lebih kurang lah . Apa maksud kau" bebel haeyoung .

Vernon mengeluh . Dia memandang minyong dihadapannya yg sudah menangis itu . "Boleh cakap cepat sikit tak ? Otak aku dah fikir bukan-bukan tau" seloroh haeyoung .

"Otak kau aen kuning , sama je dengan minghao hyung" kata vernon selamba . "Hansol , bagi tau je lah.." tersekat-sekat suara minyong .

"Tak payah min , ni personal" kata vernon . "Hey , pening dowh aku . Cakap je lah . Ku sepuk kang" amarah haeyoung .

"Min dengan aku nak di kawinkan" terang vernon selamba . "What ?!" Melopong haeyoung di buat nya . "Aku tak nak..." sampok minyong .

"So , assal kau terima ?" Soal haeyoung . Dia memandang tepat ke arah minyong . "Parents aku p..paksa" kata minyong . "Kalau ikut kan aku , aku nak study dlu" kata minyong lagi . "Lagi pun...vernon ada yeochin" sambungnya lagi .

"Aniyo , aku tak de yeochin" kata vernon . "So ?" Haeyoung bersuara . "Kalau aku , ok je dengan keputusan parents kitaorng..." kata vernon selamba . "Aku tak" balas minyong . "Bukan nya kita serumah pun lepas tu" seloroh vernon .

"Dah lah kau nangis , tak de lah heran mana pun , skrng pun bnyk orng kawin awal.." nasihat haeyoung , dia memeluk bahu kawannya itu . "Aku tak de feeling dekat vernon , macam tu juga vernon . Kami tak suka stu sma lain" terang minyong . Dia mengesat air mata nya .

"Nanti cuba lah" kata haeyoung . "Tak nak arr ," sampok vernon . "Percaya or not , mesti antara korang suka satu orng tau" kata haeyoung . "Heurm.." gumam minyong lalu senyum . "So , hansol . Kita bagi tau je lah yg lain psl ni , memandang haeyoung dah tau" kata minyong sambil memegang tangan vernon .

"See , dah macam pasangan couple je aku  nampk" sakat haeyoung . "Heloo , pegang tangan je kot , jari dia beso suka aku pegang hahahaa" kata minyong sambil bermain dengan jari vernon . "Pelik sungguh ya , dia suka main dengan benda yg empuk je . Kau...ni empuk ke ?" Soal haeyoung .

"Jari aku je kot . HAHAHAHA" balas vernon . Minyong hanya tersenyum kecil . "Kalau hansol sama dengan seungkwan , dah lama aku peluk dia . Tapi tak sama . HAHAHA" sampok minyong pula .

"Jom kedepan , mesti dorng dah tunggu" ajak haeyoung sambil menarik pergelangan tangan minyong . Vernon hanya mengikutnya dari belakang .

"Hae...kalau aku cakap aku ngandung kw percaya ke ?" Kata minyong tetiba . Haeyoung terus berhenti dari berjalan . Di pandang kawan nya itu . "Kau seriuos ke ?" Soal haeyoung dengan nada terkejut . "Aku gurau je...heheheh" haeyoung terus memukul kepala minyong .

Sesampai di kantin , minyong duduk d sebelah joshua manakala haeyoung duduk sebelah minghao . Vernon pula duduk sebelah minyong .

"Min , betul ke ?" Soal harin tetiba . "Betul apa nya ?" Soal minyong semula . "Dah kenapa muka kw merah , macam orng baru habis ngis" tegur seokmin . "Tak delah" balas minyong .

"Kw nak dikawin kan dengan vernon ?" Hana bersuara . Melopong minyong di buatnya . Begitu juga dengan vernon . "Sapa bagi tau kau ?" Soal vernon .

"Seungkwan"

"Mingyu"

Kata wonchae dan hyunjoo serentak .

Vernon dengn minyong terus memandang kearah seungkwan dan mingyu .

"What ?" Seungkwan bahu nya . "Tak de lah , kitaorng rancang memang nak bagi tahu pun" sampok vernon . "So min , kau setuju ?" Soal joshua . "Yah...macam tu lah" kata minyong acuh tak acuh .

"Kau ?" Seungcheol mengacuh(?) kan soalan dekat vernon . "Naega ? Kalau aku , ikut je . Tak nak aku kena label anak derhaka" kata vernon . "Ok....so tak de rahsiah sudah aen antara kita ?" Soal junhui . "Yup" balas mereka serentak .

💎💎💎

Hana pov

Dirt Dirt Dirt

"Yeobseyeo oppa"

"Hana dah balik ? Hana dekat mana sekarang ?"

"Ermm..tempat biasa lah oppa . Tengah tunggu oppa ni"

"Ouw...hana oppa rasa oppa tak leh ambil hana lah"

"Wae ?"

"Banyak sangat mesyuarat nak d buat ermm"

"Ok lah macam tu , hana balik naik bas je lah aen"

"Boleh ke ?"

"Nae , oppa buat lah kerja . Jangan fikir sangat pasal hana . Hana dah besar ponn"

"Hahahaha...ok . Take care"

Ok , now kena tunggu bas je lah ni .

"Hana"

Aku mendongak tengok siapa yg tegur aku . "Eo ? Mingyu-sshi , tak balik lagi ke ?" Soal ku dengan ramah . "Nak balik lah ni , tapi nampak awak kat sini tu yg singgah" kata mingyu sambil senyum .

"Ouw...awak tak balik dengan seungkwan ngn minyong ke ?" Soal hana . "Tak , sebab masing-masing bawak kenderaan sendiri" kata mingyu . "Ni sape ambil awak ?" Soal mingyu .

"Balik ikut bas je" balas ku . "Nak saya hantar ?" Ajak mingyu . "Tak pe lah , susah kan awak je" tolak ku dengan baik serta sopan . "Apa nya susah kan pula , kita tinggal dekat taman yg sama . Dah jom" mingyu menarik tangan aku .

K erm..

"Ok lah macam tu , dah awak ajak . Tak kan saya nak tolak kan" kata ku sambil sengih . "Ok , awak tunggu sini , saya ambil kereta jap" kata mingyu lalu pergi ke tempat letak kereta .







_____________________________

Happy Birthday || 민규 [svt] ✅Where stories live. Discover now