Minyong bangun dari tidurnya itu terus duduk . Dia memandang sekeliling . "Sakit gilakkk kepala ku" rungut minyong . Lalu jalan keluar dari biliknya .
"Morning min!" Sapa seungkwan yg berada di dapur itu . Minyong duduk di kerusi . "Siapa hantar aku balik ? Setahu aku , aku kat restaurant smlm" ujar minyong sambil mengikat rambutnya .
"Han ㅡ"
"Seungkwan yg hantar kau kelmarin" sampok vernon yg baru saja selesai mandi . Dia mengeringkan rambutnya menggunakan tuala ...
"Ouw....thnks je lah" ujar minyong sambil mengetuk-ii kepala nya . "Kepala kau tak salah pun keyyy..." vernon menahan tangan minyong . Minyong mencebik .
"Apa yg buat kw nak minum kelmarin ?" Soal seungkwan sambil menyediakan sup rumpai laut untuk minyong . "Entah , mood on" kata minyong sambil minum kuah sup itu .
Vernon mengambil tempat di hadapan minyong .
"Oh ya , aku ada buat pelik-pelik ka ?" Soal minyong . "Aku tak leh ingat" muka minyong tetiba merona kemerahan . "Tak de pula , kan seungkwan" kata vernon .
"Ha'ah" seungkwan duduk sebelah vernon . "Pasal muka kau merah ni siak ? Kw fikir apa hah ?" Seungkwan mengetuk meja . "Aniyo..." kata minyong sambil menggelengkan kepalanya . Pada masa yg sama dia menampar mukanya berkali-kali .
Vernon tertawa kecil .
"Otak tu , baik sikit" tegur seungkwan . "Oh ya , eomma nak dtg hari ni" kata seungkwan . "Apa ? Kenapa ? Buat apa ?" Soal minyong bertubi-tubi .
"Dia nak lawat anak dia lah , tak boleh ke setan ?" Soal seungkwan geram . Sikit lagi dia ketuk kepala minyong tapi di tahan oleh vernon . Minyong sengih . "Btw , hari last aen korang cuti ?" Soal minyong .
"Ha'ah . Wae ?" Soal vernon . "Tak de lah , tanya je" jawab minyong . "Okkk...kitaorng gerak esok g jeju island" terang seungkwan . "Tau" kata minyong sepatah .
"Bila perbicaraan ko ?" Soal vernon . "Lusa" balas minyong sepatah sambil makan sup . "Uhukkk ㅡ" dengan cepat minyong mencapai air .
"Babi mana sebut nama aku ?" Rungut minyong . "Makan tu leklok sikit , kau yeoja . Kw nmpak apa kat phone tu ?" Soal vernon . "Perbicaraan esok , babun nya lahai..." keluh minyong .
"Bila ?" Soal seungkwan . "Esok petang , fuhhh . Kalau aku bunuh hakim ni , mati tak ?" Amarah minyong . "Bawak besabor boleh ?" Kata vernon . "Bleh~"
.
.
.
.
.
.
"Wonuuu-ahhh , kita nak pegi mana ?" Soal hyunjoo sambil menggoncangkan tangan wonwoo yg tengah memandu tu . "Kau nak kita mati ke sial ?" Ujar wonwoo geram .Hyunjoo mencebik lalu dia melemparkan pandangan nya kehadapan . Wonwoo ketawa kecil melihat gelagat hyunjoo .
"Eo ? Hutan ? Wahhhh redup nyaaa" kata hyunjoo jakun . "Tapi kita nak pegi mana ?" Soal hyunjoo lagi . "Nak pegi perkuburan jap , teman aku" pinta wonwoo .
"What ? Nugu ?"
"Uri appa"
"Soreyyy"
"Sokey , kw tak salah unn" kata wonwoo lalu memakir(?) kan kereta nya . "Kajja" ajak wonwoo .
Hyunjoo berjalan di sebelah wonwoo . Dia memandang wonwoo sebelahnya itu . Wonwoo hanya fokus pada perjalanannya .
"Appa..."
"Wonu datang..."
Hyunjoo menunduk hormat di pemakaman Tuan Jeon .
YOU ARE READING
Happy Birthday || 민규 [svt] ✅
Random•[생일 축하합니다 || 민규]• "Happy Birthday Kim Mingyu ?!" Started : 11.08.18 End : 31 . 12 . 18 ©fckdaaalbyeoool