31[SQ pov]

113 21 0
                                    

"Brooo min !" Kata wonchae dengan swag nya lalu masuk kedalam condominium milik minyong itu . "Hahaha...masuk , masuk" pelawa minyong .

"Dah knpa kw ajak dtg ?" Soal hana lalu duduk . "Aku nak korang bekap je . Hehehehuhuhu" terang minyong . "Yg ni , aku dah memang agak" kata haeyoung pula .

"Minta bekap ?"

"Ha'ah , eomma aku nak dtg . Berkemungkinan BESAR oppa aku datang . So faham lah , yeee"

"Okkkk..."

"Aku nak pegi kemas apa yg patut jap , nanti seungkwan dtg dngn airrr yeee hyunjooo , harinnnnn"

Minyong jalan ke bilik di mana vernon tengah kemas pakaian .

"Han , dah siap ? Meh aku tolong angkat kat bilik sebelah" kata minyong . "Ada ni , tolong angkat aeh" vernon menghulurkan pakaian yg sudah dilipat ke arah minyong .

"Ok" minyong keluar dari bilik itu , tapi di tahan oleh vernon . "Ah..wae ?" . "Ni gak" vernon berikan sebakul barangan like pelembab tuk vernon . "Ok"

Minyong masuk kebiliknya lalu mengemas apa yg patut . Lepas tu vernon menyusul . "Nak letak mana ni ?" . "Tu biar aku kemas , kau keluar lah dulu" arah minyong sambil senyum .

"Tak , biar aku tolo ㅡ"

DING! DONG! WOI ORANG DATANG !

"Eomma....kajja" minyong menarik tangan vernon sambil keluar dari biliknya . Mereka jalan beriringan ke muka pintu .

"Eomma..." minyong memeluk eommanya dan vernon menyalam tangan puan kwon . "Woi , jemput masuk sial" sapa oppa minyong , Kwon Jiyong .

"Masuk lah"

"Annyeonghaseyo ahjuhma , oppa" sapa mereka semua . Puan kwon dan jiyong duduk di tempat yg di sedia kan .

"Eomma !" Seungkwan yg baru siap sedia buat air tu terus memeluk puan kwon .

"Erkhm , cam na min ngn han , dah ada hasil ?"

"Bwo ?!" Terkejut minyong dibuatnya . Dia yg tengah duduk sebelah vernon tu batuk-batuk . HaWonHaeRinHyun hanya ketawa melihat karenah minyong .

"Jangan buat bodoh min , oppa nak anak buah . Korang dah 3 tahun key...nak oppa kerja kan apa ke ?" Kata jiyong dengan tegas .

"Ani...aniyo ! Min ngn han , tak ready lagi . Kan han ?" Soal minyong pada vernon . Tapi lebih kepada minta bekap hah .

"Haha..ye hyung . Jangan lah salahakan min sorng je . Kalau tak kerjasama , tak kan jadi...hahahaha" vernon ketawa kekok .

"Kalau oppa tau , min ngn han tido asing-asing oppa kerja kan korang . Faham ?" Tegas jiyong .

"Ha ha ha ... oppa jangan lah  cam tu . Kan ada tetamu tu..." minyong menunjukkan ke arah HaWonHaeRinHyun  . Mereka hanya sengih .

"Ellehhh , minnn...macam oppa tak tau . Kalau oppa dtg muka dorng ni mesti ada . Bekap min kan ? Oppa tak babo min cam min"

Jiyong menarik telinga minyong .

"Oppa...appoooo~" adu minyong sambil mengelak peluk vernon . "Hyung..." dia cuba halang . Nasib berjaya . "Mianhae...oppa korang yg sorng ni memang tegas kat minyong"

Sampok puan kwon .

"Ji dah lah tu , sakit tu" arah puan kwon . Jiyong berhenti . Minyong sekadar menggosok telinga nya yg merah tu sambil pout . Vernon memandang minyong sekilas yg berada di tepinya itu .

Dia pegang telinga minyong yg merah tu .

"Oppa nk stay sini . Ada bilik kosongkan ?"

Dengan cepat minyong angguk . "Bilik tengah tu" vernon menunjukkan pada bilik yg pernah menjadi kepunyaannya .

"Ok" jiyong memeluk tubuh . "Oh ya , korng gerak esokkan ?" Soal puan kwon . "Ha'ah" balas VerKwan serentak . "So min solo lah ni ?" Soal jiyong .

"Ya"

"Siapa teman min esok ?"

"Sendiri lah oppa"

"Makan siapa urus ? Selama ni seungkwan je yg masak"

"Mingyu ㅡ"

Sekali lagi telinga minyong di tarik tapi sekejap ja sebab minyong dapat elak dengan cara dia sembamkan mukanya di dada vernon .

"Lain kali belajar" pesan jiyong . Minyong pout . FIKIR COMEL KE TETAN ? "Hyung jangan risau . Boo dah sedia makanan yg min boleh makan nanti"

Sampok seungkwan .

"Kau baik sangat seungkwan . Kalau hyung jadi kau , hyung biar je dia kebulur"

"Seungkwan baik , tak macam oppa jahat . Bleh"

"Tarik lidah kang!"

Seungkwan hanya sengih . Vernon pula hanya mendiam kan diri . Minyong pula bermain dengan jari vernon .

💎💎💎

"HAHAHAHAHAHA !" hyunjoo ketawa berdekah . "Sampai hati korang tak bekap aku" adu minyong . "Padan muka kau , memang patut kena pun . HAHAHAHAHA" kata wonchae dengan sisa ketawa nya .

"Garang siak oppa kau" kata hana . "Jauh sangat dengan perangai oppa aku" sambung hana lagi . "Tu lah aku kata , aku jeles duh dekat korang" kata minyong .

"Aku lonely bro teda abang" kata haeyoung dan hyunjoo serentak . "Best , lagi best" kata minyong . "Oppa kw tegas , tak anoyying cam oppa aku" adu wonchae . "Oppa kw boleh bawak main" kata minyong .

"Aku tak leh bla duh part min libatkan kita . Nak je aku dekah , nasib masih ada rasa malu...hohoho" ujar haeyoung .

"Aku pun" ujar harin pula , sejurus itu mereka bertepuk tampar disitu . "Oppa aku aen , cam korng dah tau . Dia gagal dalam perkahwinan sbb tu dia tegas"

"Ya min , tu kitaorng tahu . Fikir positife . Imagine takde yg care psl kau , kau mesti sedeh aen . Mohon berbangga di situ wahai CHWE MINYONG"

Terang haeyoung .

"Oppa kau sem" kata hyunjoo tetiba . "Bukan kw yg dulu berabis kata dia buruk lah tak handsome lah" kata minyong sambil jeling hyunjoo .

"Hohoho"

"Hana kau ngan mingyu cam na ?" Soal harin .

"Aku ㅡ"








____________________________

Happy Birthday || 민규 [svt] ✅Where stories live. Discover now