➽ BOF; 011

2.2K 230 32
                                    

Beginning of Love;
Loverboy. | Jjk

♡ ♡ ♡

" setelah saya dengan director Jang buat penilaian, kamu semua dapat gred yang cemerlang untuk tugasan ni! saya betul-betul suka dengan semua konsep gambar yang kamu submit pada saya ni! "

Panjang Puan Lee berucap. Tepukan dari pelajar-pelajar department modelling dan acting photographer kedengaran. Nampaknya mereka semua mejalankan tugasan yang diberi dengan baik.

" tapi- ada satu kolebrasi yang betul-betul dapat menarik perhatian saya dan majalah JUICÈ yang telah juga memberi penilaian pada hasil kerja korang semua tu "

Puan Lee mula tersenyum lebar. Dia memandang kearah Jungkook yang duduk bersebalahan Jihyo. Jihyo yang perasan mula memandang Jungkook. Merek bertukar pandangan.

" Jeon Jungkook, Song Jihyo. hasil kerja kamu berdua yang paling bagus dan terpelih untuk masuk dalam majalah JUICÈ tu! "
Kata-kata Puan Lee membuatkan Jihyo teruja.

Dia memandang Jungkook dengan pandangan yang sangat gembira. Jungkook tersenyum suka melihat reaksi gadis cantik itu.

" siriuslah, puan? "
Soal Jihyo tidak percaya kerana majalah yang disebut Puan Lee tadi adalah salah satu majalah yang dikenali remaja-remaja di Korea.

Puan Lee mengangguk dengan senyuman.

Tanpa berfikir panjang Jihyo memeluk Jungkook disebelahnya kerana terlalu gembira. Jungkook tersentak namun dia tersenyum semula sebelum membalas pelukan Jihyo.

Jungkook mengusap perlahan kepala Jihyo. Mata-mata yang memerhati hanya dibiarkan. Ada yang berasa mereka sangat sesuai dan ada yang merasa cemburu kerana mereka tidak terpilih.

Namun ada satu mata tajam yang sedang menahan rasa. Rasa cemburu yang teramat. Dan mungkin sedikit rasa marah. Namun dia hanya mampu menahan segala rasa itu.

Siapa lagi kalau bukan Park Jimin.

♡ ♡ ♡

" congratulations babygirl! "
Kata Anna Jihyo tersenyum manis sebelum memeluk Anna.
" seriously, you deserve it! I tengok gambar-gambar photo shoot tu semua menarik! "

Pujian Anna mendatangkan rasa bangga dalam diri Jihyo.
" terima kasih, Anna. tapi saya rasa awak dan Jisoo punya pun menarik tho! Serious talk! "
Jihyo berkata teruja.

Anna tersengih kerana pujian yang diterima.
" okay lah, saya pergi dulu. jumpa esok Hyohyo! "
Jihyo memandang dengan senyuman kepergian rakan nya itu.

Kini hanya tinggal Jihyo dan beberapa crew department itu. Hari juga sudah lewat petang sebab tu ramai yang sudah pulang.

Jihyo kemudian mengeluarkan iphone X yang berbunyi menandakan ada mesej yang baru sahaja masuk.

from; JeonKook
dinner tonight, on me.
pakai cantik² ya princess ;)

Tanpa Jihyo sedar, dia tersenyum nipis. Daripada reaksi Jihyo, kita semua tahu dia akan bersetuju untuk keluar makan bersama Jeon Jungkook, lelaki paling kacak di
Seoul Art Hills University.

[C] LOVERBOYWhere stories live. Discover now