27

119 17 13
                                    

.
.
.
"Ada apa kau nak jumpa wahai anak kang" soal minyong , dipandangnya kang daniel yg berdiri di hadapan nya itu . Daniel senyum menampakkan eye-smile .

"Hana ada rapat dengan namja dari zaman sekolah ?" Soal daniel direct to the point . "Tak pasti...ermmm...kenapa kau nak tau ?" Soal minyong semula .

"Tak de lah , just ask je" kata daniel . "Ok..." minyong mengecilkan mata nya memandang daniel . "Aku syak sesuatu lah" monolog minyong sebelum dia bersuara .

"Kalau takde pape , aku balik tau" pinta minyong lalu jalan meninggalkan daniel . Setelah dia rasa dirinya jauh dari daniel , dia segera mendail num seseorang .

"Yeobseyo"
.
.
.
.
Harin pov

Dirt Dirt Dirt

Aku yg tengah melakar  sesuatu , terhenti . Aku mencapai phone ku yg berada di tepi meja aku .

'Kyeopta🍓'

Dengan segera aku menyambutnya .

"Nae ?"

"Harin ??"

"Ya , ni saya..."

"Aku nak kau dtg kedai aku , bawa contoh-contoh hiasan dalaman kau ehhh"

"Ok , bila aku nak dtg situ ?"

"Bila yg kau free je , harin"

"Ok , nanti aku call kau kalau aku free"

Sejurus itu pnggilan d mati kan oleh jihoon . Aku mengeluh . Jihoon , bila lah kau nak terbuka hati untuk yeoja ? Dah penat aku berharap . Layanan kau kekadang menunjukkan yg kau suka .

Sekali lagi aku mengeluh . Aku mengemas barang yg patut aku bawa nanti . "Eo ? Rin nak pegi mana ?" Soal jinyoung iaitu oppa aku . Tak kembar aku , tapi dia abang lah .

"Rin , nak jumpa pelanggan lah . Napa ae jinnie ?" Soal ku pada jinyoung yg tercegat depan pintu bilik kerja aku . "Tak delah , jinnie singgah ni sbb nampak rin lah tengah kemas-kemas" terang jinyoung .

"Ouw...rin nak gerak dulu" kata ku lalu mencapai kunci keretaku . "Ok , hati-hati nae"pesan jinyoung , aku hanya tersenyum saja .

End pov
.
.
.
.
.
"Alah...last k seungkwan , last . Esok aku tido bilik min" rayu vernon . "Arghhh , tak da . Kau , kalau bgi muka nanti lain jadi nya . Aku nak kau malam ni tido bilik min , faham ?" Tegas seungkwan .

"Alorh...aku tanak" kata vernon sambil buat muka comel . "Diam lah ko" bentak seungkwan . "Aku dah balik" minyong yg baru dtg tu terus duduk d hadapan dua ekor tu .

"Ko dari mana , awal pagi dah jalan ?" Soal seungkwan . "Ambil angin jap" kata minyong sambil melelapkan mata nya . "Err ok...sbnrnya ko sakit apa duh kelmarin ?" Soal vernon .

"Tak de , aku tipu je ." Nafi minyong . "Penipu , dasar lu anjay" kata vernon . "Korng ni , tau nak gaduh je" tegur seungkwan . "Mana ada" nafi minyong . "Ok"

"Hah , malam ni vernon dah tido bilik ko" kata seungkwan . "Huh ? Pahal lak ?" Minyong terus memandang dua ekor namja d depannya itu . "Ingat denda aku , kalau tk aku call eomma korang" kata seungkwan .

"Isy yelah" rungut minyong . Vernon hanya mampu mendiamkn diri .
.
.
.
.
Minghao yg baru sahaja berjumpa dengan pesakitnya terus keluar dari bilik kerjanya . Dengan kot(?) hospital masih bersarung pada badan minghao , dia pergi berjumpa haeyoung .

Dalam perjalanan itu , minghao berjumpa dengan jisung .

"Hi dr.minghao" sapa jisung . "Nae dr.jisung" balas minghao . "Ni nak jumpa haeyoung ke ?" Soal jisung . "Ha'ah" balas minghao . "Rasa nya haeyoung ada kat bilik kerja dia kot , banyak pesakit dia harini" terang jisung .

"Ouw...saya nak pegi jumpa dia jap" kata minghao lalu jalan meninggalkan jisung disitu . Jisung hanya menggelengkan kepala .

Dia melirik kearah jam tangan miliknya . "Astagafirullahalazim , dah lambat solat zohor" dengan segera jisung pergi ke tandas ingin mengambil wudhu' .

Tok! Tok! Tok!

Minghao mengetuk pintu bilik kerja haeyoung . "Masuk" arah haeyoung tanpa nampak siapa yg dtg .

"Chagi...~♡" panggil minghao . Dengan segera haeyoung mendongakkan kpalanya . "Oh , mingming-ah" terus hilang penat lelah haeyoung setelah nampak muka minghao .

"Lepas kerja ni , jom jalan pegi namsan tower nak ?" Soal minghao . "Ok jeee" balas haeyoung . "Gomawo naee..." minghao melambaikan tangan lalu keluar dari bilik kerja haeyoung .
.
.
.
.
"Hana"panggil lisa . "Wae?" Soal hana pula . Hana yg tengah sebok buat kerja tu berhenti . Dia memandang muka polos lisa tu . "Aku comel aen ?" Soal lisa . "Ye kw comel , aku sebok lah lisa . Buat kerja kau"  arah hana .

"Yelah..." lisa sambung buat kerja dia .
.
.
.
Mingyu yg sebok mengemas biliknya itu terjumpa sesuatu . "Kotak ?" Mingyu mengangkat kotak itu keatas ribanya . Dia membuka penutup kotak itu .

"Album...ohhh...spa yg bgi eh ?" Soal mingyu sendiri . Sudah tiga tahun berlalu , dia msih tidk tau siapa yg bagi dia hadiah tu . Tersenyum sendiri dibuatnya .

"Bogoshipeo" kata mingyu sambil memeluk album gambar itu . Dia meletakkan semula album itu kedalam kotak . Dia sambung buat kerjanya .
.
.
.
Daniel mengambil cuti hari ini , jadi minhyun yg ganti dia . Daniel mencapai sebotol pil di atas meja biliknya . Dia mengambil sebiji(?) pil lalu dia memakannya .

Dia berdiri lalu masuk kedalam bilik rasiah . Dalam bilik itu ada gambar hana dari darjah 6 hingga lh sekarang . Serta gambar orng yg rapat dngn hana mcm keluarga , sq dan seventeen .

Daniel mendekati gambar hana , dia mengusap gambar hana itu .

"Chagi-ya , tunggu aku nae . Nnti aku dtg ambil chagi lps tu kita hidup bahagia nae ? Hidup bahagia yg jauh dari dorang semua ni !!"

Daniel membentak bila nmpk gmbr sq & svt . Dia senyum kembali bila nmpk gambar hana .

"Park hana...ani , kang hana" daniel mencium gmbr hana . "Wait...."






________________________________

Happy Birthday || 민규 [svt] ✅Where stories live. Discover now