The Fallen Love;
Loverboy. | Jjk♡ ♡ ♡
" jadi, kau akan balik? "
Soal Jungkook kemudian cawan berisi mocha nya dihirup perlahan." nampaknya, begitulah. lagipun aku dengar kau dan kawan baik aku ada masalah. benar? "
Balas Ethan yang berada disebelah lain." ya, eth. semua sebab Wonu hyung. aku baru tahu dia bekas teman lelaki Jihyo noona "
Balas Jungkook sebelum melirik sekilas Jihyo yang sedang tidur diatas katil.Ethan sekadar tertawa perlahan.
" kau lambat, kook. sangat lambat. kau nak tahu sesuatu? "
Jungkook merengus perlahan.
" huh? apa lagi yang perlu aku tahu? ada kejutan budaya lagi ke? "Sekali lagi ethan tertawa suka.
" kau tahu, Wonu hyung kau tu dan Jihyo tak pernah ada masalah bersama. mereka bahagia. jarang berselisih faham, setia, dan percayakan satu sama lain "Jungkook sekadar berdehem perlahan. Dia agak cemburu. Dia dan Jihyo sangat berbeza dari Jihyo dan Wonwoo.
" jadi? "
Soal Jungkook acuh tidak acuh.Makin kuatlah tawa Ethan.
" relax, loverboy. jangan cemburu. she's yours right now? "
Ungkap Ethan dengan tawa yang tertahan. Jungkook menggulingkan bola matanya, menyampah." tapi.. hubungan mereka terhenti sebab omma kau. dia larang mereka bersama kerana masa tu Jihyo dan keluarga dia susah. tak macam sekarang. kau sendiri nampakkan betapa senangnya Jihyo sekarang? "
" jadi, hyung dengar cakap omma bulat-bulat? "
Soal Jungkook, agak tidak percaya.
" tidak. dia diberi pilihan. kalau nak hidup bersama Jihyo, wonu kena berdikari. maknanya, dia takkan jadi pewaris syarikat appa korang "Bibir Jungkook menarik senyuman sinis.
" jadi.. dia tinggalkan Jihyo sebab tak mahu hidup susah lah ni? "
Tebak Jungkook sebelum tertawa sinis.
" ya, kook "" dan sekarang hyung menyesal? macam tu? "
Soal Jungkook lagi. Tangan digenggam erat. Geram.
" nampaknya "
Mudah Ethan membalas." dasar tak tahu malu— "
♡ ♡ ♡
" kau nak buat apa sekarang ni, Roseanne? aku dengar jungkook dan wonu bergaduh sebab Jihyo "
Soal Jimin. Roseanne tersengih sinis.
" baguslah tu "" bagus apa, huh? kalau Wonu guna kuasa yang dia ada? dia boleh petik jari dan Jungkook akan jatuh "
Bantah Jimin. Roseanne mengangkat kedua bahunya." biarkan Jungkook jatuh. supaya nanti, aku yang akan jadi life savior dia "
Balas Roseanne tenang.
" ah— jadi itu rancangan kau? "
Soal Jimin mendapat anggukkan dari Roseanne." habis nanti Wonu akan dapat Jihyo. macam mana? "
Soal Jimin tidak berpuas hati.
" itu, masalah kau "
Balas Roseanne menganbil mudah." roseanne— kau jangan cari pasal. kau tahu aku ni lelaki kan? lagi kuat dari kau "
Balas Jimin, cuba mengugut.
" apa, jimin? kau nak buat pada aku apa yang kau buat pada Areum? "Soal Roseanne pedas.
" kau nak mengandungkan aku? lepastu, kau tinggalkan aku? semudah itu? jimin— kau memang tak guna. lelaki paling tak guna aku pernah jumpa "
Sambung Roseanne sinis.Jimin dibuat mati kata.
♡ ♡ ♡
" jungkook.. jihyo.. jungkook.. jihyo "
Dua nama itu disebut Wonwoo silih berganti. Pastinya juga dengan rasa yang berbeza-beza.
" tuan nak saya keluarkan peluru saya atau nahh? "Soalan Joshua hanya mendapat seringaian dari Wonwoo.
" sabar, Josh. aku tak mahu cerita ni jadi macam cerita lain yang klise. aku akan selesaikan masalah ni sendiri "
Balas Wonwoo yakin." kalau aku tak boleh buat Jungkook tinggalkan Jihyo sebab alasan yang remeh.. aku rasa aku perlu cari alasan yang lebih advance. kau ada idea? "
Sambung Wonwoo lagi. Badan disandarkan pada kerusinya." tiduri perempuan tu "
Sebelah kening Wonwoo terangkat sebelum dia tersenyum sinis.
" menarik— "
Joshua dan Wonwoo menyeringai suka. Oh Jeon Wonwoo, kau betul-betul sudah gila.♡ ♡ ♡
" hyungs "
Jungkook tersenyum sedikit menyambut kedatangan lima ahli bangtan. Lima kerana Jimin tiada bersama mereka." masuklah "
Jemput Jungkook, membuka luas pintu apartment Jihyo.
" jadi.. ini apartment Jihyo? "
Soal Yoongi setelah mengambil tempat duduk." ya, hyung. but noona tengah tidur "
Jawab Jungkook, juga mengambil tempat duduk disebelah Taehyung.
" eleh— noona konon. padahal kalau berdua panggilan nya sayang "
Seloroh Jin." yah hyung! "
Bangtan tertawa melihat reaksi Jungkook yang kononnya malu dan segan.
" oh ya— kenapa panggil hyung semua ni? "
Soal Hoseok.Jungkook menghela nafas panjang. Satu persatu ahli bangtan dipandang.
" esok dah mula cuti 2 bulan kita kan? kook nak mintak tolong hyung semua sesuatu, boleh? "
Akhirnya Jungkook membuka bicara." apa dia, kook? "
Soal Jin, mewakili Bangtan.
" jom kita pergi bercuti- pulau jeju "
Seloroh Jungkook. Dahi bangtan berkerut.
" itu sahaja? "
Perlahan Jungkook mengangguk." bohong. apa yang dah jadi? "
Tiba-tiba Yoongi berbunyi. Jungkook menggaru lehernya yang tidak gatal.
" kook nak lari dari.. wonu hyung. kook nak ada dekat dengan jihyo. hyung tahu kan wonu hyung tu macam mana orangnya? "Terang Jungkook tanpa memandang wajah ahli Bangtan.
" nampaknya keadaan makin keruh? lepas dah bertumbuk, nak lari pula?"
Soal Namjoon, seperti memerli." kalau hyung taknak— "
" tak. kita semua akan ke pulau jeju. tiada bantahan. dua hari dari sekarang. tamat perbincangan "
Kata putus dari Jin, yang paling tua dari mereka berenam.♡ ♡ ♡
THE END
THE END OF PT 2
L O V E R B O Y
[ THE FALLEN LOVE ]
coming up next ;
L O V E R B O Y
PT 3 ( FINAL )
[ DON'T LET GO ]
° ° ° °
" happy ending? aku sendiri tidak pasti. kalau takdir tidak membenarkan, tiadalah happy ending dan aku rela. asalkan dia bahagia "
" bina semula kisah cinta kita. awak, saya, kita. pertahankan cinta kita sampai keakhirnya. saya tak akan mengalah jadi awak— tolonglah jangan mengalah juga "
-JammyChimz
YOU ARE READING
[C] LOVERBOY
FanfictionA Jeon Jungkook Fanfiction. ❝ cinta saya ni memang boleh dipakai buang ya ? ❞ ❝ maafkan saya. saya tak bermaksud untuk punah hati awak ❞ he's, my loverboy . start: 28Sept2018 end: 7Dec2018 ❈#14 in fanfiction (8Oct2018) ✿#6 in fanfiction (21Oct2018) ...