➽ TFL; 028

1.6K 179 18
                                    

The Fallen Love ;
Loverboy. | Jjk

♡ ♡ ♡

typo errors

that's all for today. saya nak kamu semua hantar kerja kamu ni dalam 2 minggu lagi. faham? ”

“ faham! ”
Pelajar dari department acting photographer mula beredar kerama sudah masuk waktu makan tengah hari. Namun tidak Jeon Jungkook.

Dia betul-betul malas mahu keluar dari department. Dengan rengusan perlahan, dia perlahan-lahan beredar. Sungguh tadi dia tidak fokus. Apa tujuan utama tugasan yang lecturer dia beri juga dia tidak pasti.

Saat Jungkook berjalan dilalu utama U. Mata tajamnya menangkap tubuh yang amat dia kenal. Tubuh milik seorang gadis yang sudah hampir sebulan tidak lagi bergelar kekasihnya.

Segaris senyuman perit terukir dibibir Jungkook. Tidak lepas mata dia memandang Jihyo. Gadis itu juga kelihatan pucat, lemah dan tak bermaya. Entah kenapa sebabnya, Jungkook sendiri kurang pasti.

Yang dia pasti, ingin sahaja dia kesana dan memeluk Jihyo erat. Merawat gadis cantik itu dan kembali menjadi kekasih.
“ pucat pun, masih cantik ”
Tawa kecil terlepas dari mulut Jungkook.

“ kook ”
Jungkook sekadar mengangkat sebelah keningnya apabila dipanggil oleh Hoseok.
“ tengok apa? ”

Soal Hoseok walaupun dia sudah tahu jawapan yang akan diberikan oleh lelaki kacak itu.
“ tak ada apa-apa. sudah lah, jom lunch
Jungkook melangkah mendahului Hoseok.

“ korang masih belum okay? ”
Seloroh Hoseok. Jungkook sekadar berdehem perlahan.
“ tak dan kook tak rasa kitorang akan okay ”
Balas Jungkook acuh tidak acuh.

Matanya masih memandang Jihyo kerana boleh dikatakan dia dan Hoseok bakal bertembung dengan gadis itu sebentar lagi.
“ jangan macam ni, kook. pujuk lah dia ”

“ nak pujuk macam mana kalau tengok muka kook pun dia tak nak? ”
Balas Jungkook sudah sedikit geram.
“ oh ya? habis kenapa gambar kook masih ada dekat instagram dia? gambar dia pula masih ada dekat instagram kook ”

Jungkook hanya diam. Ya, dia tahu masih ada gambarnya diruangan feed instagram Jihyo. Masakan dia tidak tahu kalau hari-hari memang dia akan stalk account gadis kesayangan nya itu?

“ hyo! ”
Jungkook tersedar sari lamunan nya apabila Hoseok tiba-tiba memanggil Jihyo. Jihyo yang tidak perasan Jungkook dibelakang Hoseok terus sahaja berjalan kearah mereka.

“ ya, oppa?
Jihyo sekadar tersenyum paksa. Bukan dia tidak mahu senyum tetapi entah kenapa selepas kejadian dia dan Jungkook semasa makan malam dikediaman keluarga Jeon, Jihyo seolah-olah mayat hidup sahaja.

“ hyo sihat? muka pucat, lesu, lemah. dah macam mayat tahu? ”
Soal Hoseok prihatin dan dia tahu Jungkook dibelakangnya pun pasti risau tentang hal yang sama.

“ oh ya? entahlah oppa. jihyo tak ada selera nak makan, tidur pun tak menentu. tambah-tambah lagi hyo yengah serabut sebab Wonu asyik kacau hyo. balik nanti pun, dia yang jemput ”

[C] LOVERBOYWhere stories live. Discover now