Don't Let Go ;
Loverboy. | Jjk♡ ♡ ♡
“ wedding day!! ”
Jin bersorak teruja. Sempat juga dia memukul-mukul Namjoon yang sedang menyediakan suits yang akan dia pakai kejap lagi.“ hyung, kalau haritu Yoongi tak sampai hati nak tendang hyung keluar kereta, jangan sampai Joon campak hyung keluar sudahlah ”
Ugut Namjoon. Sungguh dia rasa seperti mahu mencincang saja hyung nya itu.
“ ala relax lah, Joon! hari ni Kook nak kahwin, mestilah teruja! ”“ yang nak kahwin tu Kookie bukan kau hyung! ”
Pintas Namjoon. Jin berdecit.
“ aku merajuklah macam ni! ”
Namjoon hanya memandang Jin sekilas.“ korang dah siap ke? jom tengok kook dalam bilik pengantin! ”
Soal Hoseok yang tiba-tiba muncul bersama Yoongi dan Taehyung.“ jom jom! ”
Kata Jin teruja lalu dia merangkul lengan Hoseok, berjalan bersama ke bilik pengantin. Mahu melihat keadaan Jungkook.“ tengoklah tu! muka kau lawak, kook! nervous sangat tu kenapa? ”
Seloroh Jin saat matanya menangkap Jungkook yang sedang duduk dihadapan sebuah cermin.“ hyung ni! bising lah! dari tadi pula tu. mesti lah nervous! kalau apa-apa jadi macam mana? kalau pengantin perempuan tak jadi nak kahwin ke apa ke macam mana? kalau— ”
Taehyung menutup mulut beserta wajah Jungkook menggunakan sehelai kain.
“ ish kau ni! selalunya perempuan yang overthink. ni terbalik pula! ”
Omel Hoseok.“ jungkook jungkook.. relax sudah ”
Yoongi menepuk-nepuk kedua bahu Jeon Jungkook. Cuba membantu lelaki kacak itu supaya lebih tenang.“ guys! fuck! fuck!! ”
Terus semua mata memandang Namjoon yang baru tiba.
“ kau kenapa? mind your language. jangan mencarut! ”
Tegur Jin.“ macam mana tak carut kalau Jihyo hilang?! ”
“ WHAT THE FUCK?! ”
“ WO WO WO. JANGAN GURAU BOLEH TAK HANAT?! ”
“ HYUNG, SERIUS TAK LAWAK! ”Namjoon memandang jelek satu persatu manusia yang berada didalam bilik pengantin itu.
“ ada nampak aku macam bergurau ke? serius Jihyo hilang! oh— aku ada nampak perempuan yang tergila kan kook tu tergesa-gesa masuk dalam kereta hitam!”
Dunia Jungkook terasa gelap.
“ sayang— please be safe. hold on ”
Terus lelaki kacak itu bangkit dari duduk dan mula berlari.Entah kemana yang dituju, yang pasti dia perlu mencari tunangnya.
♡ ♡ ♡
“ kau ni tak boleh jadi setan lagi ke, setan?! aku nak kahwin lah harini! culik dan bunuh aku esok lusa kan boleh?! ”
Jeritan lantang Jihyo bergema didalam gudang lama itu.Roseanne menyeringai suka melihat Jihyo yang sudah dia ikat pada sebuah kerusi.
“ buat apa nak tunggu esok lusa kalau hari ni pun aku dah berjaya? ”
Soal Roseanne tersenyum mengejek.
YOU ARE READING
[C] LOVERBOY
FanfictionA Jeon Jungkook Fanfiction. ❝ cinta saya ni memang boleh dipakai buang ya ? ❞ ❝ maafkan saya. saya tak bermaksud untuk punah hati awak ❞ he's, my loverboy . start: 28Sept2018 end: 7Dec2018 ❈#14 in fanfiction (8Oct2018) ✿#6 in fanfiction (21Oct2018) ...