"Jeonghan hyung"
Badan jeonghan di lempar dekat svt .
"Kau duduk dediam dengan member kau ni" arah seungwoo lalu keluar . Dan dtg nya daniel bersama joshua .
Dia meletakkan badan joshua yg pengsan sebab kepalanya di pukul .
"Joshua..." jeonghan memeluk badan sahabatnya itu . "Yah ! Apa kau buat hah ?! Kau siapa ?!!!!" Jerit jeonghan sepenuh hatinya .
"Aku kang daniel . Sebb aku kumpul korng ni , supaya senang aku nak ugut mingyu tuk lepaskan hana dekat aku . Bijak bukan ?"
Daniel duduk di kerusi .
"Kenapa dengan mingyu ? Mingyu tak kenal kau" balas jeonghan geram . "Maja ." Balas daniel . "Erm...tunggu satu orng lagi member korang aeh...lepas tu , misi nak dpt kan hana tu senang je aku nak jalan kan"
Dia menyentuh dagu nya . Erm ada janggut .
"Nah !"
Seungwoo menolak badan seungcheol . Jihoon mendapat kan badan seungcheol .
"Ok dah hyeong ?" Soal daniel . "Beres saeng . Hyeong sokong je apa kau buat . Yg penting kw happy" terang seungwoo .
Daniel tersenyum lebar . Dia memandang tepat kearah svt dn sq .
"Esok aku suruh hana dan mingyu dtg" kata daniel sambil bertepuk tangan .
"Niel lapar dok ? Nak g makan ? Kajja hyeong sponsor" seungwoo menarik tangan daniel lalu keluar dari gudang lama itu .
"Fuck lah" carut wonchae . Dia menjeling kearah OngNiel .
💎💎💎
"Sejak akhir akhir ni aku jarang dngr berita pasal member aku lah hyeong . Aku risau" keluh mingyu . Dia luahkan isi hati nya dekat chanyeol , seunghyun dan guanlin .
"Mungkin masing-masing sebok . Kita tak tahu kan ?" Pujuk chanyeol . Risau pulok nampak mingyu tak hyperactive .
"Hyeong sabar je . Dtg lah dorng tu" pujuk guanlin pula . Mingyu hanya mampu mengeluh .
Kring~kring~
Mata mereka tepat memandang kearah orng yg datang . Serba sedikit kesedihan + perasaan risau hilang bila mingyu melihat hana sedang tersenyum manis kearah .
"Hana...." mingyu mendekati hana . "Boleh kita bercakap sekejap ? Saya nak luah something" ujar hana sambil memandang lantai .
"Awak duduk dulu . Saya nak ambil air lu" kata mingyu lalu berjalan kedapur . Dia membawa sedulang air dan sepiring ladu makanan laut .
"Kenapa ni hana ?" Soal mingyu prihatin .
"Awak....ada sorng kawan saya ni , dia dh lost . Saya pun tak tau kenapa dengan tiba-tiba dia jauh kan diri dari saya . Saya pun tak tau apa salah saya sampai dia jauhkan diri dari saya . Sedangkan saya syg dia sebagai kawan seja"
Hana menundukkan kepala nya .
Mingyu menyentuh bahu hana .
"Saya harap awak sabar . Mungkin kawan awak tu ada masalah peribadi yg tak nak orng tau ? Kita tak tahu kan . Btw , siapa kawan awak tu ?"
"Ka ㅡ"
Dirt dirt dirt
Hana mencapai phonenya . Dia tersenyum saat melihat insan yg menelefonnya .
YOU ARE READING
Happy Birthday || 민규 [svt] ✅
Random•[생일 축하합니다 || 민규]• "Happy Birthday Kim Mingyu ?!" Started : 11.08.18 End : 31 . 12 . 18 ©fckdaaalbyeoool