➽ TFL; 023

1.7K 196 26
                                    

The Fallen Love ;
Loverboy. | Jjk

♡ ♡ ♡

" Wonu-ah, nak kemana? bukan ke cuti hari ni, sayang? "
Soal Puan Ahn Hae. Wonwoo yang sedang melangkah, memberhentikan langkahnya lalu memandang si ibu.

" Wonu nak pergi jemput kawan Wonu dari hospital, omma. dia discharge harini "
Balas Wonwoo lalu melangkah mendekati Puan Ahn Hae.

Senyuman nipis dihadiahkan kepada omma nya itu. Puan Ahn Hae turut tersenyum. Baguslah anaknya itu sudah mula mahu berkawan. Tidaklah kerja sepanjang masa.

" Wonu dah hampir lambat ni, Omma. wonu pergi dulu! "
Pipi Puan Ahn Hae dicium Wonwoo sekilas sebelum kaki panjangnya melangkah keluar dari kediaman besar keluarga Jeon.

Setelah menutup pintu mustang bewarna putih bersihnya, Wonwoo memecut laju kereta mewah tersebut. Tempat yang dituju adalah hospital. Dia tahu tentang keberadaan Jihyo disana.

Mengapa? Oh pastinya kerana dia Jeon Wonwoo, pewaris sulung dan bakal menjadi pemilik The Jeons Holding. Kuasa yang ada pada Wonwoo sebesar kuasa ayahnya merangkap sebesar kuasa seorang presiden korea.

Bila-bila masa sahaja Jeon Wonwoo boleh menjatuhkan orang yang dia tidak suka atau benci. Sebagai contoh, dia sudah pasang niat untuk mencari siapa kekasih Jihyo.

Dan bila dia tahu siapa, jika Wonwoo mahu, dia hanya perlu memetik jarinya dan boom! Si lelaki akan jatuh tersungkur. Mengenangkan hal itu, Wonwoo tersenyum sinis.

" kau boleh buat apa yang kau mahu, Wonu. kau ada kuasa. come on bro, gunakan sebaiknya "
Kata-kata rakan karib Wonwoo mula bermain di kotak fikiran lelaki kacak itu.

♡ ♡ ♡

" Jungkook! berhentilah! "
Jungkook merengus kasar mendengar namanya sekali lagi dipekik suara lantang seorang gadis. Dengan paksaan, langkah Jungkook dimatikan.

" kau nak apa lagi huh perempuan gila?! tak cukup ke kau porak perandakan hubungan aku dan kekasih aku sebelum ni?! "
Tegas suara jeritan tidak berapa kuat Jeon Jungkook.

Roseanne mengetap bibir.
" saya.. saya sukakan awak! Jungkook, sejak awak masuk U ni lagi saya dah sukakan awak! tapi perempuan tak guna tu juga jadi pilihan awak! kenapa?! "

Jungkook memandang Roseanne dengan pandangan tidak percaya.
' dasar perempuan gila! '
Monolog Jungkook sendiri. Masih lagi menatap gadis cantik itu dengan pandangan tidak percaya dan jelek.

" maaf, Roseanne. betulkan itu nama kau? let me make it clear, i already have a girl. my girl and i am her loverboy. you know, once a loverboy always a loverboy "

Kata Jungkook sebelum spontan menolak bahu Roseanne ketepi agar dia ada laluan untuk melangkah pergi. Jungkook sekadar menyeringai suka apabila terdengar Roseanne terjerit namanya.

' betul-betul perempuan gila! '

♡ ♡ ♡

" macam mana awak tahu saya dekat sini, Wonu? "
Soal Jihyo sambil turun dari katil ward. Mata bundarnya membalas tatapan mata tajam Jeon Wonwoo tang sedang duduk bersilang kaki memandangnya.

[C] LOVERBOYWhere stories live. Discover now