Loverboy
J E O N J U N G K O O K[ F I N A L ]
❀ ❀ ❀
❝ semua yang pernah aku harapkan pada seseorang untuk menjadi teman hidup aku hilang. hilang dan lesap bila aku bertemu dia. kau faham satu perasaan dimana kau mahu pasangan yang suaranya enak, bisah menyanyi untuk kau. tapi— kau bertemu dengan seorang yang pandai memain alat musik, piano. alunan piano nya mampu buat hati batu kau melemah hebat— itu maksud aku ❞
❀ ❀ ❀
“ macam mana keadaan dia, doktor? ”
Aku hanya mampu mengetap bibir. biarkan omma yang bertanya. Sungguh kaki aku lemah.
Hati aku malah lebih lemah.“ maafkan saya, nampaknya dia dalam keadaan kritikal. peratusan untuk dia hidup.. tipis ”
Dunia aku benar-benar gelap pada saat ini.
❀ ❀ ❀
“kenapa kamu buat semua tu, cik Park? cik tahu tak cik dah bunuh orang yang tak bersalah sama sekali? ”“ tak bersalah doktor kata? dia cuba halang kebahagiaan saya. itu, tak salah ya? ”
Gadis gila itu menyeringai suka apabila doktor yang merawatnya mati kata.
❀ ❀ ❀
“ terima kasih untuk segala-galanya.. biarpun mata kau akan terpejam buat selamanya, aku akan tetap ada disini. menunggu hingga hari kita bertemu semula didunia yang lebih indah. tunggu aku disyurga ”
❀ ❀ ❀
“ kookie, sudah lah tu. jom kita singgah kedai kek dan kemudian balik rumah ”
Jin menepuk perlahan bahu Jungkook.Jungkook mengangguk lalu ikut berdiri. Dipandang pusara yang sudah 5 tahun usianya.
“ kook akan datang lagi nanti. jaga diri ”
Ahli Bangtan, walaupun sudah 5 tahun semua diantara mereka tamat pengajian, mereka masih bersama. Masih rapat dan sentiasa ada bila satu dari mereka memerlukan.
“ dah, senyum lah kookie-ya. kook dah besar. takkan mahu menangis lagi? ”
Hoseok memeluk bahu Jungkook erat.“ nae, hyung. jom, lambat nanti, tutup pula kedai kek tu ”
Ketujuh-tujuh lelaki kacak itu menaiki kereta masing-masing.Ya, tujuh.
Jimin sudah kembali. Lelaki kacak itu kembali sebaik sahaja mendapat berita sedih daripada Jungkook.———————
“ kau tahu, tak semua yang kita nak, kita akan dapat. namun kalau kau masih berdegil, mahukan apa yang kau mahu— berkorban lah. ”
———————
kek yang berada didalam pegangan tangan Jin, Jungkook pandang dengan segaris senyum. Mereka bertujuh berjalan masuk kedalam sebuah kediaman besar dan mewah dengan perlahan.
Mahu mengadakan kejutan harijadi perlu lah senyap, kan?
“ papa? ”
Suara kecil seorang budak perempuan menyapa gegendang Jungkook. Terus lelaki kacak itu melutut.
“ hai, kesayangan papa ”
Jungkook mengangguk kearah Bangtan.
YOU ARE READING
[C] LOVERBOY
FanfictionA Jeon Jungkook Fanfiction. ❝ cinta saya ni memang boleh dipakai buang ya ? ❞ ❝ maafkan saya. saya tak bermaksud untuk punah hati awak ❞ he's, my loverboy . start: 28Sept2018 end: 7Dec2018 ❈#14 in fanfiction (8Oct2018) ✿#6 in fanfiction (21Oct2018) ...