23

143 15 8
                                    

Pada hujung minggu yg indah ini , mereka mengambil keputusan untuk berkumpul d restaurant mingyu . Memandang kan Seungkwan dan Vernon pun baru balik

"Long time no see" sapa seungkwan . "Seungkwan !" Minyong memeluk seungkwan . Seungkwan balas peluk minyong . Vernon hanya memerhati mereka . "Hah duduk lah dulu" pelawa mingyu .

"Wah ! Lama dah tak lepak macam ni" kata jeonghan . "Kan ! Rindu" kata seungcheol . "Masing-masing dh kerja kan" sampok joshua . "Haeyoung dan minghao paling best" kata harin .

"Sbb kerja stu tempat" sambung harin lagi . Minghao hanya sengih . "Cita-cita kitorng pula" kata haeyoung sambil melentokkan(?) kepalanya d bahu minghao .

"Gedik dan haeyoung tak de pemisah" sampok hyunjoo . "Yg pling bnyk berubh , hana . Tengok dia makin eligen(?)" Kata chan sambil sengih . "Pandai erk kw chan , ko jangan luka kan hati saeng aku" amaran vernon .

"Tak de lah . Chan syg sofea sepenuh hati chan" kata chan sambil sengih . Tak pasal-pasal kepala chan , wonchae cepuk . "Noona...appo" rengek chan .

"Belajar dulu chan" tegur wonchae . "Suka hati dia lerrr wonchae , kau tu kapel ngn soonyoung . Senyap-senyap" kata harin lalu yg lain ketawa .

"Dengar cerita , vernon ada pengarah yg ajak kw berlakon , so kw terima ke?" Seokmin . Vernon sengih . "Terima . Lagi pun drama tu di hasilkan dari novel yg wonchae tulis ." Kata vernon . "Wah! Tahniah bro" minyong menepuk bahu vernon .

"Sakit lah sial !" Marah vernon . "See , chan dh kata . Yg bnyk berubah hana noona je" sampok chan . "Mana ada lh chan . Aku diam ni sbb penat sikit je" kata hana sambil senyum .

"Min , seokmin , perbicaraan korng bila ?" Soal junhui . "Besok pagi" jawab mereka serentak . "Perbicaraan apa ni ? Apa yg min dan seokmin buat ?" Soal vernon . "Bukan dorng lah . Seokmin pendakwa raya , minyong peguam . Tu yg aku tnya" balas junhui .

"Ouw..." balas vernon . "Dtg lah esok . Korng boleh je nmpk . " kata minyong . "Aku dtg lah esok" kata vernon . "Memandangkan aku dapat cuti seminggu" sambung vernon lagi . "Dtg je lah" sampok seokmin .

"Aku pun dtg lah" kata jihoon dan harin serentak lalu mereka ketawa . "Eleh...kita pun dtg kan ?" Soal soonyoung pada wonchae . Wonchae hanya menganggukkan kepala nya . "Kita pun dtg kan ?" Soal haeyoung pda minghao , minghao hnya senyum dan angguk .

"Dtg lah juga . Pagi kan ? Kmi dtg" kata seungcheo , jeonghan , joshua , jun , seungkwan dan chan . "Kami dtg" sampok wonwoo dan hyunjoo serentak .

"Korang ?"

"Er...boleh kot..." hana sengih menampakkan eye-smile . "Aku on je" kata mingyu sambil tayang piece .

💎💎💎

Dirt dirt dirt

Terpapar nama

"Harin_tomey"

Dengan cepat minyong mencapainya .

"Yeobseyo ?"

"Min-ah , rumah kau dh siap . Hari ni aku rasa kau dh boleh"

"Jinjja ?! Gomawo harin-ah , kau tunggu jap lagi aku dtg"

"Tak pe lah , aku balik . Vernon dan seungkwan dah dtg nak rasmi kan...bahahaha"

"Ei janam nyer perangai"

Happy Birthday || 민규 [svt] ✅Where stories live. Discover now