Don't Let Go;
Loverboy. | Jjk♡ ♡ ♡
" omma.. "
Segera Puan Ahn Hae memalingkan wajahnya. Air mata mula bertakung apabila dia melihat anak lelakinya, Jeon Jungkook berdiri dihadapanya.
" maafkan kook sebab tinggi kan suara pada omma seminggu lepas "Terus tubuh sedikit rendah ibunya didakap erat. Puan Ahn Hae juga turut membalas pelukkan Jungkook.
" tak apa lah kook.. omma gembira kook balik. terubat juga rindu omma pada kook ni.. "
Kata Puan Ahn Hae sayu.Jungkook dibuat menahan tangis. Dia tahu dia bersalah dan dia tahu dia berdosa. Kerana telah melukai hati wanita yang menjaganya sejak kecil.
" maafkan kook "
Pelukkan dileraikan lalu Jungkook mencium kilat dahi ibunya." omma akan sentiasa maafkan kook. dah- masuk dulu ya? "
Baru sahaja Puan Ahn Hae ingin masuk kedalam kediaman besar Jeon, Jungkook menahan tangan wanita separuh tua itu." omma.. kook singgah sekejap sebab nak jumpa omma sebelum kook pergi bercuti dengan Bangtan dekat jeju "
Perlahan sahaja suara Jungkook. Dia sebenarnya rasa sebersalah. Namun Jungkook dibuat kehairanan.Kehairanan kerana Puan Ahn Hae tersenyum manis kepadanya.
" sirius? baguslah tu! dah penat di U, bagus juga kook pergi bercuti "
Seloroh Puan Ahn Hae. Wanita tua itu pula yang seakan-akan teruja.Jungkook hanya mampu tertawa perlahan. Sekali lagi tubuh omma nya didakap erat.
" kalau macam tu- kook pergi dulu ya, omma. saranghae! "♡ ♡ ♡
" okay guys! let's go! "
Penuh semangat dalam cara Jin bercakap. Bangtan dan Jihyo sekarang berada didalam alphard putih milik Namjoon. Yang memandu kereta mewah itu adalah Yoongi.Disebelah Yoongi, Jin. Ditempat duduk tengah, Jihyo, Jungkook, Hoseok dan Namjoon. Manakala Jimin dan Taehyung ditempat duduk paling belakang. Sungguh meriah.
Jimin pada mulanya tidak mahu mengikut mereka tetapi bila dia tahu yang Jihyo turut serta, Jimin mengubah fikirannya. Walaupun ini bermakna Jimin terpaksa melihat kemesraan Jihyo dan jungkook.
" sayang, ngantuk ya? "
Soal Jungkook seperlahan yabg mungkin. Dia sangka ahli Bangtan tidak dapat mendengarnya tetapi sebenarnya mereka dengar cuma mereka buat bodoh. Kerana mahu dengar banyak lagi.Perlahan Jihyo mengangguk, membalas kata-kata Jungkook.
" sini, letak kepala atas bahu saya yang sado ni "
Jihyo dibuat tertawa geli hati.
" ya ya sado dan saya punya "Muka Jungkook memerah. Jarang-jarang gadis kesayangan nya itu melemparkan kata-kata manis. Jin di tempat duduk hadapan sudah memukul-mukul lengan Yoongi sambil tersenyum suka.
' kalau aku tendang jin hyung ni keluar- agak-agak mati tak dia? '
Monolog Yoongi setelah menjeling Jin dengan jelingan menyampah.
" haih- untunglah ada kesayangan boleh tumpang bahu "Selorohan Hoseok mendapat anggukkan dari ahli Bangtan. Jungkook sekadar tersengih malu. Tangan gagahnya masih sibuk bermain dengan rambut Jihyo.
" jeon, menyanyi lah- "Jungkook tersenyum sebelum menyanyi perlahan lagu Charlie Puth, We Don't Talk Anymore. Jihyo memejam rapat matanya, suada merdu Jeon Jungkook bagaikan satu dadah baginya.
YOU ARE READING
[C] LOVERBOY
FanfictionA Jeon Jungkook Fanfiction. ❝ cinta saya ni memang boleh dipakai buang ya ? ❞ ❝ maafkan saya. saya tak bermaksud untuk punah hati awak ❞ he's, my loverboy . start: 28Sept2018 end: 7Dec2018 ❈#14 in fanfiction (8Oct2018) ✿#6 in fanfiction (21Oct2018) ...