20

171 24 3
                                    

3 years later...

H

ana berjalan dengan megah nya . Dia berjalan ke tempat kerja nya dengan penuh gembira . Hidup yg tak pernah rasa sakit kerana kan crush . Malangnya crush tak pernah notice dia . How sad ?

"Welcome dear saeng" kata jimin sambil mengusap kepala hana

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Welcome dear saeng" kata jimin sambil mengusap kepala hana . Hana hanya tersenyum kecil menampak kan eye-smile . "Oppa , kat mana pejabat hana ?" Soal hana . "Tak sabar nya , sebelum tu jom oppa bawak hana jumpa dengan pemegang saham kat syarikat ni" terang jimin .

"Nae oppa" kata hana lalu mengikuti jimin dari belakang .

"Ni ke setiausaha baru ?" Soal pekerja namja di situ . "Ha'ah lah tu" balas pekerja namja satu lagi . "Dengar cerita dia ni adik tuan Jimin" kata nya lagi

Hana hanya memandang orang yg mengumpat nya . Dia senyum memandang ke arah pekerja itu .

"Hana , ni Tuan Lee" jimin kenal kan hana pada pemegang saham di syarikat itu . Hana menunduk hormat . "Annyeonghaseyeo , naneun Park Hana imnida" kata hana sambil senyum .

💎💎💎

"Hyung ! Pankek madu satu !" Jerit pekerja separuh masa di situ , lai guanlin . Hah ! Guanlin kambek kat sini . "Nae !" Balas mingyu lalu membuat pankek .

"Fuh lega" kata mingyu lalu sambung kerja nya di dapur

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Fuh lega" kata mingyu lalu sambung kerja nya di dapur . "Hyung ? Dah siap ?" Sergah guanlin . "Jap , last touch...done...nah" mingyu memberi pankak itu kepada guanlin . "Mingyu-ya" panggil chanyeol selaku pekerja mingyu . "Nae hyung ?" Soal mingyu yg sebok memasak itu .

"Ada orang nak jumpa kamu" kata chanyeol lalu mengambil alih tempat mingyu itu . Mingyu keluar dari dapur banyak pelanggan yeoja yg ber'fangirling' di situ . Mingyu hanya senyum menampak kan gigi taringnya .

"Mingyu-ah !" Panggil seseorang . Mingyu menoleh ke arah orang yg memanggilnya itu . "Minyong.." mingyu berlari anak ke arah minyong lalu memeluk nya . "Bogoshipeo duh" kata mingyu .

"Lek brader , dtg ni sbb nak bagi ni , kw rasa lah , sedap ke ?" Soal minyong lalu duduk . Mingyu duduk d hadapan minyong . "Vernon mana ?" Soal mingyu sambil membuka bekal yg d beri kan oleh minyong tdi .

"Like always , dia kan kpop idol . So sebok lah" jawab minyong . "So kau sendiri je ?" Soal mingyu . "Ha...macam tu lah . Aku tengah cari rumah je , lagi pun hansol jarang balik rumah...seungkwan pula ikut hansol . So aku lonely" kata minyong .

"Ouw...tinggal ngan aku je lah , tak yah buang duit nak sewa or beli" kata mingyu . "Tak pe lah , tak nak lah susahkan kau" kata minyong sambil senyum . "Btw , perut tu dah ada isi ke ?" Soal mingyu .

"Maksud kw ?" Soal minyong kembali . Mingyu ketawa . "Kau dh pregnant ?" Soal mingyu straight to the point . Automatik minyong memukul kepala mingyu . "Yah ! Tido pun lain bilik , nak preg pula . Byuntae !" Marah minyong .

"Hahaha aku gurau je lah , isy eomma kwon tak marah ke korng tido asing-ii ?" Soal mingyu . "Ani , sbb dia tak tau . Amacam sedap ke ?" Soal minyong . "Erk...carefull je nanti eomma kwon marah , aku tak bertanggungjawab sbb aku dh tegur . Btw , sedap . Ko masak ke ?" Soal mingyu .

"Ye , sempat aku singgah rumah haeyoung nak masak ni nak bgi ko rasa ." Kata minyong sambil sengih . "Pandai dah kazen aku masak" kata mingyu sambil mengusutkan rambut minyong . Minyong tayang sengih .

"Errr...btw , nah...kalau perlukan . Call je" minyong menyerahkan kad kerja(?) nya dekat mingyu . "Peguam Kwon , yow !" Mingyu senyum .

"Erk..aku nak cari rumah dulu . Bye !" Minyong melambaikan tangan nya . Mingyu hanya tersenyum memandang nya . "Err..ur yeochin ?" Soal seorng pelanggan yeoja .

Mingyu memandang nya , kemudiab dia menjawab . "Nae" balas mingyu lalu ketawa kecil . Nampak sangat yeoja tu nak tackle mingyu .

💎💎💎

Tok! Tok! Tok!

"Masuk" arah hana dia memandang ke arah pintu . "Park hana ?" Soalnya d muka pintu . "Yes...nuguseyo ?" Soal hana . "Btw , masuk lah" kata hana sambil tersenyum memandang kearah namja yg dtg itu .

"Ni saya lah , kang daniel imnida" daniel tunduk hormat . "Bwo ? Kang daniel...ahh kang daniel duduk lah dulu , saya sruh pa saya buat kopi dulu" kata hana lalu menyuruh PA nya buat kopi .

"Wait , nak juga !" Sergah seseorang . Semua mata memandang kearah orng yg sergah tadi . "Minyong !" Hana memeluk minyong . "Aku nak lepak jap . Eh , anak sapa ni ?" Soal minyong . Daniel memandang nya pelik .

Minyong tengah pakai baju ->

Minyong tengah pakai baju ->

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"

Hah duduk lah" kata hana . Minyong mengambil tempat d hadapan daniel . "Aku kang daniel" daniel menghulurkan tangan . "Harom harom . HAHAHAHAH" kata minyong . Dia hanya menepuk tangan daniel .

"Ko dari mana pakai baju macam ni ? Kata peguam..."

"Aku dari jumpa clien , amacam ? Cool tak cool ?" Soal minyong . "Pelik , bukan nya peguam tak leh ㅡ"

"Ni aku lah daniel . Lek je . Tak sape boleh halang ." Minyong sengih . "Vernon mana ?" Soal hana . "Keluar negara ngn seungkwan" kata minyong . "Dah ada baby ?" Soal hana . "Gella gella , semua aku jumpa tanya benda yg sama je" minyong mencebik .

"Ko dah kawin ?" Soal daniel tak percaya . "Sudah . 3 tahun yg lalu . Amacam ?" Minyong menjongket kening . "Btw , aku ngn vernon . Macam yg kau tau , kitaorng tak suka satu sama lain , so tido lain bilik . Sikit pun vernon tak pernah sentuh aku . Kecuali aku kacau dia , hah dia pukul lah aku"

Terang minyong . "Cepat lh ada baby , aku nak nampak hasil korang" sengih hana . "Sama je kw ngn mingyu . Dua-dua byuntae . Kalau aku kwin kan korng mesti anak dah sepuluh aen ?" Bidas minyong .

Hana terdiam jap , sebelum dia senyum . "Ada-ada je ko" hana menolak bahu minyong . "K lah , gerak lu . Pape roger" kata minyong lalu keluar dari pejabat hana .

"Sorry . Sbb chingu saya tu" kata hana sambil menggosok-ii tengkuk nya . "Sokey , btw saya dtg ni ada hajat" kata daniel sambil senyum .

"Apa ?"







_____________________________

Happy Birthday || 민규 [svt] ✅Where stories live. Discover now