Beginning of Love;
Loverboy.| Jjk♡ ♡ ♡
“ its a wrap for today, guys! good job everyone! i love it! ”
director Jang menepuk tangan nya beberapa kali.Seorang gadis berpakaian croptop dan denim short pants turun dari pentas pertunjukkan fesyen yang terdapat dalam studio itu.
Dilihat model-model lain yang berada didalam department yang sama seperti dirinya. Dia menghela nafas lega sesudah kasut tumit tinggi ditanggalkan.
“ you, Song Jihyo! you sangat-sangat berbakat lah, sayang! ”
Suara director Jang memuji model kegemarannya yang paling dia sayang, Jihyo.Gadis cantik yang sememangnya semula jadi nampak seksi dan berkarisma itu tersenyum samar.
“ terima kasih, director Jang ”
Jihyo menundukkan sedikit kepalanya. Director Jang tersenyum sebelum beredar.Tidak lama selepas itu, Jihyo juga turut beredar, keluar dari kawasan department nya. Tanpa perlu ‘try-hard’ Jihyo berjalan dengan penuh elegant seperti sedang berada didalam petunjukkan fesyen.
Sambil mata fokus pada iphoneX miliknya, Jihyo terdengar suara-suara seperti sedang bergosip hangat. Bukan mahu jadi telinga gajah, namun betul-betul dia terdengar.
“ kau nampak tu? huh sombong betul mamat baru tu! ”
Kedengaran suatu suara sepertinya merungut dan merengus geram.“ tch— dia tu anti perempuan sebab tu kau tegur dia buat taktau je ”
Kali ini suara lain pula kedengaran namun Jihyo pasti kedua suara itu adalah suara perempuan.“ eh kau— mana kau tahu, huh? ”
“ aku tahulah dah aku kan stalker Abangtan. mamat tu sebenarnya kawan Abangtan kesayangan aku tu. dia baru balik dari Russia ”Jihyo masih lagi memasang telinga sambil berjalan perlahan. Sama langkah dengan suara dua orang manusia dibelakangnya itu. Sekali lagi seorang daripada mereka merengus geram.
“ he's my type. since kau stalker bejaya, why don't kau tolong aku cari maklumat pasal mamat anti perempuan tu? ”
Bunyinya lebih kepada arahan.Bibir Jihyo mengukir senyum sinis sebelum kembali melangkah elegant dan tidak lagi perlahan seperti tadi.
“ pasti dia handsome kalau tidak, tak akan ada perempuan bodoh yang tengok sekalo terus suka ”Omel Jihyo pada diri sendiri. Sungguh dia tidak percayakan love at first sight, true love, happily ever after atau lebih tepat sebenarnya dia tidak percaya akan kaum yang digelar ‘lelaki’.
Saat Jihyo mahu menuruni tangga dari tingkat 2 ke basement floor, seseorang telah melanggarnya tanpa sengaja. Hampir sahaja Jihyo terjatuh namun sepasang lengan sasa sempat memegang kemas pinggang rampingnya.
Mata Jihyo dan mata Jeon Jungkook berpandangan lama. Setelah sedar akan kedudukan mereka yang sudah beberapa saat sebegitu, Jungkook mendirikan Jihyo dengan baik sebelum melepaskan pinggang ramping gadis cantik itu.
Jihyo berdehem perlahan.
“ uhmp— maaf sebab dah langgar awak, encik ”
Kata Jihyo sebelum menundukkan sedikit kepalanya.“ eh tak tak! saya yang langgar awak. saya betul-betul minta maaf! ”
Jungkook menundukkan badannya beberapa kali tanda kesal.
“ eh, dah dah ”
YOU ARE READING
[C] LOVERBOY
FanfictionA Jeon Jungkook Fanfiction. ❝ cinta saya ni memang boleh dipakai buang ya ? ❞ ❝ maafkan saya. saya tak bermaksud untuk punah hati awak ❞ he's, my loverboy . start: 28Sept2018 end: 7Dec2018 ❈#14 in fanfiction (8Oct2018) ✿#6 in fanfiction (21Oct2018) ...