Beginning of Love;
Loverboy. | Jjk♡ ♡ ♡
The morning after Jihyo felt asleep with Jungkook..
" good morning, angel "
Sapa Jungkook saat Jihyo membuka matanya. Jihyo hanya tersenyum samar. Namun senyuman nya mati apabila dia baru sedar yang menyapa nya itu adalah Jeon Jungkook.Segera Jihyo bangkit dari pembaringan. Dipandang Jungkook yang masih lagi berbaring. Terbuka sedikit mulut Jihyo.
" m-mana ba-baju awak, J-jeon? "
Soal Jihyo tergagap-gagap.Jungkook mengangkat sebelah keningnya. Kemudian dia tersengih nakal apabila mendapat idea. Pastinya idea yang sama nakal dengan sengihan dia tu.
" kenapa awak tak kejutkan je saya malam tadi, huh? "
Jihyo cuba untuk bercakap tanpa tergagap. Sungguh tubuh Jungkook yang tidak berbaju itu mengganggu Jihyo.' lawanya badan dia! ada abs! damn boyy '
Dalam diam sempat Jihyo memuji pemandangan paginya yang indah itu. Tidak lama kemudian, Jungkook juga bangkit dari baringnya.Jungkook mendekati Jihyo dengan senyuman nakal bergayut dibibir. Jihyo kaku, terkedu. Tidak tahu apa yang harus dia lakukan. Lagipun matanya masih sibuk memandang tubuh polos Jungkook yang berotot.
" suaka apa yang sedang awak tengok ni, sayang? "
Soalan Jungkook membuatkan Jihyo mengalihkan pemandangan nya dari terus memandang tubuh lelaki kacak itu. Jungkook tertawa suka.
" eh- nak pandang lagi, silakan. saya tak halang. nak sentuh- pun saya tak halang "
Jungkook tersengih melihat pipi Jihyo yang sudah merona merah.
" eeee! jauhlah Jeon Jungkook!! "Jihyo lantas menolak tubuh Jungkook jauh darinya. Melepas juga tawa Jungkook yang dari tadi dia tahan.
" awak ni comel lah, noona! "
Jungkook mengekeh suka.Jihyo menjeling Jungkook. Sungguh dia menyampah dengan lelaki kacak itu. Namun pada masa yang sama dia malu diusik sebegitu rupa.
" jangan panggil saya noona dah, Jeon Jungkook! "Marah Jihyo kemudian dia menarik muka masam.
" maaf maaf. alaaa- jangan lah merajuk, noona! "
Jungkook cuba meraih lengan Jihyo.Namun segera Jihyo menjauh. Gadis cantik itu semakin galak menjeling Jungkook. Makin kuat jugalah tawa Jungkook.
" dah dah. awak pergilah mandi. dekat studio ni memang ada semua kelengkapan. lepas awak dah siap mandi nanti, kita breakfast dan mula shoot. setuju? "
Jungkook kembali sirius. Jaranglah Jeon Jungkook bermain tentang kerjanya. Jihyo sekadar mengangguk sebelum menapak kearah bilik mandi. Namun kemudian langkahnya mati.
" tuala? baju? "
Soal Jihyo.
" tuala ada didalam, baju nanti saya letak atas katil ni. awak pakai je baju kat dalam bilik ni. jangan risau nanti saya keluar dari sini "Jihyo mengangguk senang. Gentleman juga ya Jungkook ni?
" dia langsung tak ambil kesempatan pada aku- gentleman, soft "
Tanpa sedar, Jihyo tersenyum sendiri dibawah pancuran air panas.
YOU ARE READING
[C] LOVERBOY
FanfictionA Jeon Jungkook Fanfiction. ❝ cinta saya ni memang boleh dipakai buang ya ? ❞ ❝ maafkan saya. saya tak bermaksud untuk punah hati awak ❞ he's, my loverboy . start: 28Sept2018 end: 7Dec2018 ❈#14 in fanfiction (8Oct2018) ✿#6 in fanfiction (21Oct2018) ...