➽ TFL; 025

1.7K 186 12
                                    

The Fallen Love ;
Loverboy. | Jjk

♡ ♡ ♡

" appa baru balik dari london jadi kami sekeluarga akan makan malam sekali malam nanti jadi, saya betul-betul perlu balik sekarang "

Terang Jungkook dengan sedikit rasa bersalah. Berat hatinya mahu meninggalkan Jihyo seorang diri.
" tak apa, pergilah. saya dah sihat lah Jeon. awak tak perlu risau, okay? "

Pipi Jungkook diusap Jihyo lembut. Jungkook tersenyum sebelum mencium singkat bibir Jihyo. Gadis cantik itu hanya memberikan senyuman hangat kepada Jungkook.

' syukurlah— '
Bisik hati Jungkook. Akhirnya, dia dan Jihyo boleh dikatakan dalam keadaan yang baik pada saat ini.

" saya pergi dul— wait! i have a better idea! "
Terkejut Jihyo saat Jungkook tiba-tiba menjerit. Dijengilkan mata memandang lelaki bergigi arnab itu.

" kot ya pun tak perlu lah menjerit! "
Jungkook menyeringai apabila mendengar bebelan gadis kesayangannya.
" maaf, sayang "
Sengihan tidak bersalah diberikan.

" jadi- apa yang awak fikirkan sampai awak menjerit tadi? "
Soal Jihyo sambil mata dijulingkan keatas. Jungkook masih tersengih.

" ikut saya, sayang. makan malam dengan saya, parents saya dan hyungs saya. please? "
Pelawa Jungkook dengan muka penuh harapan. Jihyo terdiam buat seketika.

Gadis cantik itu dibuat rasa bersalah untuk menolak kerana wajah penuh harapan Jungkook.
" mereka tak kisah? "
Balas Jihyo dengan soalan.

Terbit segaris senyuman dibibir Jeon Jungkook.
" jadi awak setuju? "
Jihyo menjungkit kedua bahunya.
" maybe..? "
Jihyo mula main jual mahal.

" jangan macam-macam, sayang. saya terkam awak dekat sini tahulah! "
Amaran Jungkook dengan sengihan nakal setia dibibirnya.
" eeeyy! iya iya saya setuju! "

Balas Jihyo setelah mendengar usikan nakal lelaki kacak itu.
" yay! malam ni saya jemput awak pukul 8! impress me, baby "

Jungkook yang tidak dapat menyembunyikan rasa teruja nya menghujani wajah Jihyo dengan ciuman.
" sudah lah tu loverboy. balik dan bersiap. saya tunggu awak okay? "

Jungkook sekadar menganggukkan kepala. Sekali lagi bibir Jihyo dicium sebelum Jungkook akhirnya melangkah pergi. Jihyo tersenyum kecil mihat tingkah seperti anak kecil teman lelakinya.

♡ ♡ ♡

" Wonu, appa kamu balik malam ni jadi tak perlu makan diluar, okay? makan sekali dengan kami. jungkook pun balik nanti "
Pesan Puan Ahn Hae pada anak lelaki sulungnya.

Jeon Wonwoo yang sedang duduk bersilang kaki diruang tamu besar kediaman Jeon sekadar berdehem.
" makan malam satu keluarga lah ni ya? "
Soal Wonwoo.

Puan Ahn Hae mengangguk.
" oh— kawan-kawan Jungkook pun ada dan.. Jungkook akan bawa teman wanita dia sekali! "
Ungkap Puan Ahn Hae penuh rasa teruja. Wonwoo mengangkat sebelah kening terukirnya.

Dalam diam, dia tersenyum sinis.
' tengok kalau kau masih lagi mahu bersama dia bila kau tahu aku dan dia ada ikatan dan persamaan- '
Bisik Wonwoo sinis.

[C] LOVERBOYWhere stories live. Discover now